LESSON GOAL
In this material, you will learn about countable and uncountable nouns. You will also practice using “How much~” and “How many~” in sentences.
この教材では、可算名詞と不可算名詞について学びます。また、”how many” と “how much” を使って文章を作る練習をします。
PART A_1
Let’s read the dialogue. I will play Sam and you will play Alice. Then, we will switch roles.
以下の会話文を読みましょう。最初に講師がSam、あなたがAliceの部分を読みます。終わったら交代しましょう。
PART A_2
Hey, Alice. How many cakes are we going to bake? |
Hi, Sam. We are going to bake 2 chocolate cakes.
|
I’m going to the supermarket. How much milk do we need? |
We need 1 bottle of milk. Please buy sugar, too.
|
Okay. How much sugar do we need? |
We need 2 kilograms of sugar.
|
How about eggs? How many eggs do we need? |
Oh, right. We need 8 eggs for the cakes. Thanks!
|
PART A_3
Please answer the questions I will ask you about the dialogue.
講師が会話文について質問するので答えてみましょう。
PART A_4
1. | How many cakes are they going to bake? |
Answer: | |
2. | How much milk do they need? |
Answer: | |
3. | How much sugar do they need? |
Answer: | |
4. | How many eggs do they need? |
Answer: |
PART B_1
Study the picture for 1 minute. Please answer the questions below.
1分間イラストを見ましょう。って質問に答えてください。
PART B_2
1. | How many people are there? |
Answer: | |
2. | How much milk has she already drunk? |
Answer: | |
3. | How many chairs are there? |
Answer: |
PART B_3
Let’s talk. Please answer my questions. You may ask questions, too.
会話練習をしましょう。講師が質問しますので答えてみましょう。また、講師に質問してみましょう。
PART B_4
1. | How many pens do you have? |
Answer: | |
2. | How much water do you drink in a day? |
Answer: | |
3. | How many classes do you have today? |
Answer: | |
4. | How much rice can you eat for lunch? |
Answer: | |
5. | How many people are there in your family? |
Answer: |
REVIEW AND FEEDBACK
Now, let us review the things that you learned in this lesson.
ではこのレッスンで学んだことを振り返りましょう。
(Please give a short feedback on how your student did in your class.)
Grammar 文法 |
Pronunciation 発音 | Vocabulary 単語 |
Comprehension 理解 |
|
---|---|---|---|---|
GOOD | 文法の誤りはほとんどなく、完全な文章で話すことができる | ほとんどの単語をはっきりと正しく発音することができる | 習った表現を適切に使うことができる | 文章を理解し、質問に正しく答えることができる |
FAIR |
文法の誤りはあるが、完全な文章で話すことができる | 発音の練習が必要な言葉がいくつかある | たまにミスはあるが、習った表現を適切に使うことができる | 文章を完全に理解するのは難しく、質問に正しく答えられないときもある |
POOR |
文章で話すのは難しく、単語だけで話すことができる | 発音の練習が必要である | 習った単語と表現を少しだけ使うことができる | 文章を理解するのは難しく、質問に答えるのは難しい |
レッスン教材に関するアンケートのお願い
レッスン教材の改善・拡充を図ることを目的とし、アンケートを実施しております。
以下のURLからアンケートにお答えいただき、 ご意見・ご要望をお聞かせください。
アンケートはこちら