PART A_1
Let’s learn new vocabulary. Listen and repeat these words with your tutor.
単語を学習しましょう。講師のあとについて音読してみましょう。
PART A_2
1. loyal 誠実な | |
2. helpful 役に立つ、有益な | |
3. generous 寛容な |
PART B_1
Let’s learn today’s phrases. Read the sentences below.
会話表現を学びましょう。以下の文章を音読してみましょう。
PART B_2
Who are your favorite people?
どんな人が好きですか?
I like people who are understanding.
理解のある人が好きです。
PART C_1
Let’s read the dialogue. I will play Ron, and you will play Emma. Then, we’ll switch roles.
以下の会話文を読みましょう。最初に講師がRon、あなたがEmmaの部分を読みます。終わったら交代しましょう。
PART C_2
Our lesson today was pretty interesting, wasn’t it?
|
It sure was! We talked about different types of people.
|
I was wondering, who are your favorite people?
|
Well, I like people who are friendly and optimistic.
|
I see, because they give off a positive mood.
|
That’s right! What about you, Ron? Who are your favorite people?
|
I like people who are loyal. It keeps friendship strong.
|
I agree.
|
PART D_1
Let’s read the dialogue. Read aloud, and fill in the blanks as you remember the sentence you just read.
以下の会話文を読みましょう。先ほど読んだ文を思い出しながら、空欄を埋めて音読しましょう。
PART D_2
Our lesson today was pretty interesting, wasn’t it?
|
It sure was! We talked about different types of people.
|
I was wondering, ________________?
|
Well, I like people who are friendly and optimistic.
|
I see, because they give off a positive mood.
|
That’s right! What about you, Ron? Who are your favorite people?
|
________________. It keeps friendship strong.
|
I agree.
|
PART E_1
Fill in the blanks and complete the conversation.
空欄を埋めて、以下の会話文を完成させましょう。
PART E_2
1. | A: Who are your favorite people? B: ________________. |
2. | A: What kind of teacher do you like? B: ________________. |
3. | A: ________________? B: I like classmates who are funny. |
4. | A: What is your dance instructor like? B: ________________. |
5. | A: ________________? B: My science teacher is kind and helpful. |
6. | A: Do you like people who are generous? B: Yes, ________________. |
PART F_1
Let’s do a roleplay. Talk with me according to the situation below, using the expressions you just learned.
ロールプレイをしましょう。以下のシチュエーションに沿って、講師と話をしましょう。この時、今日習った表現を使ってみましょう。
PART F_2
You meet with your cousin for the first time after three years. Ask him/her about the people she met abroad.
いとこと3年ぶりの再会をしました。いとこが海外で出会った人たちのことを聞いてみましょう。
PART F_3
REVIEW AND FEEDBACK
Now, let us review the things that you learned in this lesson.
ではこのレッスンで学んだことを振り返りましょう。
(Please give a short feedback on how your student did on your class.)
Grammar 文法 |
Pronunciation 発音 | Vocabulary 単語 |
Comprehension 理解 |
|
---|---|---|---|---|
GOOD | 文法の誤りはほとんどなく、完全な文章で話すことができる | ほとんどの単語をはっきりと正しく発音することができる | 習った表現を適切に使うことができる | 文章を理解し、質問に正しく答えることができる |
FAIR |
文法の誤りはあるが、完全な文章で話すことができる | 発音の練習が必要な言葉がいくつかある | たまにミスはあるが、習った表現を適切に使うことができる | 文章を完全に理解するのは難しく、質問に正しく答えられないときもある |
POOR |
文章で話すのは難しく、単語だけで話すことができる | 発音の練習が必要である | 習った単語と表現を少しだけ使うことができる | 文章を理解するのは難しく、質問に答えるのは難しい |