PART A_1
Let’s learn some new vocabulary. Please listen and repeat after me.
単語を学習しましょう。講師のあとに続いて音読してみましょう。
PART A_2
| 1. stress ストレス、圧力 | |
| 2. include 含む | |
| 3. seafood シーフード |
PART B_1
Let’s learn today’s phrases. Read the sentences below.
会話表現を学びましょう。以下の文章を音読してみましょう。
PART B_2
What kind of cake do you like?
どのようなケーキが好きですか?
I like chocolate cake.
チョコレートケーキが好きです。
PART C_1
Let’s read the dialogue. I will play Ron and you will play Emma. Then, we’ll switch roles.
以下の会話文を読みましょう。最初に講師がRon、あなたがEmmaの部分を読みます。終わったら交代しましょう。
PART C_2
Hey, Emma! We are going to the grocery store. By the way, what kind of cake do you like for tonight’s dessert?
|
|
I like chocolate cake.
|
Okay, we will also include meat in the list. What kind of meat do you want to have for dinner?
|
|
I like seafood.
|
I will also add drinks to the list. What drink do you like?
|
|
I like orange juice.
|
Okay, are you going to add more?
|
|
Could you please add apples, too?
Thank you. I want something sweet to reduce my stress.
|
PART D_1
Let’s read the dialogue. Read aloud and fill in the blanks with the sentences you just practiced.
以下の会話文を読みましょう。先ほど練習した文を使って、空欄を埋めながら音読しましょう。
PART D_2
Hey, Emma! We are going to the grocery store. By the way, what kind of cake do you like for tonight’s dessert?
|
|
__________ chocolate cake.
|
Okay, we will also include meat in the list. __________ do you want to have for dinner?
|
|
I like seafood.
|
I will also add drinks to the list. What drink do you like?
|
|
__________ orange juice.
|
Okay, are you going to add more?
|
|
Could you please add apples, too?
Thank you. I want something sweet to reduce my stress.
|
PART E_1
Fill in the blanks and complete the conversation.
空欄を埋めて、以下の会話文を完成させましょう。
PART E_2
| 1. | A: What kind of food do you cook at home? B: _____________ seafood. |
| 2. | A: __________ food do you like? B: I like eating sushi and ramen. |
| 3. | A: What kind of food do you eat when you feel stress? B: ___________ junk food. |
| 4. | A: __________ drink do you like? B: I like drinking coffee. |
| 5. | A: What kind of food is easy to prepare? B: For me, easy recipes _________ pasta. |
| 6. | A: ________________? B: My brother likes strawberry cake. |
PART F_1
Let’s role-play. Use the situation below and the expressions you just learned.
ロールプレイをしましょう。以下のシチュエーションと先ほど習った表現を使いましょう。
PART F_2
You are new in your department. Have a small conversation with one of your colleagues about the kinds of food he/she likes.
あなたは、新しい部署に入りました。同僚の一人と、その人がどんな種類の食べ物が好きか、話をしてみましょう。
PART F_3
REVIEW AND FEEDBACK
Now, let us review what you learned in this lesson.
ではこのレッスンで学んだことを振り返りましょう。
(Please give short feedback on how your student did in your class.)
| Grammar 文法 |
Pronunciation 発音 | Vocabulary 単語 |
Comprehension 理解 |
|
|---|---|---|---|---|
GOOD |
文法の誤りはほとんどなく、完全な文章で話すことができる | ほとんどの単語をはっきりと正しく発音することができる | 習った表現を適切に使うことができる | 文章を理解し、質問に正しく答えることができる |
![]() FAIR |
文法の誤りはあるが、完全な文章で話すことができる | 発音の練習が必要な言葉がいくつかある | たまにミスはあるが、習った表現を適切に使うことができる | 文章を完全に理解するのは難しく、質問に正しく答えられないときもある |
![]() POOR |
文章で話すのは難しく、単語だけで話すことができる | 発音の練習が必要である | 習った単語と表現を少しだけ使うことができる | 文章を理解するのは難しく、質問に答えるのは難しい |

GOOD 
