PART A_1
Let’s learn new vocabulary. Listen and repeat these words with your tutor.
単語を学習しましょう。講師のあとについて音読してみましょう。
PART A_2
1. instrument 楽器 | |
2. play (楽器を)演奏する、遊ぶ | |
3. design 設計、デザイン |
PART B_1
Let’s learn today’s phrases. Read the sentences below.
会話表現を学びましょう。以下の文章を音読してみましょう。
PART B_2
What musical instruments can you play?
どんな楽器が弾けるのですか?
I can play the piano and guitar.
ピアノとギターが弾けます。
PART C_1
Let’s read the dialogue. I will play Ron, and you will play Emma. Then, we’ll switch roles.
以下の会話文を読みましょう。最初に講師がRon、あなたがEmmaの部分を読みます。終わったら交代しましょう。
PART C_2
Hi, Emma! How’s your music class going?
|
It has been fantastic, Ron! I can now play three musical instruments.
|
Really? That’s great to hear! What musical instruments can you now play?
|
I can play the guitar, piano, and flute.
|
That’s marvelous, Emma!
|
Thanks, Ron! I can also write a few songs.
|
I have always thought that you’re a musical wonder!
|
PART D_1
Let’s read the dialogue. Read aloud, and fill in the blanks as you remember the sentence you just read.
以下の会話文を読みましょう。先ほど読んだ文を思い出しながら、空欄を埋めて音読しましょう。
PART D_2
Hi, Emma! How’s your music class going?
|
It has been fantastic, Ron! I can now play three musical instruments.
|
Really? That’s great to hear! ________________________?
|
I can play ________________________.
|
That’s marvelous, Emma!
|
Thanks, Ron! ________________________.
|
I have always thought that you’re a musical wonder!
|
PART E_1
Fill in the blanks and complete the conversation.
空欄を埋めて、以下の会話文を完成させましょう。
PART E_2
1. | A: What dishes can you cook? B: __________________________. |
2. | A: __________________________? B: John can play basketball. |
3. | A: What pastries can your mom bake? B: ___________________________. |
4. | A: ___________________________? B: Cecilia can design different types of gowns. |
5. | A: Can you ride a bike? B: Yes, ___________________________. |
6. | A: _______________________________? B: Yes, I can hear the birds sing. |
PART F_1
Let’s do a roleplay. Talk with me according to the situation below, using the expressions you just learned.
ロールプレイをしましょう。以下のシチュエーションに沿って、講師と話をしましょう。この時、今日習った表現を使ってみましょう。
PART F_2
You are talking with a friend about things you have learned in the music class.
音楽の授業で学んだことについて、友人に話しましょう。
PART F_3
REVIEW AND FEEDBACK
Now, let us review the things that you learned in this lesson.
ではこのレッスンで学んだことを振り返りましょう。
(Please give a short feedback on how your student did on your class.)
Grammar 文法 |
Pronunciation 発音 | Vocabulary 単語 |
Comprehension 理解 |
|
---|---|---|---|---|
GOOD | 文法の誤りはほとんどなく、完全な文章で話すことができる | ほとんどの単語をはっきりと正しく発音することができる | 習った表現を適切に使うことができる | 文章を理解し、質問に正しく答えることができる |
FAIR |
文法の誤りはあるが、完全な文章で話すことができる | 発音の練習が必要な言葉がいくつかある | たまにミスはあるが、習った表現を適切に使うことができる | 文章を完全に理解するのは難しく、質問に正しく答えられないときもある |
POOR |
文章で話すのは難しく、単語だけで話すことができる | 発音の練習が必要である | 習った単語と表現を少しだけ使うことができる | 文章を理解するのは難しく、質問に答えるのは難しい |