PART A_1
Let’s learn new vocabulary. Listen and repeat these words with your tutor.
単語を学習しましょう。講師のあとについて音読してみましょう。
PART A_2
1. design 設計 | |
2. creativity 創造的なこと、創造性 | |
3. takes a lot of time 多くの時間がかかる |
PART B_1
Let’s learn today’s phrases. Read the sentences below.
会話表現を学びましょう。以下の文章を音読してみましょう。
PART B_2
I like designing products.
私は商品をデザインするのが好きです。
I like writing articles.
私は記事を書くのが好きです。
Making reports takes a lot of time.
レポート作成には時間がかかります。
PART C_1
Let’s read the dialogue. I will play Ron and you will play Emma. Then, we’ll switch roles.
以下の会話文を読みましょう。最初に講師がRon、あなたがEmmaの部分を読みます。終わったら交代しましょう。
PART C_2
Hi, Emma. We have a lot of tasks, don’t we?
|
Yeah, but I love doing them.
|
What task do you like?
|
I like designing products. It really tests my creativity. What about you, Ron?
|
I like writing articles. I enjoy creating content for our products.
|
As much as we like our tasks, making reports takes a lot of time, doesn’t it?
|
It does, that’s why we have to do them as early as possible.
|
PART D_1
Let’s read the dialogue. Read aloud, and fill in the blanks as you remember the sentences you just read.
以下の会話文を読みましょう。先ほど読んだ文を思い出しながら、空欄を埋めて音読しましょう。
PART D_2
Hi, Emma. We have a lot of tasks, don’t we?
|
Yeah, but I love doing them.
|
What task do you like?
|
I like ______________ products. It really tests my creativity. What about
you, Ron? |
I like ______________ articles. I enjoy creating content for our products.
|
As much as we like our tasks, ______________ takes a lot of time, doesn’t it?
|
It does, that’s why we have to do them as early as possible.
|
PART E_1
Fill in the blanks and complete the conversation.
空欄を埋めて、以下の会話文を完成させましょう。
PART E_2
1. | A: What task do you like the most at your new job? B: I like ______________ reports. It’s challenging. |
2. | A: Do you like ______________ our products? B: Yes, I enjoy designing our products. |
3. | A: ______________ our products’ quality takes a lot of time, doesn’t it? B: It is, but it’s important to check our products’ quality. |
4. | A: What task does Liam enjoy in the writing department? B: I notice he enjoys ______________ lesson materials. |
5. | A: Sasha loves organizing events, doesn’t she? B: Absolutely. ______________ events is her passion. |
6. | A: Hana really likes ______________ Japanese food. B: Yes. Cooking is what she loves the most at her job. |
PART F_1
Let’s do a roleplay. Talk with me according to the situation below, using the expressions you just learned.
ロールプレイをしましょう。以下のシチュエーションに沿って、講師と話をしましょう。この時、今日習った表現を使ってみましょう。
PART F_2
Talk with your co-worker about the tasks you like using gerunds. Your tutor will pretend to be your co-worker.
動名詞(~ing)を使って、好きなタスクについて、同僚と話してみましょう。講師があなたの同僚のふりをします。
PART F_3
REVIEW AND FEEDBACK
Now, let us review the things that you learned in this lesson.
ではこのレッスンで学んだことを振り返りましょう。
(Please give a short feedback on how your student did in your class.)
Grammar 文法 |
Pronunciation 発音 | Vocabulary 単語 |
Comprehension 理解 |
|
---|---|---|---|---|
GOOD | 文法の誤りはほとんどなく、完全な文章で話すことができる | ほとんどの単語をはっきりと正しく発音することができる | 習った表現を適切に使うことができる | 文章を理解し、質問に正しく答えることができる |
FAIR |
文法の誤りはあるが、完全な文章で話すことができる | 発音の練習が必要な言葉がいくつかある | たまにミスはあるが、習った表現を適切に使うことができる | 文章を完全に理解するのは難しく、質問に正しく答えられないときもある |
POOR |
文章で話すのは難しく、単語だけで話すことができる | 発音の練習が必要である | 習った単語と表現を少しだけ使うことができる | 文章を理解するのは難しく、質問に答えるのは難しい |