PART A_1
Let’s learn new vocabulary. Listen and repeat these words with your tutor.
単語を学習しましょう。講師のあとについて音読してみましょう。
PART A_2
1. amazingly 驚くばかりに、すばらしく | |
2. follow (…に)ついていく、続く、従う | |
3. quickly 速く、すばやく |
PART B_1
Let’s learn today’s phrases. Read the sentences below.
会話表現を学びましょう。以下の文章を音読してみましょう。
PART B_2
Our teacher is nice!
私たちの先生は素敵ですね。
Yes, I think he also dances very well!
はい、彼はダンスも上手ですね!
PART C_1
Let’s read the dialogue. I will play Ron and you will play Emma. Then, we’ll switch roles.
以下の会話文を読みましょう。最初に講師がRon、あなたがEmmaの部分を読みます。終わったら交代しましょう。
PART C_2
Hi, Emma. Are you excited about our dance class?
|
Yes, I am. I find it really fun. Our teacher is nice.
|
I think so too. He dances very well.
|
Do you find the steps easy to follow?
|
No, I do not follow quickly.
|
That is fine. You play baseball amazingly.
|
Thank you for saying so. I think you sing beautifully.
|
Really? Thank you so much!
|
PART D_1
Let’s read the dialogue. Read aloud, filling in the blanks as you remember the sentence you just read.
以下の会話文を読みましょう。先ほど読んだ文を思い出しながら、空欄を埋めて音読しましょう。
PART D_2
Hi, Emma. Are you excited about our dance class?
|
Yes, I am. I find it really fun. Our teacher is nice.
|
I think so too. He ____________.
|
Do you find the steps easy to follow?
|
No, I do not ___________.
|
That is fine. You _____________.
|
Thank you for saying so. I think you ____________.
|
Really? Thank you so much!
|
PART E_1
Fill in the blanks and complete the conversation.
空欄を埋めて、以下の会話文を完成させましょう。
PART E_2
1. | A: _____________? B: He reads easily. |
2. | A: How does she play the piano? B: ______________. |
3. | A: _______________? B: She writes quickly. |
4. | A: _______________? B: They sing very well. |
5. | A: How does he swim? B: _______________? |
6. | A: How do they talk to each other? B: ________________. |
PART F_1
Let’s do a roleplay. Talk with me according to the situation below, using the expressions you just learned.
ロールプレイをしましょう。以下のシチュエーションに沿って、講師と話をしましょう。この時、今日習った表現を使ってみましょう。
PART F_2
You are at a baseball game with your friend Ron. Describe how the players play baseball.
あなたは友人のRonと一緒に野球の試合を見ています。選手たちがどのように野球をしているか話してみましょう。
PART F_3
REVIEW AND FEEDBACK
Now, let us review the things that you learned in this lesson.
ではこのレッスンで学んだことを振り返りましょう。
(Please give a short feedback on how your student did on your class.)
Grammar 文法 |
Pronunciation 発音 | Vocabulary 単語 |
Comprehension 理解 |
|
---|---|---|---|---|
GOOD | 文法の誤りはほとんどなく、完全な文章で話すことができる | ほとんどの単語をはっきりと正しく発音することができる | 習った表現を適切に使うことができる | 文章を理解し、質問に正しく答えることができる |
FAIR |
文法の誤りはあるが、完全な文章で話すことができる | 発音の練習が必要な言葉がいくつかある | たまにミスはあるが、習った表現を適切に使うことができる | 文章を完全に理解するのは難しく、質問に正しく答えられないときもある |
POOR |
文章で話すのは難しく、単語だけで話すことができる | 発音の練習が必要である | 習った単語と表現を少しだけ使うことができる | 文章を理解するのは難しく、質問に答えるのは難しい |