PART A_1
Let’s introduce ourselves.
自己紹介をしましょう。
PART A_2
My name is ________________. What is your name?
PART A_3
My name is ________________. Nice to meet you.
PART A_4
Nice to meet you too, ________________. How are you today?
PART A_5
________________________________. How about you?
PART A_6
________________________________. Let’s begin our lesson!
PART B_1
Let’s learn new vocabulary. Listen and repeat after me.
新しい単語を学びましょう。講師のあとについて繰り返してみましょう。
PART B_2
| 1. mean ~を意味する | |
| 2. happy うれしい | |
| 3. repeat 繰り返す |
PART C_1
Let’s learn today’s phrases. Read the sentences below.
会話表現を学びましょう。以下の文章を音読してみましょう。
PART C_2
What does “glad” mean?
“Glad” はどういう意味ですか?
It means “happy.”
この単語は「うれしい」という意味です。
PART D_1
Let’s read the dialogue. I will play Ron, and you will play Emma. Then, we’ll switch roles.
以下の会話文を読みましょう。最初に講師がRon、あなたがEmmaの部分を読みます。終わったら交代しましょう。
PART D_2
What does “glad” mean?
|
|
This word means “happy.”
|
I see. Thank you, Emma.
|
|
You’re welcome. Now, please repeat after me. “Happy.”
|
“Happy.”
|
|
Very good!
|
PART E_1
Let’s read the dialogue. Read aloud and fill in the blanks with the sentences you just practiced.
以下の会話文を読みましょう。先ほど練習した文を使って、空欄を埋めながら音読しましょう。
PART E_2
What does “glad” mean?
|
|
________________.
|
I see. Thank you, Emma.
|
|
You’re welcome. Now, ________________. “Happy.”
|
“Happy.”
|
|
Very good!
|
PART F_1
Fill in the blanks and complete the conversation.
空欄を埋めて、以下の会話文を完成させましょう。
PART F_2
| 1. | A: What does “sorrow” mean? B: ________________ “sadness.” |
| 2. | A: Now, ________________. “Sadness.” B: “Sadness.” |
| 3. | A: ________________? B: It means “happy.” |
| 4. | A: I want to practice this word. B: All right, ________________. “Surprised.” |
PART G_1
Let’s role-play. Use the situation below and the expressions you just learned.
ロールプレイをしましょう。以下のシチュエーションと先ほど習った表現を使いましょう。
PART G_2
You are a tutor. Teach your student what “glad” means.
あなたは講師です。”glad” の意味を生徒に教えてみてください。
PART G_3
REVIEW AND FEEDBACK
Now, let us review what you learned in this lesson.
ではこのレッスンで学んだことを振り返りましょう。
(Please give short feedback on how your student did in your class.)
| Grammar 文法 |
Pronunciation 発音 | Vocabulary 単語 |
Comprehension 理解 |
|
|---|---|---|---|---|
GOOD |
文法の誤りはほとんどなく、完全な文章で話すことができる | ほとんどの単語をはっきりと正しく発音することができる | 習った表現を適切に使うことができる | 文章を理解し、質問に正しく答えることができる |
![]() FAIR |
文法の誤りはあるが、完全な文章で話すことができる | 発音の練習が必要な言葉がいくつかある | たまにミスはあるが、習った表現を適切に使うことができる | 文章を完全に理解するのは難しく、質問に正しく答えられないときもある |
![]() POOR |
文章で話すのは難しく、単語だけで話すことができる | 発音の練習が必要である | 習った単語と表現を少しだけ使うことができる | 文章を理解するのは難しく、質問に答えるのは難しい |

GOOD 
