PART A_1
Welcome to Weblio Trial Lesson!
Let’s introduce ourselves to each other.
Let’s introduce ourselves to each other.
自己紹介をしましょう。
PART A_2
My name is ________________. What is your name?
PART A_3
I am ________________. Nice to meet you.
PART A_4
Nice to meet you too, ________________. How are you today?
PART A_5
________________________________. How about you?
PART A_6
________________________________. Let’s begin our lesson!
PART A_7
GOAL SETTING
Let’s confirm our goal for today’s lesson.
What’s the goal for today?
Let’s confirm our goal for today’s lesson.
What’s the goal for today?
今日のレッスンのゴールを設定しましょう。
PART A_8
Today’s goal is to________________________________.
ゴールを選びましょう
- be able to use first meeting greetings.(初対面の挨拶ができるようになる)
- have a fun.(楽しむこと)
- have a comfortable time speaking English.(英語を使って快適な時間を過ごすこと)
- improve my English skills.(英語力を上達させること)
- know about Weblio lesson.(Weblioのレッスンについて知ること)
PART A_9
Write down today’s goal in chat box so that student can always check the goal.
生徒が常にgoalを確認出来るようにchat boxに書いておきましょう。
PART B_1
Let’s learn new vocabulary. Listen and repeat these words with your tutor.
単語を学習しましょう。講師のあとについて音読してみましょう。
PART B_2
1. name 名前 | |
2. meet 会う | |
3. too ~も |
PART C_1
Let’s learn today’s phrases. Read the sentences below.
会話表現を学びましょう。以下の文章を音読してみましょう。
PART C_2
Nice to meet you.
初めまして。よろしくお願いします。
Nice to meet you, too.
初めまして。こちらこそよろしくお願いします。
PART D_1
Let’s read the dialogue. I will play Ron and you will play Emma. Then, we’ll switch roles.
以下の会話文を読みましょう。最初に講師がRon、あなたがEmmaの部分を読みます。終わったら交代しましょう。
PART D_2
Hi, what’s your name?
|
I’m Emma. And you?
|
I’m Ron. Nice to meet you.
|
Nice to meet you, too.
|
PART E_1
Let’s read the dialogue. Read aloud, filling in the blanks as you remember the sentence you just read.
以下の会話文を読みましょう。先ほど読んだ文を思い出しながら、空欄を埋めて音読しましょう。
PART E_2
Hi, ________________?
|
I’m Emma. And you?
|
I’m Ron. ________________.
|
Nice to meet you, too.
|
PART F_1
Fill in the blanks and complete the conversation.
空欄を埋めて、以下の会話文を完成させましょう。
PART F_2
1. | A: Nice to meet you. B: ________________. |
2. | A: ________________. B: Nice to meet you, too. |
3. | A: Hi, I’m Emma. ________________. B: I’m Ron. Nice to meet you, too. |
4. | A: Hello, ________________? B: I’m Emma. Nice to meet you. |
PART G_1
Let’s do a roleplay. Talk with me according to the situation below, using the expressions you just learned.
ロールプレイをしましょう。以下のシチュエーションに沿って、講師と話をしましょう。この時、今日習った表現を使ってみましょう。
PART G_2
You have a new classmate. Introduce yourself.
新しいクラスメイトが来ました。自己紹介をしてください。
PART G_3
PART H_1
That’s all for today. GOAL CONFIRMATION.
レッスンゴール確認
That’s all for today’s lesson.
Today’s goal is to________________________________.
Have you reached the goal?
Today’s goal is to________________________________.
Have you reached the goal?
PART H_2
Yes. / No.
本レッスンのゴールに到達できたかを講師に伝えましょう。
PART H_3
Ask objective of learning English.
英語学習の目的について
What is your goal of learning English?
PART H_4
My goal for learning English is _____.
▼HINT:選択肢
・Business (ビジネス)
・Qualification (資格)
・Overseas Life (海外生活)
・For future use(将来のため)
・Overseas Life (海外生活)
・For travel(海外旅行のため)
・Internship (インターン)
・Job hunting(就職活動)
・School (学校)
・Hobby (趣味)
・Others (その他)
・Business (ビジネス)
・Qualification (資格)
・Overseas Life (海外生活)
・For future use(将来のため)
・Overseas Life (海外生活)
・For travel(海外旅行のため)
・Internship (インターン)
・Job hunting(就職活動)
・School (学校)
・Hobby (趣味)
・Others (その他)
PART H_5
1)Give feedback and suggest the level of material for the next lesson.
講師が次回以降のレッスン時の教材レベルをアドバイスします。
I recommend using ___level material from next lesson.
How about using ___ level textbook?
How about using ___ level textbook?
2)Give recommanded material link for the next lesson.
講師が次回以降のレッスンのおススメ教材のリンクをメッセージします
■MUST■REVIEW AND FEEDBACK
Now, let us review the things that you learned in this lesson.
ではこのレッスンで学んだことを振り返りましょう。
(Please give a short feedback on how your student did on your class.)
Grammar 文法 |
Pronunciation 発音 | Vocabulary 単語 |
Comprehension 理解 |
|
---|---|---|---|---|
GOOD | 文法の誤りはほとんどなく、完全な文章で話すことができる | ほとんどの単語をはっきりと正しく発音することができる | 習った表現を適切に使うことができる | 文章を理解し、質問に正しく答えることができる |
FAIR |
文法の誤りはあるが、完全な文章で話すことができる | 発音の練習が必要な言葉がいくつかある | たまにミスはあるが、習った表現を適切に使うことができる | 文章を完全に理解するのは難しく、質問に正しく答えられないときもある |
POOR |
文章で話すのは難しく、単語だけで話すことができる | 発音の練習が必要である | 習った単語と表現を少しだけ使うことができる | 文章を理解するのは難しく、質問に答えるのは難しい |
Thank you for choosing Weblio!
I am looking forward to seeing you again soon!
Let’s continue studying English!
I am looking forward to seeing you again soon!
Let’s continue studying English!