PART A_1
Let’s learn new vocabulary. Listen and repeat these words with your tutor.
単語を学習しましょう。講師のあとについて音読してみましょう。
PART A_2
1. debate 討論する | |
2. facilitator ファシリテーター | |
3. awhile しばらく |
PART B_1
Let’s learn today’s phrases. Read the sentences below.
会話表現を学びましょう。以下の文章を音読してみましょう。
PART B_2
Please stop talking when the bell rings.
ベルが鳴ったら話すのをやめてください。
Stop reading the paper when someone started speaking.
誰かが話し始めたら紙を読むのをやめてください。
PART C_1
Let’s read the dialogue. I will play Ron and you will play Emma. Then, we’ll switch roles.
以下の会話文を読みましょう。最初に講師がRon、あなたがEmmaの部分を読みます。終わったら交代しましょう。
PART C_2
Is everyone ready for this debate?
|
Yes, sir! My team is more than ready!
|
Okay! Always remember to please stop talking when the bell rings.
|
Yes, sir.
|
The team should also stop reading the paper when someone started speaking.
|
We’ll take note of that, sir.
|
Okay, let’s start!
|
PART D_1
Let’s read the dialogue. Read aloud and fill in the blanks as you remember the sentences you just read.
以下の会話文を読みましょう。先ほど読んだ文を思い出しながら、空欄を埋めて音読しましょう。
PART D_2
Is everyone ready for this debate?
|
Yes, sir! My team is more than ready!
|
Okay! Always remember to please ________________ when the bell rings.
|
Yes, sir.
|
The team should also _____________ the paper when someone started speaking.
|
We’ll take note of that, sir.
|
Okay, let’s start!
|
PART E_1
Fill in the blanks and complete the conversation.
空欄を埋めて、以下の会話文を完成させましょう。
PART E_2
1. | A: What did your doctor advise? B: He advised me to _________________ junkfoods and drink more water. |
2. | A: Oh, I notice that you don’t have any newspapers here. B: A friend advised me to _______________ newspapers and read the news online instead. |
3. | A: The teacher told him to _______________ his phone while the class is ongoing. B: I understand. That was very disrespectful to the teacher. |
4. | A: I think my allergies are attacking right now. B: Oh, my! Please drink your medicine right away and ______________ the foods that can trigger it! |
5. | A: What did the facilitator say? B: He said that we should ________________ and raise our board with our answer when the bell rings. |
6. | A: Our boss told us to _________________ for awhile and take a break for 30 minutes. B: You’re lucky to have an understanding boss. |
PART F_1
Let’s do a roleplay. Talk with me according to the situation below, using the expressions you just learned.
ロールプレイをしましょう。以下のシチュエーションに沿って、講師と話をしましょう。この時、今日習った表現を使ってみましょう。
PART F_2
You are a facilitator for a company quiz bee. Kindly explain the timekeeping rules to the contestants. Your tutor will play the role of one of them.
あなたは会社のクイズ大会のファシリテーターをしています。出場者にタイムキーピングのルールを説明してください。講師はその中の一人の役を演じます。
PART F_3
REVIEW AND FEEDBACK
Now, let us review the things that you learned in this lesson.
ではこのレッスンで学んだことを振り返りましょう。
(Please give a short feedback on how your student did on your class.)
Grammar 文法 |
Pronunciation 発音 | Vocabulary 単語 |
Comprehension 理解 |
|
---|---|---|---|---|
GOOD | 文法の誤りはほとんどなく、完全な文章で話すことができる | ほとんどの単語をはっきりと正しく発音することができる | 習った表現を適切に使うことができる | 文章を理解し、質問に正しく答えることができる |
FAIR |
文法の誤りはあるが、完全な文章で話すことができる | 発音の練習が必要な言葉がいくつかある | たまにミスはあるが、習った表現を適切に使うことができる | 文章を完全に理解するのは難しく、質問に正しく答えられないときもある |
POOR |
文章で話すのは難しく、単語だけで話すことができる | 発音の練習が必要である | 習った単語と表現を少しだけ使うことができる | 文章を理解するのは難しく、質問に答えるのは難しい |