PART A_1
Let’s learn new vocabulary. Listen and repeat these words with your tutor.
単語を学習しましょう。講師のあとについて音読してみましょう。
PART A_2
1. finish 終える、完了する | |
2. task 仕事 | |
3. quick 速い |
PART B_1
Let’s learn today’s phrases. Read the sentences below.
会話表現を学びましょう。以下の文章を音読してみましょう。
PART B_2
Are you going on lunch break?
お昼休みに入りますか?
Yes, I have just finished my tasks.
はい、ちょうど仕事を終えたところです。
PART C_1
Let’s read the dialogue. I will play Ron and you will play Emma. Then, we’ll switch roles.
以下の会話文を読みましょう。最初に講師がRon、あなたがEmmaの部分を読みます。終わったら交代しましょう。
PART C_2
Hi, Emma! What’s up? I have just finished my tasks.
|
Me too. How about your tasks for tomorrow?
|
I have not started yet. How about you?
|
I have done them already.
|
You are so quick!
|
The tasks were not difficult.
|
Are you going on lunch break?
|
Yes, let’s go together!
|
PART D_1
Let’s read the dialogue. Read aloud, filling in the blanks as you remember the sentence you just read.
以下の会話文を読みましょう。先ほど読んだ文を思い出しながら、空欄を埋めて音読しましょう。
PART D_2
Hi, Emma! What’s up? ____________ my tasks.
|
Me too. How about your tasks for tomorrow?
|
I have not started yet. How about you?
|
__________ already.
|
You are so quick!
|
The tasks were not difficult.
|
Are you going on lunch break?
|
Yes, let’s go together!
|
PART E_1
Fill in the blanks and complete the conversation.
空欄を埋めて、以下の会話文を完成させましょう。
PART E_2
1. | A: Have you finished your tasks for this week? B: Yes, ________________. |
2. | A: ______________ your lunch? B: I have not finished lunch yet. |
3. | A: Have you done your tasks for next week? B: No, _________________. I’ll have to work overtime. |
4. | A: Has Emma done her tasks for this week? B: Yes, she ____ already _____________. |
5. | A: Has Ron finished his tasks? B: No, ________________because he was ill. |
6. | A: Have you just eaten your lunch? B: Yes, _____________________. |
PART F_1
Let’s do a roleplay. Talk with me according to the situation below, using the expressions you just learned.
ロールプレイをしましょう。以下のシチュエーションに沿って、講師と話をしましょう。この時、今日習った表現を使ってみましょう。
PART F_2
The clock has struck noon. Ask your friend Ron if he has finished his tasks and if he is going on lunch break.
正午を迎えました。友人のロンに、仕事が終わったかどうか、昼休みに入るかどうか聞いてみましょう。
PART F_3
REVIEW AND FEEDBACK
Now, let us review the things that you learned in this lesson.
ではこのレッスンで学んだことを振り返りましょう。
(Please give a short feedback on how your student did on your class.)
Grammar 文法 |
Pronunciation 発音 | Vocabulary 単語 |
Comprehension 理解 |
|
---|---|---|---|---|
GOOD | 文法の誤りはほとんどなく、完全な文章で話すことができる | ほとんどの単語をはっきりと正しく発音することができる | 習った表現を適切に使うことができる | 文章を理解し、質問に正しく答えることができる |
FAIR |
文法の誤りはあるが、完全な文章で話すことができる | 発音の練習が必要な言葉がいくつかある | たまにミスはあるが、習った表現を適切に使うことができる | 文章を完全に理解するのは難しく、質問に正しく答えられないときもある |
POOR |
文章で話すのは難しく、単語だけで話すことができる | 発音の練習が必要である | 習った単語と表現を少しだけ使うことができる | 文章を理解するのは難しく、質問に答えるのは難しい |