PART A_1
Let’s learn new vocabulary. Listen and repeat these words with your tutor.
単語を学習しましょう。講師のあとについて音読してみましょう。
PART A_2
1. logo ロゴ | |
2. attract 引きつける | |
3. client 顧客 |
PART B_1
Let’s learn today’s words/phrases. Read the sentences below.
会話表現を学びましょう。以下の文章を音読してみましょう。
PART B_2
We thought that the old logo was too dull and unattractive.
私たちは、古いロゴがあまりにも退屈で魅力的ではないと考えました。
So we created a new one that is way more colorful and lively.
そこで、よりカラフルで生き生きとした新しいロゴを作りました。
PART C_1
Let’s read the dialogue. I will play Ron and you will play Emma. Then, we’ll switch roles.
以下の会話文を読みましょう。最初に講師がRon、あなたがEmmaの部分を読みます。終わったら交代しましょう。
PART C_2
How’s your first day here, Emma?
|
It was great. Everybody in the company, especially in this department,
is friendly and approachable. |
It’s good to hear that you’re enjoying it here so far.
|
Thanks, Ron. By the way, what’s behind the company’s new logo?
|
That’s so smart of you for asking. We thought that the old logo was too dull and unattractive.
|
Oh, I see.
|
So we created a new one that is way more colorful and lively to attract more users and clients.
|
That was a good move!
|
PART D_1
Let’s read the dialogue. Read aloud and fill in the blanks as you remember the sentences you just read.
以下の会話文を読みましょう。先ほど読んだ文を思い出しながら、空欄を埋めて音読しましょう。
PART D_2
How’s your first day here, Emma?
|
It was great. Everybody in the company, especially in this department,
is friendly and approachable. |
It’s good to hear that you’re liking it here so far.
|
Thanks, Ron. By the way, what’s behind the company’s new logo?
|
That’s so smart of you for asking. We _________ that the old logo was too dull and unattractive.
|
Oh, I see.
|
So we __________ a new one that is way more colorful and lively to attract more users and clients.
|
That was a good move!
|
PART E_1
Fill in the blanks and complete the conversations.
空欄を埋めて、以下の会話文を完成させましょう。
PART E_2
1. | A: Why did our company change its name? B: We _________ it because wanted to rebrand our services. |
2. | A: What did you propose last year? B: I _______ a new checking process. |
3. | A: I ________ to bring my umbrella. B: No worries. We can share mine. |
4. | A: What did you have for lunch? B: I _________ the sandwich at the restaurant at the corner. |
5. | A: Mary, Ben, Kim, and I ________ this website. B: The new website looks awesome! |
6. | A: My colleague _________ this article. B: That’s so impressive! |
PART F_1
Let’s do a roleplay. Talk with me according to the situation below using the expressions you just learned.
ロールプレイをしましょう。以下のシチュエーションに沿って、講師と話をしましょう。この時、今日習った表現を使ってみましょう。
PART F_2
There is a new member in your department. Talk to your tutor, who will play the role of that coworker, about the new design of your company’s website. He/she wants to know why you changed the design, and who designed it.
あなたの部署に新しいメンバーが入りました。そのメンバー役である講師に、会社のウェブサイトの新しいデザインについて話しましょう。 なぜデザインを変えたのか、誰がデザインしたのかを知りたいそうです。
PART F_3
REVIEW AND FEEDBACK
Now, let us review the things that you learned in this lesson.
ではこのレッスンで学んだことを振り返りましょう。
(Please give a short feedback on how your student did in your class.)
Grammar 文法 |
Pronunciation 発音 | Vocabulary 単語 |
Comprehension 理解 |
|
---|---|---|---|---|
GOOD | 文法の誤りはほとんどなく、完全な文章で話すことができる | ほとんどの単語をはっきりと正しく発音することができる | 習った表現を適切に使うことができる | 文章を理解し、質問に正しく答えることができる |
FAIR |
文法の誤りはあるが、完全な文章で話すことができる | 発音の練習が必要な言葉がいくつかある | たまにミスはあるが、習った表現を適切に使うことができる | 文章を完全に理解するのは難しく、質問に正しく答えられないときもある |
POOR |
文章で話すのは難しく、単語だけで話すことができる | 発音の練習が必要である | 習った単語と表現を少しだけ使うことができる | 文章を理解するのは難しく、質問に答えるのは難しい |