PART A_1
Let’s learn some new vocabulary. Please listen and repeat after me.
単語を学習しましょう。講師のあとに続いて音読してみましょう。
PART A_2
| 1. foot フィート(長さの単位) | |
| 2. inch インチ | |
| 3. height 高さ、身長 |
PART B_1
Let’s learn today’s phrases. Read the sentences below.
会話表現を学びましょう。以下の文章を音読してみましょう。
PART B_2
Is he taller than you?
彼はあなたより背が高いですか?
Yes, he is three inches taller than me.
はい、私より3インチ高いです。
PART C_1
Let’s read the dialogue. I will play Ron and you will play Emma. Then, we’ll switch roles.
以下の会話文を読みましょう。最初に講師がRon、あなたがEmmaの部分を読みます。終わったら交代しましょう。
PART C_2
Hi, Emma. How tall are you?
|
|
Hello, Ron. I am five feet and three inches tall. How about you?
|
My height is six feet and two inches.
|
|
My brother is also tall.
|
Is he taller than you?
|
|
Yes, he is three inches taller than me.
|
Wow, I see. How about your sister?
|
|
My sister is a foot shorter than me.
|
PART D_1
Let’s read the dialogue. Read aloud and fill in the blanks with the sentences you just practiced.
以下の会話文を読みましょう。先ほど練習した文を使って、空欄を埋めながら音読しましょう。
PART D_2
Hi, Emma. _____________?
|
|
Hello, Ron. I am five feet and three inches tall. How about you?
|
My height _________________________.
|
|
My brother is also tall.
|
Is he _______________?
|
|
Yes, he is three inches taller than me.
|
Wow, I see. How about your sister?
|
|
My sister is a foot shorter than me.
|
PART E_1
Fill in the blanks and complete the conversation.
空欄を埋めて、以下の会話文を完成させましょう。
PART E_2
| 1. | A: Is Kyle taller than his mother? B: No, Kyle is __________________. |
| 2. | A: Is Kim ____________________? B: Yes, Kim is four inches taller than Mika. |
| 3. | A: How tall is Brix compared to Den? B: Brix is _____________________. |
| 4. | A: Are _______________________? B: No, my sister is two feet taller than me. |
| 5. | A: Who is taller, Liam or Harry? B: Harry is _____________Liam. |
| 6. | A: Is _______________________? B: Yes, Louis is two feet shorter than me. |
PART F_1
Let’s role-play. Use the situation below and the expressions you just learned.
ロールプレイをしましょう。以下のシチュエーションと先ほど習った表現を使いましょう。
PART F_2
You are talking to your friend. Ask how tall his or her family members are.
あなたは友だちと話しています。友だちの家族がどのくらいの背の高さかを聞きましょう。
PART F_3
REVIEW AND FEEDBACK
Now, let us review what you learned in this lesson.
ではこのレッスンで学んだことを振り返りましょう。
(Please give short feedback on how your student did in your class.)
| Grammar 文法 |
Pronunciation 発音 | Vocabulary 単語 |
Comprehension 理解 |
|
|---|---|---|---|---|
GOOD |
文法の誤りはほとんどなく、完全な文章で話すことができる | ほとんどの単語をはっきりと正しく発音することができる | 習った表現を適切に使うことができる | 文章を理解し、質問に正しく答えることができる |
![]() FAIR |
文法の誤りはあるが、完全な文章で話すことができる | 発音の練習が必要な言葉がいくつかある | たまにミスはあるが、習った表現を適切に使うことができる | 文章を完全に理解するのは難しく、質問に正しく答えられないときもある |
![]() POOR |
文章で話すのは難しく、単語だけで話すことができる | 発音の練習が必要である | 習った単語と表現を少しだけ使うことができる | 文章を理解するのは難しく、質問に答えるのは難しい |

GOOD 
