PART A_1
Let’s learn new vocabulary. Listen and repeat these words with your tutor.
単語を学習しましょう。講師のあとについて音読してみましょう。
PART A_2
1. speak 話す | |
2. available 利用できる、手が空いている | |
3. message メッセージ |
PART B_1
Let’s learn today’s phrases. Read the sentences below.
会話表現を学びましょう。以下の文章を音読してみましょう。
PART B_2
May I speak to Mr. Smith?
スミスさんとお話してもよろしいでしょうか?
Yes, you may.
はい、どうぞ。
PART C_1
Let’s read the dialogue. I will play Ron, and you will play Emma. Then, we’ll switch roles.
以下の会話文を読みましょう。最初に講師がRon、あなたがEmmaの部分を読みます。終わったら交代しましょう。
PART C_2
Hello. May I speak to Mr. Smith, please?
|
May I get your name, please?
|
My name is Ron.
|
He is not available right now. May I take a message?
|
Yes. Could you please tell him to give me a call? My number is 995-002-31.
|
Okay. I will make sure he gets the message.
|
Thank you, goodbye.
|
Goodbye.
|
PART D_1
Let’s read the dialogue. Read aloud, and fill in the blanks as you remember the sentences you just read.
以下の会話文を読みましょう。先ほど読んだ文を思い出しながら、空欄を埋めて音読しましょう。
PART D_2
Hello. _____________ Mr. Smith, please?
|
____________, please?
|
My name is Ron.
|
He is not available right now. ___________?
|
Yes. Could you please tell him to give me a call? My number is 995-002-31.
|
Okay. I will make sure he gets the message.
|
Thank you, goodbye.
|
Goodbye.
|
PART E_1
Fill in the blanks and complete the conversation.
空欄を埋めて、以下の会話文を完成させましょう。
PART E_2
1. | A: May I ______________? B: Yes, you may talk to Emma. |
2. | A: _______have your e-mail address? B: Yes, my e-mail address is emma.32189@nahoo.com |
3. | A: May I speak to you right now? B: _____, of course. |
4. | A: May I call you at 1 o’clock in the afternoon? B: ____, please call me in the morning. |
5. | A: _________ ask you a question? B: Yes, go ahead. |
6. | A: May I ask you a favor? B: _____, how can I help you? |
PART F_1
Let’s do a roleplay. Talk with me according to the situation below, using the expressions you just learned.
ロールプレイをしましょう。以下のシチュエーションに沿って、講師と話をしましょう。この時、今日習った表現を使ってみましょう。
PART F_2
You are in the middle of a call with Mr. Smith when your mother asks you to come down for dinner. Ask Mr. Smith if you can call him later.
あなたがスミスさんと電話をしている途中に、母親から夕食に呼ばれました。
あなたはスミスさんに後で電話してもいいか、たずねました。
あなたはスミスさんに後で電話してもいいか、たずねました。
PART F_3
REVIEW AND FEEDBACK
Now, let us review the things that you learned in this lesson.
ではこのレッスンで学んだことを振り返りましょう。
(Please give a short feedback on how your student did on your class.)
Grammar 文法 |
Pronunciation 発音 | Vocabulary 単語 |
Comprehension 理解 |
|
---|---|---|---|---|
GOOD | 文法の誤りはほとんどなく、完全な文章で話すことができる | ほとんどの単語をはっきりと正しく発音することができる | 習った表現を適切に使うことができる | 文章を理解し、質問に正しく答えることができる |
FAIR |
文法の誤りはあるが、完全な文章で話すことができる | 発音の練習が必要な言葉がいくつかある | たまにミスはあるが、習った表現を適切に使うことができる | 文章を完全に理解するのは難しく、質問に正しく答えられないときもある |
POOR |
文章で話すのは難しく、単語だけで話すことができる | 発音の練習が必要である | 習った単語と表現を少しだけ使うことができる | 文章を理解するのは難しく、質問に答えるのは難しい |