PART A_1
Let’s introduce ourselves to each other.
自己紹介をしましょう。
PART A_2
My name is ________________. What is your name?
PART A_3
I am ________________. Nice to meet you.
PART A_4
Nice to meet you too, ________________. How are you today?
PART A_5
________________________________. How about you?
PART A_6
________________________________. Let’s begin our lesson!
PART B_1
Let’s learn new vocabulary. Listen and repeat these words with your tutor.
単語を学習しましょう。講師のあとについて音読してみましょう。
PART B_2
1. hobby 趣味 | |
2. sports スポーツ | |
3. celebrate 祝う |
PART C_1
Let’s learn today’s phrases. Read the sentences below.
会話表現を学びましょう。以下の文章を音読してみましょう。
PART C_2
What’s his hobby?
彼の趣味は何ですか?
His hobby is playing sports.
彼の趣味はスポーツをするです。
PART D_1
Let’s read the dialogue. I will play Ron, and you will play Emma. Then, we’ll switch roles.
以下の会話文を読みましょう。最初に講師がRon、あなたがEmmaの部分を読みます。終わったら交代しましょう。
PART D_2
Hi, Emma. It’s my brother’s birthday today.
|
Really? Happy birthday to him!
|
Thanks! But I still don’t know what to do for his birthday.
|
What’s his hobby?
|
His hobby is playing sports. He likes playing soccer the most.
|
Then why not try to play soccer with him after you celebrate?
|
Good idea. Thanks, Emma!
|
PART E_1
Let’s read the dialogue. Read aloud, and fill in the blanks as you remember the sentence you just read.
以下の会話文を読みましょう。先ほど読んだ文を思い出しながら、空欄を埋めて音読しましょう。
PART E_2
Hi, Emma. It’s my brother’s birthday today.
|
Really? Happy birthday to him!
|
Thanks! But I still don’t know what to do for his birthday.
|
________________?
|
________________. He likes playing soccer the most.
|
Then why not try to play soccer with him after you celebrate?
|
Good idea. Thanks, Emma!
|
PART F_1
Fill in the blanks and complete the conversation.
空欄を埋めて、以下の会話文を完成させましょう。
PART F_2
1. | A:________________? B: His hobby is taking pictures. |
2. | A: What’s his hobby? B:________________. |
3. | A: What does she like to do? B:________________. |
4. | A:________________? B: She likes swimming. |
PART G_1
Let’s do a roleplay. Talk with me according to the situation below, using the expressions you just learned.
ロールプレイをしましょう。以下のシチュエーションに沿って、講師と話をしましょう。この時、今日習った表現を使ってみましょう。
PART G_2
You are talking with a friend. Ask what his/her parents’ hobbies are.
あなたは友人と話しています。彼/彼女の両親の趣味が何か聞いてみましょう。
PART G_2
REVIEW AND FEEDBACK
Now, let us review the things that you learned in this lesson.
ではこのレッスンで学んだことを振り返りましょう。
(Please give a short feedback on how your student did in your class.)
Grammar 文法 |
Pronunciation 発音 | Vocabulary 単語 |
Comprehension 理解 |
|
---|---|---|---|---|
GOOD | 文法の誤りはほとんどなく、完全な文章で話すことができる | ほとんどの単語をはっきりと正しく発音することができる | 習った表現を適切に使うことができる | 文章を理解し、質問に正しく答えることができる |
FAIR |
文法の誤りはあるが、完全な文章で話すことができる | 発音の練習が必要な言葉がいくつかある | たまにミスはあるが、習った表現を適切に使うことができる | 文章を完全に理解するのは難しく、質問に正しく答えられないときもある |
POOR |
文章で話すのは難しく、単語だけで話すことができる | 発音の練習が必要である | 習った単語と表現を少しだけ使うことができる | 文章を理解するのは難しく、質問に答えるのは難しい |