PART A_1
Let’s learn new vocabulary. Listen and repeat these words with your tutor.
単語を学習しましょう。講師のあとについて音読してみましょう。
PART A_2
1. confirm 確認する、確かめる | |
2. position ポジション、立場 | |
3. résumé 履歴書 |
PART B_1
Let’s learn today’s phrases. Read the sentences below.
会話表現を学びましょう。以下の文章を音読してみましょう。
PART B_2
Please come at 1:30.
1時30分にお越しください。
Please bring your updated résumé and ID.
最新の履歴書と身分証明書をお持ちください。
PART C_1
Let’s read the dialogue. I will play Ron and you will play Emma. Then, we’ll switch roles.
以下の会話文を読みましょう。最初に講師がRon、あなたがEmmaの部分を読みます。終わったら交代しましょう。
PART C_2
Hi, this is Ron from STB Corp. I called to confirm your initial interview and exam for the proofreader position.
|
Good day. The interview is tomorrow, right?
|
Yes. Please come at 1:30 in the afternoon.
|
That’s noted. I’ll be there.
|
Thank you. Please bring your updated résumé and ID as well.
|
Certainly. Thank you so much!
|
See you. Bye.
|
PART D_1
Let’s read the dialogue. Read aloud and fill in the blanks as you remember the sentences you just read.
以下の会話文を読みましょう。先ほど読んだ文を思い出しながら、空欄を埋めて音読しましょう。
PART D_2
Hi, this is Ron from STB Corp. I called to confirm your initial interview and exam for the proofreader position.
|
Good day. The interview is tomorrow, right?
|
Yes. ____________ at 1:30 in the afternoon.
|
That’s noted. I’ll be there.
|
Thank you. __________ your updated résumé and ID as well.
|
Certainly. Thank you so much!
|
See you. Bye.
|
PART E_1
Fill in the blanks and complete the conversation.
空欄を埋めて、以下の会話文を完成させましょう。
PART E_2
1. | A: ___________ help your mom carry the groceries. B: Of course, dad. |
2. | A: Would you like some takeouts? B: Yes, _________. I’m so hungry! |
3. | A: Hi, I called to report a missing item on my package. Package number is 146B98. B: Okay, ________ hold on while I check the details on our system. |
4. | A: I tripped on the stairs. My knee hurts so bad! B: _________ be more careful next time. |
5. | A: Is there anything else I can help you with? B: _________ help me with the work in the kitchen. |
6. | A: That would be 56 dollars. _________ pay the amount on or before the month ends. B: That’s noted. Thanks for the help! |
PART F_1
Let’s do a roleplay. Talk with me according to the situation below, using the expressions you just learned.
ロールプレイをしましょう。以下のシチュエーションに沿って、講師と話をしましょう。この時、今日習った表現を使ってみましょう。
PART F_2
You are a human resources officer at a company. A job applicant passed the initial screening for the programmer position. Call and confirm to your tutor, who will play the role of the applicant, about his/her scheduled interview and exam.
あなたは、ある会社の人事担当者です。プログラマー職の一次審査に合格した求職者がいます。応募者役の講師に、面接や試験の予定を電話で伝えましょう。
PART F_3
REVIEW AND FEEDBACK
Now, let us review the things that you learned in this lesson.
ではこのレッスンで学んだことを振り返りましょう。
(Please give a short feedback on how your student did on your class.)
Grammar 文法 |
Pronunciation 発音 | Vocabulary 単語 |
Comprehension 理解 |
|
---|---|---|---|---|
GOOD | 文法の誤りはほとんどなく、完全な文章で話すことができる | ほとんどの単語をはっきりと正しく発音することができる | 習った表現を適切に使うことができる | 文章を理解し、質問に正しく答えることができる |
FAIR |
文法の誤りはあるが、完全な文章で話すことができる | 発音の練習が必要な言葉がいくつかある | たまにミスはあるが、習った表現を適切に使うことができる | 文章を完全に理解するのは難しく、質問に正しく答えられないときもある |
POOR |
文章で話すのは難しく、単語だけで話すことができる | 発音の練習が必要である | 習った単語と表現を少しだけ使うことができる | 文章を理解するのは難しく、質問に答えるのは難しい |