PART A_1
Let’s learn new vocabulary. Listen and repeat these words with your tutor.
単語を学習しましょう。講師のあとについて音読してみましょう。
PART A_2
1. cut 切る | |
2. mix 混ぜる | |
3. oven オーブン |
PART B_1
Let’s learn today’s phrases. Read the sentences below.
会話表現を学びましょう。以下の文章を音読してみましょう。
PART B_2
Should I take care of that?
私がやっておきましょうか?
Yes, please. Thank you.
はい、お願いします。ありがとうございます。
PART C_1
Let’s read the dialogue. I will play Ron, and you will play Emma. Then, we’ll switch roles.
以下の会話文を読みましょう。最初に講師がRon、あなたがEmmaの部分を読みます。終わったら交代しましょう。
PART C_2
Emma, you look like you are having a hard time cutting that watermelon. Should I take care of that?
|
Thank you, Ron, that is nice of you.
|
You are welcome.
|
Now that you are cutting the watermelon, should I mix the salad?
|
Yes, please.
|
Alright.
|
Should I take the chicken out of the oven after this?
|
Yes, please, Thank you!
|
PART D_1
Let’s read the dialogue. Read aloud, and fill in the blanks as you remember the sentence you just read.
以下の会話文を読みましょう。先ほど読んだ文を思い出しながら、空欄を埋めて音読しましょう。
PART D_2
Emma, you look like you are having a hard time cutting that watermelon. ___________?
|
Thank you, Ron, that is nice of you.
|
You are welcome.
|
Now that you are cutting the watermelon, _________ mix the salad?
|
Yes, please.
|
Alright.
|
_______take the chicken out of the oven after this?
|
Yes, please, Thank you!
|
PART E_1
Fill in the blanks and complete the conversation.
空欄を埋めて、以下の会話文を完成させましょう。
PART E_2
1. | A: Should I help you with that? B: _____, thank you. |
2. | A: ____________you cut that melon? B: Yes please, this watermelon is too hard to cut. |
3. | A: Should I _________________________? B: No it’s okay. I can take out the chicken later. |
4. | A: Should I mix the salad now? B: Yes, ________. |
5. | A: _________ do that for her? B: _____, she will appreciate it. |
6. | A: ___________________________? B: No thanks. I can cut the watermelon after this. |
PART F_1
Let’s do a roleplay. Talk with me according to the situation below, using the expressions you just learned.
ロールプレイをしましょう。以下のシチュエーションに沿って、講師と話をしましょう。この時、今日習った表現を使ってみましょう。
PART F_2
Your friend Ron is having a hard time mixing the salad. Offer to help him.
あなたの友人のロンは、サラダを混ぜるのに苦労しています。手伝うことを申し出てみましょう。
PART F_3
REVIEW AND FEEDBACK
Now, let us review the things that you learned in this lesson.
ではこのレッスンで学んだことを振り返りましょう。
(Please give a short feedback on how your student did on your class.)
Grammar 文法 |
Pronunciation 発音 | Vocabulary 単語 |
Comprehension 理解 |
|
---|---|---|---|---|
GOOD | 文法の誤りはほとんどなく、完全な文章で話すことができる | ほとんどの単語をはっきりと正しく発音することができる | 習った表現を適切に使うことができる | 文章を理解し、質問に正しく答えることができる |
FAIR |
文法の誤りはあるが、完全な文章で話すことができる | 発音の練習が必要な言葉がいくつかある | たまにミスはあるが、習った表現を適切に使うことができる | 文章を完全に理解するのは難しく、質問に正しく答えられないときもある |
POOR |
文章で話すのは難しく、単語だけで話すことができる | 発音の練習が必要である | 習った単語と表現を少しだけ使うことができる | 文章を理解するのは難しく、質問に答えるのは難しい |