PART A_1
Let’s learn new vocabulary. Listen and repeat these words with your tutor.
単語を学習しましょう。講師のあとについて音読してみましょう。
PART A_2
1. huddle 集まって相談する | |
2. seminar セミナー | |
3. overtime 時間外労働、残業 |
PART B_1
Let’s learn today’s phrases. Read the sentences below.
会話表現を学びましょう。以下の文章を音読してみましょう。
PART B_2
I always have a meeting in the morning.
私はいつも午前中に会議があります。
I sometimes have to prepare for a presentation.
プレゼンの準備をすることもある。
I rarely work overtime.
残業はほとんどしない。
PART C_1
Let’s read the dialogue. I will play Ron and you will play Emma. Then, we’ll switch roles.
以下の会話文を読みましょう。最初に講師がRon、あなたがEmmaの部分を読みます。終わったら交代しましょう。
PART C_2
What happens in your usual workweek?
|
I always have a meeting in the morning. We always have a team huddle
every 9 a.m. |
I see. Team huddles are a must.
|
I sometimes have to prepare for a presentation as well.
|
What kinds of presentations do you usually make?
|
We always facilitate workshops and seminars in the department.
|
Oh, that’s nice! Do you always work overtime?
|
Nope, I rarely work overtime. I just do if it’s really necessary.
|
PART D_1
Let’s read the dialogue. Read aloud, and fill in the blanks as you remember the sentences you just read.
以下の会話文を読みましょう。先ほど読んだ文を思い出しながら、空欄を埋めて音読しましょう。
PART D_2
What happens in your usual workweek?
|
I _________ have a meeting in the morning, usually around 9 a.m.
|
I see. Team huddles are a must.
|
I ___________ have to prepare for a presentation as well.
|
What kinds of presentations do you usually make?
|
We always facilitate workshops and seminars in the department.
|
Oh, that’s nice! Do you always work overtime?
|
Nope, I __________ work overtime. I just do if it’s really necessary.
|
PART E_1
Fill in the blanks and complete the conversation.
空欄を埋めて、以下の会話文を完成させましょう。
PART E_2
1. | A: How do you look so fit and healthy? B: I __________ work out and eat a balanced diet. |
2. | A: What does your family do on Sundays? B: We __________ go to the mall to shop and eat or watch a movie. |
3. | A: Kim is addicted to social media. B: I know, right? You can ___________ see her without holding her phone. |
4. | A: How’s your flight attendant sister? B: She’s doing great. She ___________ flies to several parts of the United States. |
5. | A: ___________ entertain or talk to strangers, okay? B: Yes, mom. |
6. | A: Why are you mad at him? B: It’s all fun having jokes but ____________ he goes too far. |
PART F_1
Let’s do a roleplay. Talk with me according to the situation below, using the expressions you just learned.
ロールプレイをしましょう。以下のシチュエーションに沿って、講師と話をしましょう。この時、今日習った表現を使ってみましょう。
PART F_2
A new colleague will ask about your usual work week. Your tutor will play the role of the colleague. Use the expression you learned today and tell him/her what you always/sometimes/rarely do.
新しい同僚が、あなたの普段の一週間の仕事について尋ねます。講師はその同僚の役をします。 今日習った表現を使って、あなたがいつも/時々/めったにしないことを伝えてください。
PART F_3
REVIEW AND FEEDBACK
Now, let us review the things that you learned in this lesson.
ではこのレッスンで学んだことを振り返りましょう。
(Please give a short feedback on how your student did in your class.)
Grammar 文法 |
Pronunciation 発音 | Vocabulary 単語 |
Comprehension 理解 |
|
---|---|---|---|---|
GOOD | 文法の誤りはほとんどなく、完全な文章で話すことができる | ほとんどの単語をはっきりと正しく発音することができる | 習った表現を適切に使うことができる | 文章を理解し、質問に正しく答えることができる |
FAIR |
文法の誤りはあるが、完全な文章で話すことができる | 発音の練習が必要な言葉がいくつかある | たまにミスはあるが、習った表現を適切に使うことができる | 文章を完全に理解するのは難しく、質問に正しく答えられないときもある |
POOR |
文章で話すのは難しく、単語だけで話すことができる | 発音の練習が必要である | 習った単語と表現を少しだけ使うことができる | 文章を理解するのは難しく、質問に答えるのは難しい |