PART A_1
Let’s introduce ourselves to each other.
自己紹介をしましょう。
PART A_2
My name is ________________. What is your name?
PART A_3
I am ________________. Nice to meet you.
PART A_4
Nice to meet you too, ________________. When was the last time you attended a birthday party?
PART A_5
________________________________. How about you?
PART A_6
________________________________. Let’s begin our lesson!
PART B_1
We will read aloud the phrases below. Please repeat after me. I will check your pronunciation.
フレーズを音読します。講師に続いて読みましょう。講師は発音を確認します。
(Please send the mispronounced words and phrases to your student.)
PART B_2
1.
|
You’re almost there! |
もう少しだ!
|
|
2.
|
Keep up the good work! |
その調子で頑張ろう
|
|
3.
|
Hang in there! |
ふんばれ!
|
|
4.
|
Stop…ing … |
…するのはやめなさい
|
|
5.
|
You can’t… |
…することはできませんよ
|
|
6.
|
I don’t want you to… |
…しないでもらいたい
|
|
7.
|
I’ll make dinner tonight. |
今晩は私が晩ゴハンを作ります
|
|
8.
|
I’ll definitely be there. |
必ずそこに行きます
|
|
9.
|
I promise. |
約束します
|
PART B_3
Now, let’s review some words from part B_2.
ではいくつかの単語を復習してみましょう。
(Please review the mispronounced words and expressions from part B_2.)
PART B_4
PART C_1
We will read aloud the dialogue below. After reading it once, we will switch roles. I will check your pronunciation and intonation.
会話文を読みましょう。1度読み終わったら役を入れ替えてもう1度読みましょう。講師が発音、イントネーションについて確認します。
(Please send the mispronounced words and expressions to your student.)
PART C_2
A: | You’re almost there! Don’t give up! Keep going! Keep going! |
あともうちょっとだよ!諦めちゃだめ!がんばって、がんばって!
|
|
B: | I’m doing my best! I can’t go any faster! |
出来る限りやってるよ!これ以上は早くいけない!
|
|
A: | Go! Go! |
行けー!行けー!
|
PART C_3
A: | How’s your report going? |
報告書はどう?
|
|
B: | I’m almost finished. |
もう少しで終わります。
|
A: | Keep up the good work. I’m counting on you. |
この調子でがんばって下さい。期待してます。
|
PART C_4
A: | Julie, may I have a word with you? |
ジュリー、ちょっといいかしら?
|
|
B: | What is it, mom? |
どうしたのおかあさん?
|
|
A: | Stop going out with those guys. |
あの人たちとは遊ぶのはやめなさい。
|
|
B: | Why!? |
なんで!?
|
|
A: | I heard bad rumors about them. |
彼らの悪いうわさを聞いたのよ。
|
PART C_5
A: | You are in serious trouble, Julie. |
ジュリー、おまえはやってはいけないことをした。
|
|
B: | I’m sorry.. |
ごめんなさい・・・
|
|
A: | Now you can’t go out with that boy again. |
もうあの男の子と遊ぶことはできないよ。
|
|
B: | What!? Why? |
えぇ!?なんで?
|
PART C_6
A: | I’ll make dinner tonight. |
今日は俺が晩ご飯作るよ。
|
|
B: | I didn’t know you can cook. |
料理できるなんて知らなかった。
|
|
A: | Haha, you’ll be surprised. |
へへ、びっくりするぞー。
|
PART C_7
A: | Mari, are you coming to the company Christmas party tomorrow night? |
マリ、明日夜の会社のクリスマスパーティーは来るのかな?
|
|
B: | I’ll definitely be there, Mr. Turner. |
必ず参加します、ターナーさん。
|
|
A: | Okay, I’ll see you there then. |
分かった、じゃあまたそのとき。
|
PART C_8
Now, let’s review some words and expressions.
ではいくつかの単語、文章を復習してみましょう。
(Please review the mispronounced words and expressions.)
PART C_9
PART D_1
Let’s do a role play with the given situations. You should use the phrases below during the conversation.
以下の設定でロールプレイをしましょう。与えられたフレーズを会話の中で使いましょう。
PART D_2
Situation 1: |
You will cheer your friend up because he’s/ she’s having a hard time with his/her school project.
(Your tutor will pretend be your friend.)
|
Phrases to use: |
– You’re almost there! – Keep up the good work |
PART D_3
Situation 2: |
You will forbid your son/ daughter from going out late at night.
(Your tutor will pretend be your son/ daughter.)
|
Phrases to use: |
– Stop…ing … – You can’t… |
PART D_4
Situation 3: |
You will promise your friend that you will attend his/her graduation party.
(Your tutor will pretend be your friend.)
|
Phrases to use: |
– I’ll definitely be there. – I promise. |
PART D_5
Now, I will give you some advice to have better conversation.
では、より良い会話を出来るようにアドバイスをします。
(Please review your student’s answers by sending the better expression or phrases. After that, ask your student to read aloud his or her corrected answers.)
PART D_6