PART A_1
Let’s learn new vocabulary. Listen and repeat these words with your tutor.
単語を学習しましょう。講師のあとについて音読してみましょう。
PART A_2
1. pastry ペーストリー、パン菓子 | |
2. leisure 余暇 | |
3. journal 日誌、日記 |
PART B_1
Let’s learn today’s phrases. Read the sentences below.
会話表現を学びましょう。以下の文章を音読してみましょう。
PART B_2
What is her hobby?
彼女の趣味は何ですか?
She likes to read.
彼女は読書が好きです。
PART C_1
Let’s read the dialogue. I will play Ron and you will play Emma. Then, we’ll switch roles.
以下の会話文を読みましょう。最初に講師がRon、あなたがEmmaの部分を読みます。終わったら交代しましょう。
PART C_2
Hi, Emma! What is your hobby?
|
Hello, Ron! I like to bake pastries. How about you?
|
I love to draw manga.
|
Really? I also love manga!
|
And I love pastries as well, especially imagawayaki.
|
I can bake you some, Ron.
|
That’s sweet, Emma. Thank you!
|
No problem, Ron.
|
PART D_1
Let’s read the dialogue. Read aloud, filling in the blanks as you remember the sentence you just read.
以下の会話文を読みましょう。先ほど読んだ文を思い出しながら、空欄を埋めて音読しましょう。
PART D_2
Hi, Emma! What is your hobby?
|
Hello, Ron! _____________________. How about you, __________________?
|
___________________________.
|
Really? I also love manga!
|
And I love pastries as well, especially imagawayaki.
|
I can bake you some, Ron.
|
That’s sweet, Emma. Thank you!
|
No problem, Ron.
|
PART E_1
Fill in the blanks and complete the conversation.
空欄を埋めて、以下の会話文を完成させましょう。
PART E_2
1. | A: Does your sister like to cook? B: Yes, ______________________________. |
2. | A: What does your mother ______________________________? B: My mother loves to write on her journal. |
3. | A: What do you like to watch on the television? B: I like to watch ____________________________. |
4. | A: What would you like to do on our summer trip? B: _________________________________on our summer trip. |
5. | A: What does __________________________________? B: My dad likes to read the newspaper. |
6. | A: What do you do in your leisure time? B: I ____________________________________. |
PART F_1
Let’s do a roleplay. Talk with me according to the situation below, using the expressions you just learned.
ロールプレイをしましょう。以下のシチュエーションに沿って、講師と話をしましょう。この時、今日習った表現を使ってみましょう。
PART F_2
You are talking with a new classmate. Ask him/her what his/her hobbies are.
あなたは新しいクラスメートと話しています。その人の趣味を聞いてみましょう。
PART F_3
REVIEW AND FEEDBACK
Now, let us review the things that you learned in this lesson.
ではこのレッスンで学んだことを振り返りましょう。
(Please give a short feedback on how your student did on your class.)
Grammar 文法 |
Pronunciation 発音 | Vocabulary 単語 |
Comprehension 理解 |
|
---|---|---|---|---|
GOOD | 文法の誤りはほとんどなく、完全な文章で話すことができる | ほとんどの単語をはっきりと正しく発音することができる | 習った表現を適切に使うことができる | 文章を理解し、質問に正しく答えることができる |
FAIR |
文法の誤りはあるが、完全な文章で話すことができる | 発音の練習が必要な言葉がいくつかある | たまにミスはあるが、習った表現を適切に使うことができる | 文章を完全に理解するのは難しく、質問に正しく答えられないときもある |
POOR |
文章で話すのは難しく、単語だけで話すことができる | 発音の練習が必要である | 習った単語と表現を少しだけ使うことができる | 文章を理解するのは難しく、質問に答えるのは難しい |