PART A_1
Let’s introduce ourselves to each other.
自己紹介をしましょう。
PART A_2
My name is ________________. What is your name?
PART A_3
I am ________________. Nice to meet you.
PART A_4
Nice to meet you too, ________________. How often do you hang out with your friends?
PART A_5
________________________________. How about you?
PART A_6
________________________________. Let’s begin our lesson!
PART B_1
We will read aloud the phrases below. Please repeat after me. I will check your pronunciation.
フレーズを音読します。講師に続いて読みましょう。講師は発音を確認します。
(Please send the mispronounced words and phrases to your student.)
PART B_2
1.
|
I’d like to … if that’s okay with you. |
もしよかったら…したいんですが
|
|
2.
|
Do you mind if l…? |
…してもいいですか
|
|
3.
|
Do you think I could…? |
..していいと思いますか
|
|
4.
|
I’m afraid that’s out of the question. |
あいにくですが、論外です
|
|
5.
|
I’m afraid you can’t… |
すみませんが、あなたは…できません
|
|
6.
|
Absolutely not. |
絶対にダメです
|
|
7.
|
All right, as long as you… |
いいですよ、…するなら
|
|
8.
|
All right, but only if you promise to… |
いいですよ、…すると約束するならば
|
|
9.
|
Sure, as long as it doesn’t snow. |
もちろん、雪が降らなければね
|
PART B_3
Now, let’s review some words from part B_2.
ではいくつかの単語を復習してみましょう。
(Please review the mispronounced words and expressions from part B_2.)
PART B_4
PART C_1
We will read aloud the dialogue below. After reading it once, we will switch roles. I will check your pronunciation and intonation.
会話文を読みましょう。1度読み終わったら役を入れ替えてもう1度読みましょう。講師が発音、イントネーションについて確認します。
(Please send the mispronounced words and expressions to your student.)
PART C_2
A: | You don’t look too good. Is something wrong? |
何か顔色あんまりよくないね。どうかした?
|
|
B: | I’m feeling sick. I’d like to leave early if that’s okay with you. |
気分が悪いんです。よろしければ、 早退したいんですけど。
|
|
A: | Yeah, get some rest. |
いいよ。ゆっくりと休みな。
|
PART C_3
A: | Do you mind if I stay over at Yuka’s house? |
ユカの家に泊まってもいい?
|
|
B: | Sure. Be sure to take a gift with you. |
いいわよ。ちゃんとお土産もって行きなさいよ。
|
PART C_4
A: | Can I go to an all-night rock concert this Saturday? |
今週の土曜、オールナイトのライブに行ってもいい?
|
|
B: | I’m afraid that’s out of the question. |
わるいけど、論外だな。
|
|
A: | Why!? |
どうして!?
|
|
B: | Because you’re still 16. |
お前はまだ16歳だから。
|
PART C_5
A: | Can I see your ID? |
ID を見せてもらえますか?
|
|
B: | Here it is. |
どうぞ。
|
|
A: | Hmm. I’m afraid you can’t enter. You’re under 18. |
んーと。すみませんが、あなたは入れません。 18歳未満なので。
|
|
B: | What? I didn’t know this concert had an age limit. |
え?このコンサートに年齢制限があったなんて知らなかった。
|
PART C_6
A: | Mom, can I have a party this weekend? |
お母さん、今週末パーティーやってもいい?
|
|
B: | I don’t know, your father and I are going to be away this weekend. |
どうかしら、あなたのお父さんと私は今週 末でかけちゃうのよ。
|
|
A: | I promise not to make a mess. |
散らかさないって、約束するから。
|
|
B: | All right, as long as you clean up |
いいわよ、後片付けをするならね。
|
PART C_7
A: | Can I go shopping? |
買い物に行っても良い?
|
|
B: | What for? |
なんで?
|
|
A: | I need some clothes for tomorrow’s party. |
明日のパーティーの服が必要なの。
|
|
B: | All right, but only if you promise to study after you get home. |
いいわよ、でも、帰ってきたら勉強するって約束したらね。
|
PART C_8
Now, let’s review some words and expressions.
ではいくつかの単語、文章を復習してみましょう。
(Please review the mispronounced words and expressions.)
PART C_9
PART D_1
Let’s do a role play with the given situations. You should use the phrases below during the conversation.
以下の設定でロールプレイをしましょう。与えられたフレーズを会話の中で使いましょう。
PART D_2
Situation 1: |
You will ask permission from your mom if you could wash the dishes to tomorrow because you’re feeling sick right now.
(Your tutor will pretend to be your mother.)
|
Phrases to use: |
– I’d like to … if that’s okay with you. -Do you think I could…? |
PART D_3
Situation 2: |
You will reject your son’s permission to go out on the weekend.
(Your tutor will pretend to be your son.)
|
Phrases to use: |
-I’m afraid that’s out of the question. -Absolutely not. |
PART D_4
Situation 3: |
You will permit your son to watch a movie with his friends with some condition.
(Your tutor will pretend to be your son.)
|
Phrases to use: |
– All right, as long as you… – Sure |
PART D_5
Now, I will give you some advice to have better conversation.
では、より良い会話を出来るようにアドバイスをします。
(Please review your student’s answers by sending the better expression or phrases. After that, ask your student to read aloud his or her corrected answers.)
PART D_6