PART A_1
Let’s learn new vocabulary. Listen and repeat these words with your tutor.
単語を学習しましょう。講師のあとについて音読してみましょう。
PART A_2
1. household 家族、一家、世帯 | |
2. chore 雑用 | |
3. vacation 休暇 |
PART B_1
Let’s learn today’s phrases. Read the sentences below.
会話表現を学びましょう。以下の文章を音読してみましょう。
PART B_2
What is she doing?
彼女は何をしていますか?
She is learning how to cook.
彼女は料理を習っています。
PART C_1
Let’s read the dialogue. I will play Ron and you will play Emma. Then, we’ll switch roles.
以下の会話文を読みましょう。最初に講師がRon、あなたがEmmaの部分を読みます。終わったら交代しましょう。
PART C_2
Hi, Emma! What are you doing? Are you busy today?
|
Kind of. I am doing some household chores today.
|
I am writing our travel plans for our vacation next week. Could you help me with it?
|
Sure, I am washing the dishes right now. I will help you when I am done with it, okay?
|
Thank you so much!
|
No worries!
|
PART D_1
Let’s read the dialogue. Read aloud, filling in the blanks as you remember the sentence you just read.
以下の会話文を読みましょう。先ほど読んだ文を思い出しながら、空欄を埋めて音読しましょう。
PART D_2
Hi, Emma! __________? Are you busy today?
|
Yes. I am doing some household chores.
|
I am writing our travel plans for our vacation next week. Could you help me with it?
|
Sure, ________ the dishes right now. I will help you when I am done with it, okay?
|
Thank you so much!
|
No worries!
|
PART E_1
Fill in the blanks and complete the conversation.
空欄を埋めて、以下の会話文を完成させましょう。
PART E_2
1. | A: Your brothers are noisy. What are they doing? B: __________ in their room. |
2. | A: That dish smells delicious! What ________? B: She is cooking Korean food. |
3. | A: Where is Pat? What is she doing? B: She is in her room. She’s ______ music. |
4. | A: I think you are having a good time. B: Yes, I __________. |
5. | A: What _________? I sent you a message. Can you please read it? B: I am sorry. I am doing my homework. |
6. | A: Can you call me? B: No, I can’t. _________ my homework. |
PART F_1
Let’s do a roleplay. Talk with me according to the situation below, using the expressions you just learned.
ロールプレイをしましょう。以下のシチュエーションに沿って、講師と話をしましょう。この時、今日習った表現を使ってみましょう。
PART F_2
You are busy today but you have to clean your father’s car. Ask your sibling if he/she is busy and could help you do it.
あなたは用事があり忙しいのですが、お父さんの車を掃除しなければなりません。お兄さんやお姉さんが何をしているのか尋ねて、手伝ってくれないか聞いてみましょう。
PART F_3
REVIEW AND FEEDBACK
Now, let us review the things that you learned in this lesson.
ではこのレッスンで学んだことを振り返りましょう。
(Please give a short feedback on how your student did on your class.)
Grammar 文法 |
Pronunciation 発音 | Vocabulary 単語 |
Comprehension 理解 |
|
---|---|---|---|---|
GOOD | 文法の誤りはほとんどなく、完全な文章で話すことができる | ほとんどの単語をはっきりと正しく発音することができる | 習った表現を適切に使うことができる | 文章を理解し、質問に正しく答えることができる |
FAIR |
文法の誤りはあるが、完全な文章で話すことができる | 発音の練習が必要な言葉がいくつかある | たまにミスはあるが、習った表現を適切に使うことができる | 文章を完全に理解するのは難しく、質問に正しく答えられないときもある |
POOR |
文章で話すのは難しく、単語だけで話すことができる | 発音の練習が必要である | 習った単語と表現を少しだけ使うことができる | 文章を理解するのは難しく、質問に答えるのは難しい |