TUTOR NOTE
– OPEN the tutor guide URL in the pinned message.
– Follow the instructions in the tutor guide.
– Follow the instructions in the tutor guide.
PART A 先生と自己しょうかいをしよう
A_1
あいさつをしよう。
Hello! My name is _______.
How about you?
How about you?
A_2
_______! My name is ___________.
A_3
How are you?
A_4
I’m _____________.
A_5
Are you ready?
A_6
Yes!
PART B 単語を英語で言ってみよう
B_1
Listen!
(Please read aloud the word TWICE.)
先生が単語を2回ずつ読むので、聞いてみよう
apple
Please say it. One, two…
(Please let the student read aloud the word TWICE.)
先生が「One, two!」と言ったら2回言ってみよう
B_2
apple
りんご
|
B_3
Listen!
(Please read aloud the word TWICE.)
先生が単語を2回ずつ読むので、聞いてみよう
lemon
Please say it. One, two…
(Please let the student read aloud the word TWICE.)
先生が「One, two!」と言ったら2回言ってみよう
B_4
lemon
レモン
|
B_5
Listen!
(Please read aloud the word TWICE.)
先生が単語を2回ずつ読むので、聞いてみよう
peach
Please say it. One, two…
(Please let the student read aloud the word TWICE.)
先生が「One, two!」と言ったら2回言ってみよう
B_6
peach
もも
|
B_7
Listen!
(Please read aloud the word TWICE.)
先生が単語を2回ずつ読むので、聞いてみよう
orange
Please say it. One, two…
(Please let the student read aloud the word TWICE.)
先生が「One, two!」と言ったら2回言ってみよう
B_8
orange
オレンジ
|
B_9
Listen!
(Please read aloud the word TWICE.)
先生が単語を2回ずつ読むので、聞いてみよう
strawberry
Please say it. One, two…
(Please let the student read aloud the word TWICE.)
先生が「One, two!」と言ったら2回言ってみよう
B_10
strawberry
いちご
|
B_11
Great! Good job!
よくできました!
PART C どの単語かな?
C_1
Listen and Circle.
(Please pick one word and read it aloud TWICE. The student will circle it on the worksheet. Then, ask the student to show the worksheet to you each time.)
先生が単語を読むのでワークシートをみてね
聞こえたくだものに〇をしよう
聞こえたくだものに〇をしよう
C_2
Circle _______.
(Please read aloud the word again if it seems difficult.
Student circles the pictures on the worksheet.)
Student circles the pictures on the worksheet.)
C_3
聞こえたくだものに〇をしよう
|
C_4
Great! Show me your worksheet.
ワークシートに〇をつけたら、先生に見せてね
C_5
Circle _______.
(Please read aloud the word again if it seems difficult.
Student circles the pictures on the worksheet.)
Student circles the pictures on the worksheet.)
C_6
聞こえたくだものに〇をしよう
|
C_7
Great! Show me your worksheet.
ワークシートに〇をつけたら、先生に見せてね
PART D どのアルファベットかな?
D_1
Let’s check the spelling.
(Please read aloud the sentence TWICE. )
どのアルファベットを使うのかな
先生が2回ずつ読むので、聞いてみよう
先生が2回ずつ読むので、聞いてみよう
Apple is
A-P-P-L-E.
A-P-P-L-E.
Please say it. One, two…
(Please let the student read aloud the sentence TWICE.)
先生が「One, two!」と言ったら2回言ってみよう
D_2
Apple is A-P-P-L-E. |
D_3
Let’s check the spelling.
(Please read aloud the sentence TWICE. )
どのアルファベットを使うのかな
先生が2回ずつ読むので、聞いてみよう
先生が2回ずつ読むので、聞いてみよう
Lemon is
L-E-M-O-N.
L-E-M-O-N.
Please say it. One, two…
(Please let the student read aloud the sentence TWICE.)
先生が「One, two!」と言ったら2回言ってみよう
D_4
Lemon is L-E-M-O-N. |
D_5
Let’s check the spelling.
(Please read aloud the sentence TWICE. )
どのアルファベットを使うのかな
先生が2回ずつ読むので、聞いてみよう
先生が2回ずつ読むので、聞いてみよう
Peach is
P-E-A-C-H.
P-E-A-C-H.
Please say it. One, two…
(Please let the student read aloud the sentence TWICE.)
先生が「One, two!」と言ったら2回言ってみよう
D_6
Peach is P-E-A-C-H. |
D_7
Let’s check the spelling.
