PART A_1
Let’s learn new vocabulary. Listen and repeat these words with your tutor.
単語を学習しましょう。講師のあとについて音読してみましょう。
PART A_2
1. staff スタッフ | |
2. chat おしゃべり | |
3. generous 寛大な |
PART B_1
Let’s learn today’s phrases. Read the sentences below.
会話表現を学びましょう。以下の文章を音読してみましょう。
PART B_2
What are the things that we must not do in restaurants?
レストランでやってはいけないことは何ですか?
We must chat lightly while in restaurants.
レストランでは、静かにおしゃべりをしなければなりません。
PART C_1
Let’s read the dialogue. I will play Ron and you will play Emma. Then, we’ll switch roles.
以下の会話文を読みましょう。最初に講師がRon、あなたがEmmaの部分を読みます。終わったら交代しましょう。
PART C_2
Hi, Emma. What restaurant manners do you know of?
|
Hello, Ron. There are a lot of restaurant manners but I will just give three.
|
Sure.
|
First, we must chat lightly while in restaurants.
|
Oh, I see.
|
Yes, and we must behave politely toward the restaurant staff.
|
Of course, we must do that.
|
And if you were satisfied with the food, a generous tip for the staff would be greatly appreciated.
|
PART D_1
Let’s read the dialogue. Read aloud, filling in the blanks as you remember the sentence you just read.
以下の会話文を読みましょう。先ほど読んだ文を思い出しながら、空欄を埋めて音読しましょう。
PART D_2
Hi, Emma. What restaurant manners do you know of?
|
Hello, Ron. There are a lot of restaurant manners but I will just give three.
|
Sure, Emma.
|
First, we must chat __________________.
|
Oh, I see.
|
Yes, and ___________________ the restaurant staff.
|
Of course, we must do that.
|
And if you were satisfied with the food, a generous tip for the staff ____________________ appreciated.
|
PART E_1
Fill in the blanks and complete the conversation.
空欄を埋めて、以下の会話文を完成させましょう。
PART E_2
1. | A: _____________________________? B: We must chew our food slowly and quietly. |
2. | A: How should we ask for something across the table? B: ______________________________. |
3. | A: How should we approach the server? B: ________________________________. |
4. | A: How should we sit while eating on a restaurant? B: ______________________________. |
5. | A: ______________________________? B: You should arrive at the restaurant earlier than your guests. |
6. | A: How should we hold our utensils? B: ________________________________. |
PART F_1
Let’s do a roleplay. Talk with me according to the situation below, using the expressions you just learned.
ロールプレイをしましょう。以下のシチュエーションに沿って、講師と話をしましょう。この時、今日習った表現を使ってみましょう。
PART F_2
You are talking with a friend about the things you should avoid when inside a temple.
あなたは友人と、お寺の中のマナーや、やってはいけないことについて話しています。
PART F_3
REVIEW AND FEEDBACK
Now, let us review the things that you learned in this lesson.
ではこのレッスンで学んだことを振り返りましょう。
(Please give a short feedback on how your student did on your class.)
Grammar 文法 |
Pronunciation 発音 | Vocabulary 単語 |
Comprehension 理解 |
|
---|---|---|---|---|
GOOD | 文法の誤りはほとんどなく、完全な文章で話すことができる | ほとんどの単語をはっきりと正しく発音することができる | 習った表現を適切に使うことができる | 文章を理解し、質問に正しく答えることができる |
FAIR |
文法の誤りはあるが、完全な文章で話すことができる | 発音の練習が必要な言葉がいくつかある | たまにミスはあるが、習った表現を適切に使うことができる | 文章を完全に理解するのは難しく、質問に正しく答えられないときもある |
POOR |
文章で話すのは難しく、単語だけで話すことができる | 発音の練習が必要である | 習った単語と表現を少しだけ使うことができる | 文章を理解するのは難しく、質問に答えるのは難しい |