PART A_1
Let’s learn some new vocabulary. Please listen and repeat after me.
単語を学習しましょう。講師のあとに続いて音読してみましょう。
PART A_2
| 1. finish 終える、完了する | |
| 2. task 業務、小さな作業 | |
| 3. quick 速い |
PART B_1
Let’s learn today’s phrases. Read the sentences below.
会話表現を学びましょう。以下の文章を音読してみましょう。
PART B_2
Are you going on a lunch break?
お昼休みに入りますか?
Yes, I have just finished my tasks.
はい、ちょうど作業を終えたところです。
PART C_1
Let’s read the dialogue. I will play Ron and you will play Emma. Then, we’ll switch roles.
以下の会話文を読みましょう。最初に講師がRon、あなたがEmmaの部分を読みます。終わったら交代しましょう。
PART C_2
Hi, Emma! I have just finished my tasks.
|
|
Me too. How about your tasks for tomorrow?
|
I have not started yet. How about you?
|
|
I have done them already.
|
You are quick at finishing your tasks.
|
|
The tasks were not difficult.
|
Are you going on a lunch break?
|
|
Yes, let’s go together!
|
PART D_1
Let’s read the dialogue. Read aloud and fill in the blanks with the sentences you just practiced.
以下の会話文を読みましょう。先ほど練習した文を使って、空欄を埋めながら音読しましょう。
PART D_2
Hi, Emma! ____________ my tasks.
|
|
Me too. How about your tasks for tomorrow?
|
I have not started yet. How about you?
|
|
__________ already.
|
You are quick at finishing your tasks.
|
|
The tasks were not difficult.
|
Are you going on a lunch break?
|
|
Yes, let’s go together!
|
PART E_1
Fill in the blanks and complete the conversation.
空欄を埋めて、以下の会話文を完成させましょう。
PART E_2
| 1. | A: Have you finished your tasks for this week? B: Yes, ________________. |
| 2. | A: ______________ your lunch? B: I have not finished lunch yet. |
| 3. | A: Have you done your tasks for next week? B: No, _________________. I’ll have to work overtime. |
| 4. | A: Has Emma done her tasks for this week? B: Yes, she ____ already _____________. |
| 5. | A: Has Ron finished his tasks? B: Yes, he has. He is ______ at finishing his tasks. |
| 6. | A: Have you just eaten your lunch? B: Yes, _____________________. |
PART F_1
Let’s role-play. Use the situation below and the expressions you just learned.
ロールプレイをしましょう。以下のシチュエーションと先ほど習った表現を使いましょう。
PART F_2
It is now noon. Ask your friend Ron if he has finished his tasks and if he is going on a lunch break.
正午を迎えました。友人のロンに、作業が終わったかどうか、昼休みに入るかどうか聞いてみましょう。
PART F_3
REVIEW AND FEEDBACK
Now, let us review what you learned in this lesson.
ではこのレッスンで学んだことを振り返りましょう。
(Please give short feedback on how your student did in your class.)
| Grammar 文法 |
Pronunciation 発音 | Vocabulary 単語 |
Comprehension 理解 |
|
|---|---|---|---|---|
GOOD |
文法の誤りはほとんどなく、完全な文章で話すことができる | ほとんどの単語をはっきりと正しく発音することができる | 習った表現を適切に使うことができる | 文章を理解し、質問に正しく答えることができる |
![]() FAIR |
文法の誤りはあるが、完全な文章で話すことができる | 発音の練習が必要な言葉がいくつかある | たまにミスはあるが、習った表現を適切に使うことができる | 文章を完全に理解するのは難しく、質問に正しく答えられないときもある |
![]() POOR |
文章で話すのは難しく、単語だけで話すことができる | 発音の練習が必要である | 習った単語と表現を少しだけ使うことができる | 文章を理解するのは難しく、質問に答えるのは難しい |

GOOD 
