PART A_1
Let’s learn some new vocabulary. Please listen and repeat after me.
単語を学習しましょう。講師のあとに続いて音読してみましょう。
PART A_2
| 1. instrument 楽器 | |
| 2. play (楽器を)演奏する | |
| 3. design 設計、デザイン |
PART B_1
Let’s learn today’s phrases. Read the sentences below.
会話表現を学びましょう。以下の文章を音読してみましょう。
PART B_2
What musical instruments can you play?
どんな楽器が弾けるのですか?
I can play the piano and guitar.
ピアノとギターが弾けます。
PART C_1
Let’s read the dialogue. I will play Ron, and you will play Emma. Then, we’ll switch roles.
以下の会話文を読みましょう。最初に講師がRon、あなたがEmmaの部分を読みます。終わったら交代しましょう。
PART C_2
Hi, Emma! How’s your music class going?
|
|
It has been fantastic, Ron! I can now play three musical instruments.
|
Really? That’s great to hear! What musical instruments can you now play?
|
|
I can play the guitar, piano, and flute.
|
That’s great, Emma!
|
|
Thanks, Ron! I can also write a few songs
and design my own album covers.
|
I have always thought that you are very good at music.
|
PART D_1
Let’s read the dialogue. Read aloud and fill in the blanks with the sentences you just practiced.
以下の会話文を読みましょう。先ほど練習した文を使って、空欄を埋めながら音読しましょう。
PART D_2
Hi, Emma! How’s your music class going?
|
|
It has been fantastic, Ron! I can now play three musical instruments.
|
Really? That’s great to hear! ________________________?
|
|
I can play ________________________.
|
That’s great, Emma!
|
|
Thanks, Ron! ________________________.
|
I have always thought that you are very good at music.
|
PART E_1
Fill in the blanks and complete the conversation.
空欄を埋めて、以下の会話文を完成させましょう。
PART E_2
| 1. | A: What dishes can you cook? B: __________________________. |
| 2. | A: __________________________? B: John can play the guitar and the piano. |
| 3. | A: What pastries can your mom bake? B: ___________________________. |
| 4. | A: ___________________________? B: Cecilia can design different types of gowns. |
| 5. | A: Can you ride a bike? B: Yes, ___________________________. |
| 6. | A: _______________________________? B: Yes, I can cook Japanese food. |
PART F_1
Let’s role-play. Use the situation below and the expressions you just learned.
ロールプレイをしましょう。以下のシチュエーションと先ほど習った表現を使いましょう。
PART F_2
You are talking with a friend about things you have learned in your music class.
音楽の授業で学んだことについて、友人に話しましょう。
PART F_3
REVIEW AND FEEDBACK
Now, let us review what you learned in this lesson.
ではこのレッスンで学んだことを振り返りましょう。
(Please give short feedback on how your student did in your class.)
| Grammar 文法 |
Pronunciation 発音 | Vocabulary 単語 |
Comprehension 理解 |
|
|---|---|---|---|---|
GOOD |
文法の誤りはほとんどなく、完全な文章で話すことができる | ほとんどの単語をはっきりと正しく発音することができる | 習った表現を適切に使うことができる | 文章を理解し、質問に正しく答えることができる |
![]() FAIR |
文法の誤りはあるが、完全な文章で話すことができる | 発音の練習が必要な言葉がいくつかある | たまにミスはあるが、習った表現を適切に使うことができる | 文章を完全に理解するのは難しく、質問に正しく答えられないときもある |
![]() POOR |
文章で話すのは難しく、単語だけで話すことができる | 発音の練習が必要である | 習った単語と表現を少しだけ使うことができる | 文章を理解するのは難しく、質問に答えるのは難しい |

GOOD 
