PART A_1
Let’s introduce ourselves to each other.
自己紹介をしましょう。
PART A_2
My name is ________________. What is your name?
PART A_3
I am ________________. Nice to meet you.
PART A_4
Nice to meet you too, ________________. How are you today?
PART A_5
________________________________. How about you?
PART A_6
________________________________. Let’s begin our lesson!
PART B_1
Let’s learn new vocabulary. Listen and repeat these words with your tutor.
単語を学習しましょう。講師のあとについて音読してみましょう。
PART B_2
1. attend 出席する | |
2. interesting 面白い | |
3. tiring 疲れさせる |
PART C_1
Let’s learn today’s phrases. Read the sentences below.
会話表現を学びましょう。以下の文章を音読してみましょう。
PART C_2
What does Jerry usually do on Tuesdays?
ジェリーはいつも火曜日に何をしますか?
He usually attends piano lessons on Tuesdays.
彼は火曜日にはピアノのレッスンに参加しています。
PART D_1
Let’s read the dialogue. I will play Ron and you will play Emma. Then, we’ll switch roles.
以下の会話文を読みましょう。最初に講師がRon、あなたがEmmaの部分を読みます。終わったら交代しましょう。
PART D_2
What does Tina usually do on Saturdays?
|
She usually works at a flower shop on Saturdays.
|
That’s interesting but maybe tiring at the same time.
|
That’s true. How about your brother? What does Alex usually do on Sundays?
|
He usually stays at home on Sundays.
|
I see, since Sunday is rest day.
|
PART E_1
Let’s read the dialogue. Read aloud, filling in the blanks as you remember the sentence you just read.
以下の会話文を読みましょう。先ほど読んだ文を思い出しながら、空欄を埋めて音読しましょう。
PART E_2
What does Tina usually do on Saturdays?
|
________________.
|
That’s interesting but maybe tiring at the same time.
|
That’s true. How about your brother? ________________?
|
He usually stays at home on Sundays.
|
I see, since Sunday is rest day.
|
PART F_1
Fill in the blanks and complete the conversation.
空欄を埋めて、以下の会話文を完成させましょう。
PART F_2
1. | A: What does your father usually do on Mondays? B: ________________. |
2. | A: ________________? B: He usually goes to the office on Mondays. |
3. | A: Does your friend usually go to a cram school every Wednesday? B: Yes, ________________. |
4. | A: ________________? B: Yes, he usually goes to a cram school every Wednesday. |
PART G_1
Let’s do a roleplay. Talk with me according to the situation below, using the expressions you just learned.
ロールプレイをしましょう。以下のシチュエーションに沿って、講師と話をしましょう。この時、今日習った表現を使ってみましょう。
PART G_2
You are talking with a classmate. Ask him/her what his/her friend usually does on Fridays.
あなたはクラスメイトと話しています。クラスメイトの友達が普段金曜日に何をしているのか聞いてみましょう。
PART G_2
REVIEW AND FEEDBACK
Now, let us review the things that you learned in this lesson.
ではこのレッスンで学んだことを振り返りましょう。
(Please give a short feedback on how your student did on your class.)
Grammar 文法 |
Pronunciation 発音 | Vocabulary 単語 |
Comprehension 理解 |
|
---|---|---|---|---|
GOOD | 文法の誤りはほとんどなく、完全な文章で話すことができる | ほとんどの単語をはっきりと正しく発音することができる | 習った表現を適切に使うことができる | 文章を理解し、質問に正しく答えることができる |
FAIR |
文法の誤りはあるが、完全な文章で話すことができる | 発音の練習が必要な言葉がいくつかある | たまにミスはあるが、習った表現を適切に使うことができる | 文章を完全に理解するのは難しく、質問に正しく答えられないときもある |
POOR |
文章で話すのは難しく、単語だけで話すことができる | 発音の練習が必要である | 習った単語と表現を少しだけ使うことができる | 文章を理解するのは難しく、質問に答えるのは難しい |