PART A_1
Let’s learn new vocabulary. Listen and repeat these words with your tutor.
単語を学習しましょう。講師のあとについて音読してみましょう。
PART A_2
1. practice 練習 | |
2. around 周りに | |
3. emergency 緊急 |
PART B_1
Let’s learn today’s phrases. Read the sentences below.
会話表現を学びましょう。以下の文章を音読してみましょう。
PART B_2
Is she able to run very fast?
彼女はとても速く走ることができますか?
Yes, she’s able to run very fast.
はい、とても速く走ることができます。
PART C_1
Let’s read the dialogue. I will play Ron, and you will play Emma. Then, we’ll switch roles.
以下の会話文を読みましょう。最初に講師がRon、あなたがEmmaの部分を読みます。終わったら交代しましょう。
PART C_2
Hi, Emma. Are you able to drive nowadays?
|
Hello, Ron. Yes, I am able to drive but I’m still familiarizing myself with the different road signs.
|
That’s good. Are you able to drive from your house to the school?
|
No, I am not able to drive from the house to school yet. I’m still practicing around our village.
|
Oh, I see. Good luck with your training. Emma.
|
Thanks, Ron!
|
PART D_1
Let’s read the dialogue. Read aloud, and fill in the blanks as you remember the sentence you just read.
以下の会話文を読みましょう。先ほど読んだ文を思い出しながら、空欄を埋めて音読しましょう。
PART D_2
Hi, Emma. ___________________?
|
Hello, Ron. Yes, __________________ but I’m still familiarizing myself with the different road signs.
|
That’s good. ____________________ from your house to the school?
|
No, have not been able to drive from school to house yet. I’m still practicing around our village.
|
Oh, I see. Good luck with your training. Emma.
|
Thanks, Ron!
|
PART E_1
Fill in the blanks and complete the conversation.
空欄を埋めて、以下の会話文を完成させましょう。
PART E_2
1. | A: Were you able to attend the meeting earlier? B: Yes, __________________________. |
2. | A: Were you able to submit your project on time? B: Unfortunately, ____________________________. |
3. | A: Since when were you able to swim? B: _______________________________. |
4. | A: _______________________________? B: No, we were not able to finish the movie due to an emergency at home. |
5. | A: Was Kim able to pass the entrance exam? B: Yes, __________________________. |
6. | A: Were you able to save your favorite book from the fire? B: Sadly, ____________________________. |
PART F_1
Let’s do a roleplay. Talk with me according to the situation below, using the expressions you just learned.
ロールプレイをしましょう。以下のシチュエーションに沿って、講師と話をしましょう。この時、今日習った表現を使ってみましょう。
PART F_2
You will tell your friend what you were able to do last summer vacation.
去年の夏休みにできたことを友達に話します。
PART F_3
REVIEW AND FEEDBACK
Now, let us review the things that you learned in this lesson.
ではこのレッスンで学んだことを振り返りましょう。
(Please give a short feedback on how your student did on your class.)
Grammar 文法 |
Pronunciation 発音 | Vocabulary 単語 |
Comprehension 理解 |
|
---|---|---|---|---|
GOOD | 文法の誤りはほとんどなく、完全な文章で話すことができる | ほとんどの単語をはっきりと正しく発音することができる | 習った表現を適切に使うことができる | 文章を理解し、質問に正しく答えることができる |
FAIR |
文法の誤りはあるが、完全な文章で話すことができる | 発音の練習が必要な言葉がいくつかある | たまにミスはあるが、習った表現を適切に使うことができる | 文章を完全に理解するのは難しく、質問に正しく答えられないときもある |
POOR |
文章で話すのは難しく、単語だけで話すことができる | 発音の練習が必要である | 習った単語と表現を少しだけ使うことができる | 文章を理解するのは難しく、質問に答えるのは難しい |