![](https://eikaiwa.weblio.jp/information/wp-content/uploads/2017/11/tutor-icon.png)
LESSON GOAL
In this material, you will practice using gerunds in sentences.
この教材では、動名詞を使って文章を作る練習をします。
![](https://eikaiwa.weblio.jp/information/wp-content/uploads/2017/11/tutor-icon.png)
PART A_1
Let’s read the dialogue. I will play Sam and you will play Alice. Then, we’ll switch roles.
以下の会話文を読みましょう。 最初に講師がSam、あなたがAliceの部分を読みます。終わったら交代しましょう。
PART A_2
![]() |
Hi, Sam. I’m going to swimming classes to get fit. How about you?![]() |
![]() |
That’s nice. Which is better, jogging or running?![]() |
![]() |
I see. I want to try it. Can I join you tomorrow?![]() |
![]() |
Alright. See you!
|
![](https://eikaiwa.weblio.jp/information/wp-content/uploads/2017/11/student-icon.png)
![](https://eikaiwa.weblio.jp/information/wp-content/uploads/2017/11/tutor-icon.png)
PART A_3
Please answer the questions I will ask you about the dialogue.
講師が会話文について質問するので答えてみましょう。
PART A_4
1. | What is Alice doing to get fit? | |
Answer: | ||
2. | What helped Sam lose weight? | |
Answer: | ||
3. | Which is better according to Sam, jogging or running? | |
Answer: | ||
4. | Why does he think that jogging is better? | |
Answer: |
![](https://eikaiwa.weblio.jp/information/wp-content/uploads/2017/11/student-icon.png)
![](https://eikaiwa.weblio.jp/information/wp-content/uploads/2017/11/tutor-icon.png)
PART B_1
Study the picture for 1 minute. Please answer the questions below using “~ing”.
1分間イラストを見ましょう。”~ing”を使って質問に答えてください。
PART B_2
![-nisho--beginner--gerund---zel-highres](https://eikaiwa.weblio.jp/information/wp-content/uploads/2019/01/nisho-beginner-gerund-zel-highres.png)
1. | What is Mark’s favorite thing to do? | |
Answer: | ||
2. | What does Jenny love doing with her sister? | |
Answer: | ||
3. | What is Jenny’s sister good at? | |
Answer: |
![](https://eikaiwa.weblio.jp/information/wp-content/uploads/2017/11/student-icon.png)
![](https://eikaiwa.weblio.jp/information/wp-content/uploads/2017/11/tutor-icon.png)
PART B_3
Let’s talk. Please answer my questions. You may ask questions, too.
会話練習をしましょう。講師が質問しますので答えてみましょう。また、講師に質問してみましょう。
PART B_4
1. | Do you think listening to music helps people feel better? | |
Answer: | ||
2. | Is baking a fun activity for you? | |
Answer: | ||
3. | What activities do you enjoy doing with your friends? | |
Answer: | ||
4. | Do you think drawing is hard? | |
Answer: | ||
5. | Is traveling abroad one of your goals? | |
Answer: |
![](https://eikaiwa.weblio.jp/information/wp-content/uploads/2017/11/student-icon.png)
![](https://eikaiwa.weblio.jp/information/wp-content/uploads/2017/11/tutor-icon.png)
REVIEW AND FEEDBACK
Now, let us review the things that you learned in this lesson.
ではこのレッスンで学んだことを振り返りましょう。
(Please give a short feedback on how your student did in your class.)
Grammar 文法 |
Pronunciation 発音 | Vocabulary 単語 |
Comprehension 理解 |
|
---|---|---|---|---|
![]() |
文法の誤りはほとんどなく、完全な文章で話すことができる | ほとんどの単語をはっきりと正しく発音することができる | 習った表現を適切に使うことができる | 文章を理解し、質問に正しく答えることができる |
![]() FAIR |
文法の誤りはあるが、完全な文章で話すことができる | 発音の練習が必要な言葉がいくつかある | たまにミスはあるが、習った表現を適切に使うことができる | 文章を完全に理解するのは難しく、質問に正しく答えられないときもある |
![]() POOR |
文章で話すのは難しく、単語だけで話すことができる | 発音の練習が必要である | 習った単語と表現を少しだけ使うことができる | 文章を理解するのは難しく、質問に答えるのは難しい |
レッスン教材に関するアンケートのお願い
レッスン教材の改善・拡充を図ることを目的とし、アンケートを実施しております。
以下のURLからアンケートにお答えいただき、 ご意見・ご要望をお聞かせください。
アンケートはこちら