PART A_1
Let’s learn new vocabulary. Listen and repeat these words with your tutor.
単語を学習しましょう。講師のあとについて音読してみましょう。
PART A_2
1. lend 貸す | |
2. anniversary 記念日 | |
3. urgent 切迫した、緊急の |
PART B_1
Let’s learn today’s phrases. Read the sentences below.
会話表現を学びましょう。以下の文章を音読してみましょう。
PART B_2
It was Tiffany’s birthday yesterday.
昨日はティファニーの誕生日でした。
Yes, I gave her a birthday present.
はい、彼女に誕生日プレゼントを贈りました。
PART C_1
Let’s read the dialogue. I will play Ron, and you will play Emma. Then, we’ll switch roles.
以下の会話文を読みましょう。最初に講師がRon、あなたがEmmaの部分を読みます。終わったら交代しましょう。
PART C_2
It’s Tiffany’s birthday tomorrow. Are you coming?
|
Sadly, I won’t be able to attend her party. I have some urgent tasks to finish by tomorrow.
|
I see. That’s fine. I’m sure Tiffany would understand.
|
Thank you. I actually gave her a birthday present in advance.
|
That’s great! I am planning to get her the lipstick that she has always wanted.
|
That’s sweet. I’m sure Tiffany would love that.
|
PART D_1
Let’s read the dialogue. Read aloud, and fill in the blanks as you remember the sentence you just read.
以下の会話文を読みましょう。先ほど読んだ文を思い出しながら、空欄を埋めて音読しましょう。
PART D_2
It’s Tiffany’s birthday tomorrow. Are you coming?
|
Sadly, I won’t be able to attend her party. I have some urgent tasks to finish by tomorrow.
|
I see. That’s fine. I’m sure Tiffany would understand.
|
Thank you. ______________________ in advance.
|
That’s great! I am planning to _______________________________.
|
That’s sweet. I’m sure Tiffany would love that.
|
PART E_1
Fill in the blanks and complete the conversation.
空欄を埋めて、以下の会話文を完成させましょう。
PART E_2
1. | A: What did you get us for dinner? B: ________________________________. |
2. | A: _________________________________? B: Kyle gave Mary a box of chocolate chip cookies. |
3. | A: Did she lend you her dress? B: Yes, _____________________________________. |
4. | A: ______________________________________? B: My mom cooked us this savory dish. |
5. | A: Who bought you this bag? B: _________________________________. |
6. | A: ________________________________? B: My dad got my mom a fancy bag as an anniversary gift. |
PART F_1
Let’s do a roleplay. Talk with me according to the situation below, using the expressions you just learned.
ロールプレイをしましょう。以下のシチュエーションに沿って、講師と話をしましょう。この時、今日習った表現を使ってみましょう。
PART F_2
You are talking with your friends about the presents you have received on Christmas Day.
あなたは、クリスマスにもらったプレゼントについて友達と話しています。
PART F_3
REVIEW AND FEEDBACK
Now, let us review the things that you learned in this lesson.
ではこのレッスンで学んだことを振り返りましょう。
(Please give a short feedback on how your student did on your class.)
Grammar 文法 |
Pronunciation 発音 | Vocabulary 単語 |
Comprehension 理解 |
|
---|---|---|---|---|
GOOD | 文法の誤りはほとんどなく、完全な文章で話すことができる | ほとんどの単語をはっきりと正しく発音することができる | 習った表現を適切に使うことができる | 文章を理解し、質問に正しく答えることができる |
FAIR |
文法の誤りはあるが、完全な文章で話すことができる | 発音の練習が必要な言葉がいくつかある | たまにミスはあるが、習った表現を適切に使うことができる | 文章を完全に理解するのは難しく、質問に正しく答えられないときもある |
POOR |
文章で話すのは難しく、単語だけで話すことができる | 発音の練習が必要である | 習った単語と表現を少しだけ使うことができる | 文章を理解するのは難しく、質問に答えるのは難しい |