PART A_1
Let’s learn new vocabulary. Listen and repeat these words with your tutor.
単語を学習しましょう。講師のあとについて音読してみましょう。
PART A_2
1. typical 典型的な、一般的な | |
2. schedule スケジュール | |
3. report 報告書 |
PART B_1
Let’s learn today’s words/phrases. Read the sentences below.
会話表現を学びましょう。以下の文章を音読してみましょう。
PART B_2
I have meetings in the morning.
私は午前中にミーティングを行います。
I usually make reports in the afternoon and in the evening.
私は午後と夕方にはたいてい報告書を作ります。
We check emails at night.
私たちはメールのチェックは夜に行います。
PART C_1
Let’s read the dialogue. I will play Ron and you will play Emma. Then, we’ll switch roles.
以下の会話文を読みましょう。最初に講師がRon、あなたがEmmaの部分を読みます。終わったら交代しましょう。
PART C_2
What is your typical work schedule like?
|
Well, I always have meetings in the morning.
|
How about reports?
|
I usually make reports in the afternoon.
|
I see, and then you’re done?
|
No, I still write emails in the evening.
|
Oh, you’re still busy at night.
|
PART D_1
Let’s read the dialogue. Read aloud and fill in the blanks as you remember the sentences you just read.
以下の会話文を読みましょう。先ほど読んだ文を思い出しながら、空欄を埋めて音読しましょう。
PART D_2
What is your ______ work schedule like?
|
Well, I always have meetings in the morning.
|
How about reports?
|
I usually make reports _________.
|
I see. and then you’re done?
|
No, I still write emails ________.
|
Oh, you’re still busy at night.
|
PART E_1
Fill in the blanks and complete the conversations.
空欄を埋めて、以下の会話文を完成させましょう。
PART E_2
1. | A: When do you write emails? B: I write them ________. |
2. | A: What is your _____ Sunday like? B: I just read a book and drink tea. |
3. | A: She usually makes ______ every day. B: I see. She is very busy. |
4. | A: Can we meet for breakfast tomorrow? B: I don’t think so. I have meetings _______. |
5. | A: I have a busy _______ today. B: Me, too. I still have to make reports in the evening. |
6. | A: It is morning here in Japan. Our president, who is in America, will call us ________. B: We understand. |
PART F_1
Let’s do a roleplay. Talk with me according to the situation below using the expressions you just learned.
ロールプレイをしましょう。以下のシチュエーションに沿って、講師と話をしましょう。この時、今日習った表現を使ってみましょう。
PART F_2
Your new boss asked you about your typical work schedule. Tell him/her when you have meetings and when you make reports.
Your tutor will act as your boss.
Your tutor will act as your boss.
新しい上司から、あなたのいつもの仕事のスケジュールについて尋ねられました。いつもの打ち合わせや報告書作成のスケジュールを教えてあげてください。
講師があなたの上司の役をやります。
講師があなたの上司の役をやります。
PART F_3
REVIEW AND FEEDBACK
Now, let us review the things that you learned in this lesson.
ではこのレッスンで学んだことを振り返りましょう。
(Please give a short feedback on how your student did on your class.)
Grammar 文法 |
Pronunciation 発音 | Vocabulary 単語 |
Comprehension 理解 |
|
---|---|---|---|---|
GOOD | 文法の誤りはほとんどなく、完全な文章で話すことができる | ほとんどの単語をはっきりと正しく発音することができる | 習った表現を適切に使うことができる | 文章を理解し、質問に正しく答えることができる |
FAIR |
文法の誤りはあるが、完全な文章で話すことができる | 発音の練習が必要な言葉がいくつかある | たまにミスはあるが、習った表現を適切に使うことができる | 文章を完全に理解するのは難しく、質問に正しく答えられないときもある |
POOR |
文章で話すのは難しく、単語だけで話すことができる | 発音の練習が必要である | 習った単語と表現を少しだけ使うことができる | 文章を理解するのは難しく、質問に答えるのは難しい |