PART A_1
Let’s introduce ourselves to each other.
自己紹介をしましょう。
PART A_2
My name is ________________. What is your name?
PART A_3
I am ________________. Nice to meet you.
PART A_4
Nice to meet you too, ________________. How often do you exercise?
PART A_5
________________________________. How about you?
PART A_6
________________________________. Let’s begin our lesson!
PART B_1
We will read aloud the phrases below. Please repeat after me. I will check your pronunciation.
フレーズを音読します。講師に続いて読みましょう。講師は発音を確認します。
(Please send the mispronounced words and phrases to your student.)
PART B_2
1.
|
No, thanks. |
いえ、結構です
|
|
2.
|
No, It’s alright. |
いえ、大丈夫です
|
|
3.
|
No, thank you. I’ve had enough. |
いえ、結構です。もう十分頂きました
|
|
4.
|
Is it possible for you to…? |
・・してもらうことは可能ですか
|
|
5.
|
Could you…? |
..してもらえませんか
|
|
6.
|
Would it be possible for you to…? |
…させてもらうことは可能でしょうか。
|
|
7.
|
Can you tell me what…? |
何が…したのか教えてくれる?
|
|
8.
|
Could you tell me how to get to…? |
・・・への行き方を教えてもらえませんか
|
|
9.
|
I’d like to know why. |
なぜ…なのか知りたいです
|
PART B_3
Now, let’s review some words from part B_2.
ではいくつかの単語を復習してみましょう。
(Please review the mispronounced words and expressions from part B_2.)
PART B_4
PART C_1
We will read aloud the dialogue below. After reading it once, we will switch roles. I will check your pronunciation and intonation.
会話文を読みましょう。1度読み終わったら役を入れ替えてもう1度読みましょう。講師が発音、イントネーションについて確認します。
(Please send the mispronounced words and expressions to your student.)
PART C_2
A: | Would you like some coffee? |
コーヒーはいかがですか?
|
|
B: | No, thanks. |
いえ、結構です。
|
PART C_3
A: | I need to finish cleaning my room by noon. |
昼までに部屋の片付けを終えなきゃいけないの。
|
|
B: | Is there something I can help with? |
何か手伝えることある?
|
|
A: | No, It’s alright. |
ううん、大丈夫。
|
PART C_4
A: | Joe, can you wash the dishes? |
ジョー、お皿洗いしてくれる?
|
|
B: | Why me? Ask Mami. |
なんで僕なの?マミにきいてよ。
|
|
A: | Mami washed them yesterday. |
マミは昨日洗ったの。
|
|
B: | I’m in the middle of a game. |
今ゲームの最中なんだ。
|
PART C_5
A: | To the airport please. |
空港までお願いします。
|
|
B: | You got it. |
分りました。
|
|
A: | Would it be possible for you to go any faster? I’m sort of in a hurry. |
もう少し早く走れませんか?ちょっと急いで るんです。
|
|
B: | It’s the rush hour. I can’t go any faster than this. |
ラッシュアワーですから、これ 以上は早くは行けませんよ。
|
PART C_6
A: | Hey Takeshi. I’m lost. |
ねぇタケシ。道に迷っちゃった。
|
|
B: | Where are you right now? |
手伝いましょうか?
|
|
A: | In front of a convenient store. Could you tell. me how to get to your house from here? |
コンビニの前なんだけど、ここからどうやってあなたの家にいくのか教えてくれる?
|
|
B: | Hold on, I’ll come and get you right now. |
待ってて、今から迎えに行くから。
|
PART C_7
A: | You’re home at last. Where were you. |
やっと帰ってきたわね。どこにいたの。
|
|
B: | I was in Shibuya. |
渋谷にいた。
|
|
A: | I’d like to know why you’re home so late. |
なぜこんなに遅く帰ってきたのか知りたいわね。
|
|
B: | It’s none of your business. |
お母さんには関係ないわ。
|
PART C_8
Now, let’s review some words and expressions.
ではいくつかの単語、文章を復習してみましょう。
(Please review the mispronounced words and expressions.)
PART C_9
PART D_1
Let’s do a role play with the given situations. You should use the phrases below during the conversation.
以下の設定でロールプレイをしましょう。与えられたフレーズを会話の中で使いましょう。
PART D_2
Situation 1: |
You will reject your mother’s request.
(Your tutor will pretend to be your mother.)
|
Phrases to use: |
– Why me? -Could you..? |
PART D_3
Situation 2: |
You will ask your friend to buy you a box of milk at the grocery store for you.
(Your tutor will pretend to be your friend.)
|
Phrases to use: |
-Would it be possible for you to…? -Would you mind ~ing…? |
PART D_4
Situation 3: |
You will ask a stranger how to get to the nearest subway.
(Your tutor will pretend to be your friend.)
|
Phrases to use: |
– Do you have any idea how to get to…? – Could you tell me how to get to…? |
PART D_5
Now, I will give you some advice to have better conversation.
では、より良い会話を出来るようにアドバイスをします。
(Please review your student’s answers by sending the better expression or phrases. After that, ask your student to read aloud his or her corrected answers.)
PART D_6