PART A_1
Let’s learn new vocabulary. Listen and repeat these words with your tutor.
単語を学習しましょう。講師のあとについて音読してみましょう。
PART A_2
1. training トレーニング、訓練、研修 | |
2. announcement 発表、告知、声明 | |
3. encourage 奨励する、励ます |
PART B_1
Let’s learn today’s phrases. Read the sentences below.
会話表現を学びましょう。以下の文章を音読してみましょう。
PART B_2
We will have training tomorrow.
明日はトレーニングを行います。
I will teach the team how to use our new tools.
私はチームに新しいツールの使い方を教えます。
PART C_1
Let’s read the dialogue. I will play Ron and you will play Emma. Then, we’ll switch roles.
以下の会話文を読みましょう。最初に講師がRon、あなたがEmmaの部分を読みます。終わったら交代しましょう。
PART C_2
Kindly send an email to the whole team. We will have training tomorrow at 9:00 in the morning.
|
On it, sir. May I ask what the training will be about?
|
I will teach the team how to use our new tools.
|
Alright. I’ll write it here in the announcement.
|
Please encourage everyone to be present tomorrow. Thanks, Emma!
|
Okay, sir. You’re welcome!
|
PART D_1
Let’s read the dialogue. Read aloud, and fill in the blanks as you remember the sentence you just read.
以下の会話文を読みましょう。先ほど読んだ文を思い出しながら、空欄を埋めて音読しましょう。
PART D_2
Kindly send an email to the whole team. We _________ training tomorrow at 9:00 in the morning.
|
On it, sir. May I ask what the training will be about?
|
I __________ the team how to use our new tools.
|
Alright. I’ll write it here in the announcement.
|
Please encourage everyone to be present tomorrow. Thanks, Emma!
|
Okay, sir. You’re welcome!
|
PART E_1
Fill in the blanks and complete the conversation.
空欄を埋めて、以下の会話文を完成させましょう。
PART E_2
1. | A: We _____________ a meeting tommorow. Please don’t be late. B: That’s for sure! |
2. | A: Where will you spend your summer vacation? B: My family and I ___________ to Boracay Island this summer. |
3. | A: What will you present to the meeting later? B: I ___________ our company’s new sales strategies. |
4. | A: Could you explain this part? B: Alright. ___________ it to you later at lunchtime. |
5. | A: When are you planning to go to Kyoto? B: I ____________ there perhaps next month. |
6. | A: I need someone to assist me on this matter. B: Please wait for a while. Kim _____________ you in a bit. |
PART F_1
Let’s do a roleplay. Talk with me according to the situation below, using the expressions you just learned.
ロールプレイをしましょう。以下のシチュエーションに沿って、講師と話をしましょう。この時、今日習った表現を使ってみましょう。
PART F_2
You are a secretary for a company’s executive officer. Inform your tutor, who will play the role of the executive, about his/her work schedule for the week.
Use the vocabulary you learned today.
Use the vocabulary you learned today.
あなたはある会社の執行役員の秘書です。役員役の講師に、その週の仕事の予定を伝えてください。
今日使った表現や単語を使ってみましょう。
今日使った表現や単語を使ってみましょう。
PART F_3
REVIEW AND FEEDBACK
Now, let us review the things that you learned in this lesson.
ではこのレッスンで学んだことを振り返りましょう。
(Please give a short feedback on how your student did in your class.)
Grammar 文法 |
Pronunciation 発音 | Vocabulary 単語 |
Comprehension 理解 |
|
---|---|---|---|---|
GOOD | 文法の誤りはほとんどなく、完全な文章で話すことができる | ほとんどの単語をはっきりと正しく発音することができる | 習った表現を適切に使うことができる | 文章を理解し、質問に正しく答えることができる |
FAIR |
文法の誤りはあるが、完全な文章で話すことができる | 発音の練習が必要な言葉がいくつかある | たまにミスはあるが、習った表現を適切に使うことができる | 文章を完全に理解するのは難しく、質問に正しく答えられないときもある |
POOR |
文章で話すのは難しく、単語だけで話すことができる | 発音の練習が必要である | 習った単語と表現を少しだけ使うことができる | 文章を理解するのは難しく、質問に答えるのは難しい |