LESSON GOAL
In this material, you will practice using “that” in sentences. You will also become familiar with SVOC and SVOO patterns.
この教材では、接続詞の “that” を使って文章を作る練習をします。また、SVOC文型及びSVOO文型の使い方を学びます。
PART A_1
Let’s read the dialogue. I will play Sam, and you will play Alice. Then, we’ll switch roles.
以下の会話文を読みましょう。最初に講師がSam、あなたがAliceの部分を読みます。終わったら交代しましょう。
PART A_2
Hi Alice. What are you going to do tonight? |
I’ll cook dinner for my mom. |
That’s nice. |
It is. Cooking makes me happy. |
I heard that you just learned how to cook last year. |
Yes, that’s true. |
That’s amazing. I wish I knew how to cook, too. |
Don’t worry, I can teach you how. |
PART A_3
Please answer the questions. I’ll ask you about the dialogue.
講師が会話文について質問するので答えてみましょう。
PART A_4
1. | Who will be cooking dinner for his/her mom? | |
Answer: | ||
2. | What makes Alice happy? | |
Answer: | ||
3. | When did Alice learn how to cook? | |
Answer: | ||
4. | Who can teach Sam how to cook? | |
Answer: |
PART B_1
Study the picture for 1 minute. Please answer the questions below using that, SVOC, SVOO.
1分間イラストを見ましょう。”that, SVOC, SVOO” を使って質問に答えてください。
PART B_2
1. | Who painted the wall yellow? | |
Answer: | ||
2. | Who will cook John dinner? | |
Answer: | ||
3. | What did Anna say about the wall? | |
Answer: |
PART B_3
Let’s talk. Please answer my questions. You may ask questions, too.
会話練習をしましょう。講師が質問しますので答えてみましょう。また、講師に質問してみましょう。
PART B_4
1. | What makes you excited? |
Answer: | |
2. | Who gives you Christmas presents? |
Answer: | |
3. | What Christmas presents do you give them? |
Answer: | |
4. | Who usually cooks your family dinner? |
Answer: | |
5. | Do you agree that all students should study a foreign language? |
Answer: |
REVIEW AND FEEDBACK
Now, let us review the things that you learned in this lesson.
ではこのレッスンで学んだことを振り返りましょう。
(Please give a short feedback on how your student did in your class.)
Grammar 文法 |
Pronunciation 発音 | Vocabulary 単語 |
Comprehension 理解 |
|
---|---|---|---|---|
GOOD | 文法の誤りはほとんどなく、完全な文章で話すことができる | ほとんどの単語をはっきりと正しく発音することができる | 習った表現を適切に使うことができる | 文章を理解し、質問に正しく答えることができる |
FAIR |
文法の誤りはあるが、完全な文章で話すことができる | 発音の練習が必要な言葉がいくつかある | たまにミスはあるが、習った表現を適切に使うことができる | 文章を完全に理解するのは難しく、質問に正しく答えられないときもある |
POOR |
文章で話すのは難しく、単語だけで話すことができる | 発音の練習が必要である | 習った単語と表現を少しだけ使うことができる | 文章を理解するのは難しく、質問に答えるのは難しい |
レッスン教材に関するアンケートのお願い
レッスン教材の改善・拡充を図ることを目的とし、アンケートを実施しております。
以下のURLからアンケートにお答えいただき、 ご意見・ご要望をお聞かせください。
アンケートはこちら