PART A_1
Let’s learn new vocabulary. Listen and repeat these words with your tutor.
単語を学習しましょう。講師のあとについて音読してみましょう。
PART A_2
1. drums ドラム | |
2. sound 音 | |
3. violin バイオリン |
PART B_1
Let’s learn today’s phrases. Read the sentences below.
会話表現を学びましょう。以下の文章を音読してみましょう。
PART B_2
Some of them are good at dancing.
彼らのうち、ダンスが得意な人もいます。
Some play the drums very well.
ドラムを上手に叩く人もいますね。
PART C_1
Let’s read the dialogue. I will play Ron and you will play Emma. Then, we’ll switch roles.
以下の会話文を読みましょう。最初に講師がRon、あなたがEmmaの部分を読みます。終わったら交代しましょう。
PART C_2
Wow! Most students are performing at the festival.
|
Some of them are good at dancing.
|
Some play the drums very well.
|
They all sound amazing!
|
I agree. But I am sad that none are playing the koto.
|
I want to learn how to play the violin!
|
I want to learn how to play any instrument.
|
Let’s learn together next year!
|
PART D_1
Let’s read the dialogue. Read aloud, filling in the blanks as you remember the sentence you just read.
以下の会話文を読みましょう。先ほど読んだ文を思い出しながら、空欄を埋めて音読しましょう。
PART D_2
Wow!_________ are performing at the festival.
|
Some are good at dancing.
|
_________the drums very well.
|
They _______________!
|
I agree. But I am sad that___________________.
|
I want to learn how to play the violin!
|
I want to learn how to play _________.
|
Let’s learn together next year!
|
PART E_1
Fill in the blanks and complete the conversation.
空欄を埋めて、以下の会話文を完成させましょう。
PART E_2
1. | A: Do you know any Filipino songs? B: No, _______________________. |
2. | A: Do some of your friends like enka? B: Yes, ________________________. |
3. | A: Where did all the dancers go? B: Some of them _________________________. |
4. | A: Where did _________________________? B: Most of them bought their drums from Tokyo. |
5. | A: Who __________________________? B: They all listen to the singer, Hikaru Utada. |
6. | A: Are the __________________________? B: None of the violins are there. |
PART F_1
Let’s do a roleplay. Talk with me according to the situation below, using the expressions you just learned.
ロールプレイをしましょう。以下のシチュエーションに沿って、講師と話をしましょう。この時、今日習った表現を使ってみましょう。
PART F_2
You are in the music room with your friend Ron. Ask him if he knows how to play any instrument.
あなたは友人のRonと一緒に音楽室にいます。彼に何か楽器を演奏できるかどうか聞いてみましょう。
PART F_3
REVIEW AND FEEDBACK
Now, let us review the things that you learned in this lesson.
ではこのレッスンで学んだことを振り返りましょう。
(Please give a short feedback on how your student did on your class.)
Grammar 文法 |
Pronunciation 発音 | Vocabulary 単語 |
Comprehension 理解 |
|
---|---|---|---|---|
GOOD | 文法の誤りはほとんどなく、完全な文章で話すことができる | ほとんどの単語をはっきりと正しく発音することができる | 習った表現を適切に使うことができる | 文章を理解し、質問に正しく答えることができる |
FAIR |
文法の誤りはあるが、完全な文章で話すことができる | 発音の練習が必要な言葉がいくつかある | たまにミスはあるが、習った表現を適切に使うことができる | 文章を完全に理解するのは難しく、質問に正しく答えられないときもある |
POOR |
文章で話すのは難しく、単語だけで話すことができる | 発音の練習が必要である | 習った単語と表現を少しだけ使うことができる | 文章を理解するのは難しく、質問に答えるのは難しい |