PART A_1
Let’s learn new vocabulary. Listen and repeat these words with your tutor.
単語を学習しましょう。講師のあとについて音読してみましょう。
PART A_2
1. snowboarding スノーボード | |
2. quite まったく、すっかり | |
3. not quite 完全には…ではない、すっかり…ではない |
PART B_1
Let’s learn today’s phrases. Read the sentences below.
会話表現を学びましょう。以下の文章を音読してみましょう。
PART B_2
What about skydiving? Do you want to try it?
スカイダイビングはどうですか?やってみたいと思いますか?
I’m not quite sure of your idea to skydive.
スカイダイビングはあまり賛成できません。
PART C_1
Let’s read the dialogue. I will play Ron and you will play Emma. Then, we’ll switch roles.
以下の会話文を読みましょう。最初に講師がRon、あなたがEmmaの部分を読みます。終わったら交代しましょう。
PART C_2
Hi, Emma! We’re going sightseeing this weekend.
|
That’s right, and I’m excited! What do you have in mind?
|
What about skydiving? Do you want to try it?
|
I’m not quite sure of your idea to skydive. It’s scary for me.
|
That’s true. Not everyone likes it.
|
Do you want to go hiking instead?
|
I’m quite interested in your idea to hike.
|
All right! Let’s ask the others.
|
PART D_1
Let’s read the dialogue. Read aloud, filling in the blanks as you remember the sentence you just read.
以下の会話文を読みましょう。先ほど読んだ文を思い出しながら、空欄を埋めて音読しましょう。
PART D_2
Hi, Emma! We’re going sightseeing this weekend.
|
That’s right, and I’m excited! What do you have in mind?
|
What about skydiving? Do you want to try it?
|
________________. It’s scary for me.
|
That’s true. Not everyone likes it.
|
________________?
|
I’m quite interested in your idea to hike.
|
All right! Let’s ask the others.
|
PART E_1
Fill in the blanks and complete the conversation.
空欄を埋めて、以下の会話文を完成させましょう。
PART E_2
1. | A: Do you want to go snowboarding this winter? B: Yes, ________________. |
2. | A: What are you interested in? B: I’m interested in ________________. |
3. | A: What are you ________________? B: I’m quite curious about Shinbaisashi in Osaka. |
4. | A: How about going to Sensoji? B: I’m quite ________________. |
5. | A: Are you interested in visiting Dotonbori? B: Yes, ________________. |
6. | A: Do you want to try horseback riding in Niseko? B: No, ________________. |
PART F_1
Let’s do a roleplay. Talk with me according to the situation below, using the expressions you just learned.
ロールプレイをしましょう。以下のシチュエーションに沿って、講師と話をしましょう。この時、今日習った表現を使ってみましょう。
PART F_2
You are planning activities to do in summer with your friends. Ask your friend what his/her ideas are.
あなたは友達と一緒に夏にするアクティビティを計画しています。お友達にどんなアイデアがあるか聞いてみましょう。
PART F_3
REVIEW AND FEEDBACK
Now, let us review the things that you learned in this lesson.
ではこのレッスンで学んだことを振り返りましょう。
(Please give a short feedback on how your student did on your class.)
Grammar 文法 |
Pronunciation 発音 | Vocabulary 単語 |
Comprehension 理解 |
|
---|---|---|---|---|
GOOD | 文法の誤りはほとんどなく、完全な文章で話すことができる | ほとんどの単語をはっきりと正しく発音することができる | 習った表現を適切に使うことができる | 文章を理解し、質問に正しく答えることができる |
FAIR |
文法の誤りはあるが、完全な文章で話すことができる | 発音の練習が必要な言葉がいくつかある | たまにミスはあるが、習った表現を適切に使うことができる | 文章を完全に理解するのは難しく、質問に正しく答えられないときもある |
POOR |
文章で話すのは難しく、単語だけで話すことができる | 発音の練習が必要である | 習った単語と表現を少しだけ使うことができる | 文章を理解するのは難しく、質問に答えるのは難しい |