PART A_1
Let’s learn new vocabulary. Listen and repeat these words with your tutor.
単語を学習しましょう。講師のあとについて音読してみましょう。
PART A_2
1. glad 嬉しい | |
2. worry 心配する | |
3. music 音楽 |
PART B_1
Let’s learn today’s phrases. Read the sentences below.
会話表現を学びましょう。以下の文章を音読してみましょう。
PART B_2
The teacher wants me to tell you that you must submit your homework by Monday.
先生から月曜日までに宿題を提出するようにと言われています。
Oh, I should start writing!
そろそろ書き始めないと!
PART C_1
Let’s read the dialogue. I will play Ron, and you will play Emma. Then, we’ll switch roles.
以下の会話文を読みましょう。最初に講師がRon、あなたがEmmaの部分を読みます。終わったら交代しましょう。
PART C_2
Hi Emma! Glad you are doing well. I was worried when you did not go to class yesterday.
|
Thank you, Ron! I was sick so I had to stay at home but I am fine now.
|
Oh, our teacher told me to tell you that you must submit your homework by Monday.
|
What is the homework about?
|
We are going to write an essay about music.
|
I should start writing!
|
We must do it right away.
|
We should do our best and submit it on time!
|
PART D_1
Let’s read the dialogue. Read aloud, and fill in the blanks as you remember the sentence you just read.
以下の会話文を読みましょう。先ほど読んだ文を思い出しながら、空欄を埋めて音読しましょう。
PART D_2
Hi Emma! Glad you are doing well. I was worried when you did not go to class yesterday.
|
Thank you, Ron! I was sick so I had to stay at home but I am fine now.
|
Oh, our teacher told me to tell you that _________________________ by Monday.
|
What is the homework about?
|
We are going to write an essay about music.
|
_________start writing!
|
We ____ do it right away.
|
________________ and submit it on time!
|
PART E_1
Fill in the blanks and complete the conversation.
空欄を埋めて、以下の会話文を完成させましょう。
PART E_2
1. | A: What must you submit on Monday? B: We _______________ our history paper. |
2. | A: When ___________________? B: I must submit my homework at 1:00 in the afternoon. |
3. | A: When must you start your homework? B: _____________ today. |
4. | A: Who should you talk to about the homework? B: We ______________ to our homeroom teacher. |
5. | A: What should you start doing? B: _______________ doing my task. |
6. | A: What should you write about? B: ___________ write about ______. |
PART F_1
Let’s do a roleplay. Talk with me according to the situation below, using the expressions you just learned.
ロールプレイをしましょう。以下のシチュエーションに沿って、講師と話をしましょう。この時、今日習った表現を使ってみましょう。
PART F_2
You see your classmate Ron. Tell him what he must submit on Monday.
あなたはクラスメートのロンを見かけました。月曜日に提出しなければならないものを教えてあげてください。
PART F_3
REVIEW AND FEEDBACK
Now, let us review the things that you learned in this lesson.
ではこのレッスンで学んだことを振り返りましょう。
(Please give a short feedback on how your student did on your class.)
Grammar 文法 |
Pronunciation 発音 | Vocabulary 単語 |
Comprehension 理解 |
|
---|---|---|---|---|
GOOD | 文法の誤りはほとんどなく、完全な文章で話すことができる | ほとんどの単語をはっきりと正しく発音することができる | 習った表現を適切に使うことができる | 文章を理解し、質問に正しく答えることができる |
FAIR |
文法の誤りはあるが、完全な文章で話すことができる | 発音の練習が必要な言葉がいくつかある | たまにミスはあるが、習った表現を適切に使うことができる | 文章を完全に理解するのは難しく、質問に正しく答えられないときもある |
POOR |
文章で話すのは難しく、単語だけで話すことができる | 発音の練習が必要である | 習った単語と表現を少しだけ使うことができる | 文章を理解するのは難しく、質問に答えるのは難しい |