PART A_1
Let’s learn new vocabulary. Listen and repeat these words with your tutor.
単語を学習しましょう。講師のあとについて音読してみましょう。
PART A_2
1. restriction 制限 | |
2. neighborhood ご近所 | |
3. avoid 避ける |
PART B_1
Let’s learn today’s phrases. Read the sentences below.
会話表現を学びましょう。以下の文章を音読してみましょう。
PART B_2
What are the restrictions in our neighborhood?
近所でやってはいけないことは何ですか?
Don’t swim in the river.
川では泳いではいけません。
PART C_1
Let’s read the dialogue. I will play Ron and you will play Emma. Then, we’ll switch roles.
以下の会話文を読みましょう。最初に講師がRon、あなたがEmmaの部分を読みます。終わったら交代しましょう。
PART C_2
Please be advised of the restrictions in our neighborhood.
|
What are the restrictions in our neighborhood?
|
Don’t swim in the river.
|
Okay. We’ll take note of that.
|
Please avoid making too much noise as well.
|
Of course.
|
And put your trash in the proper trash cans.
|
That is noted. Thank you.
|
PART D_1
Let’s read the dialogue. Read aloud, filling in the blanks as you remember the sentence you just read.
以下の会話文を読みましょう。先ほど読んだ文を思い出しながら、空欄を埋めて音読しましょう。
PART D_2
Please be advised of the restrictions in our neighborhood.
|
What are the restrictions in our neighborhood?
|
_________________ in the river.
|
Okay. We’ll take note of that.
|
___________________ making too much noise as well.
|
Of course.
|
_____________________ the proper trash cans.
|
That is noted. Thank you.
|
PART E_1
Fill in the blanks and complete the conversation.
空欄を埋めて、以下の会話文を完成させましょう。
PART E_2
1. | A: Can I come over to your house tonight? B: No, __________________________________. |
2. | A: ______________________________________ neighbor’s flowers? B: Don’t pick the neighbor’s flowers. |
3. | A: Should I do my homework or meet with friends? B: ______________________________________. |
4. | A: Can you _______________________________________? B: Of course, I will take the dog for a walk later. |
5. | A: What chores must I do during weekends? B: You must _________________________________________. |
6. | A: What should _________________________________________? B: Kindly get me a glass of water. |
PART F_1
Let’s do a roleplay. Talk with me according to the situation below, using the expressions you just learned.
ロールプレイをしましょう。以下のシチュエーションに沿って、講師と話をしましょう。この時、今日習った表現を使ってみましょう。
PART F_2
You are the leader for a group activity. Tell your groupmates what tasks they should do.
あなたはグループ活動のリーダーです。グループの仲間にどのような仕事をすべきかを伝えてください。
PART F_3
REVIEW AND FEEDBACK
Now, let us review the things that you learned in this lesson.
ではこのレッスンで学んだことを振り返りましょう。
(Please give a short feedback on how your student did on your class.)
Grammar 文法 |
Pronunciation 発音 | Vocabulary 単語 |
Comprehension 理解 |
|
---|---|---|---|---|
GOOD | 文法の誤りはほとんどなく、完全な文章で話すことができる | ほとんどの単語をはっきりと正しく発音することができる | 習った表現を適切に使うことができる | 文章を理解し、質問に正しく答えることができる |
FAIR |
文法の誤りはあるが、完全な文章で話すことができる | 発音の練習が必要な言葉がいくつかある | たまにミスはあるが、習った表現を適切に使うことができる | 文章を完全に理解するのは難しく、質問に正しく答えられないときもある |
POOR |
文章で話すのは難しく、単語だけで話すことができる | 発音の練習が必要である | 習った単語と表現を少しだけ使うことができる | 文章を理解するのは難しく、質問に答えるのは難しい |