(Please read aloud the sentence TWICE. )
どのアルファベットを使うのかな
先生が2回ずつ読むので、聞いてみよう
先生が2回ずつ読むので、聞いてみよう
Orange is
O-R-A-N-G-E.
O-R-A-N-G-E.
Please say it. One, two…
(Please let the student read aloud the sentence TWICE.)
先生が「One, two!」と言ったら2回言ってみよう
D_8
Orange is O-R-A-N-G-E. |
D_9
Let’s check the spelling.
(Please read aloud the sentence TWICE. )
どのアルファベットを使うのかな
先生が2回ずつ読むので、聞いてみよう
先生が2回ずつ読むので、聞いてみよう
Strawberry is
S-T-R-A-W-B-E-R-R-Y.
S-T-R-A-W-B-E-R-R-Y.
Please say it. One, two…
(Please let the student read aloud the sentence TWICE.)
先生が「One, two!」と言ったら2回言ってみよう
D_10
Strawberry is S-T-R-A-W-B-E-R-R-Y. |
D_11
Great! Good job.
よくできました!
PART E 単語をかんせいさせよう
E_1
Listen.
(Read aloud the words TWICE. Student will circle the letter that is missing in the word on the worksheet. Then, ask student to show the worksheet.)
先生が単語を読むので聞いてみよう
E_2
APPLE. APPLE.
Circle the missing letter.
Circle the missing letter.
(Student circles the missing letter on the worksheet.)
E_3
ワークシートを見てね
ぬけているアルファベットに〇をして、 単語をかんせいさせよう |
E_4
Listen. LEMON. LEMON.
Circle the missing letter.
Circle the missing letter.
(Student circles the missing letter on the worksheet.)
E_5
ワークシートを見てね
ぬけているアルファベットに〇をして、 単語をかんせいさせよう |
E_6
Listen. PEACH. PEACH.
Circle the missing letter.
Circle the missing letter.
(Student circles the missing letter on the worksheet.)
E_7
ワークシートを見てね
ぬけているアルファベットに〇をして、 単語をかんせいさせよう |
E_8
Listen. ORANGE. ORANGE.
Circle the missing letter.
Circle the missing letter.
(Student circles the missing letter on the worksheet.)
E_9
ワークシートを見てね
ぬけているアルファベットに〇をして、 単語をかんせいさせよう |
E_10
Listen. STRAWBERRY. STRAWBERRY.
Circle the missing letter.
Circle the missing letter.
(Student circles the missing letter on the worksheet.)
E_11
ワークシートを見てね
ぬけているアルファベットに〇をして、 単語をかんせいさせよう |
E_12
Great! Now, please show me your worksheet.
よくできました!先生にワークシートをみせてね
PART F フレーズを英語で言ってみよう
F_1
Listen!
(Please read the sentence TWICE.)
先生がフレーズを2回ずつ読むので、聞いてみよう
What fruit do you like?
なんのくだものが好きかな?
Please say it. One, two…
(Please let the student read aloud the sentence TWICE.)
先生が「One, two!」と言ったら2回言ってみよう
F_2
What fruit do you like?
|
F_3
Listen!
(Please read the sentence TWICE.)
先生がフレーズを2回ずつ読むので、聞いてみよう
I like apples.
リンゴが好きです。
Please say it. One, two…
(Please let the student read aloud the sentence TWICE.)
先生が「One, two!」と言ったら2回言ってみよう
F_4
I like apples.
|
F_5
Listen!
(Please read the sentence TWICE.)
先生がフレーズを2回ずつ読むので、聞いてみよう
I don’t like lemons.
レモンは好きではないです。
Please say it. One, two…
(Please let the student read aloud the sentence TWICE.)
先生が「One, two!」と言ったら2回言ってみよう
F_6
I don’t like lemons.
|
F_7
Great!
がんばったね よくできました!
PART G 同じかな?ちがうかな?
G_1
Let’s play! Is it TRUE or FALSE?
If YES, clap ONCE. If NO, clap TWICE.
If YES, clap ONCE. If NO, clap TWICE.
先生の言ったことを聞こう。
絵と同じことを言っていたら1回手をたたこう。
絵とちがうことを言っていたら2回手をたたこう。
絵と同じことを言っていたら1回手をたたこう。
絵とちがうことを言っていたら2回手をたたこう。
G_2
Look at this picture. Listen…
(Please read aloud the sentence TWICE.)
絵をみてね
先生がフレーズを2回読むので、聞いてみよう
先生がフレーズを2回読むので、聞いてみよう
I like lemons. I like lemons.
G_3
(If TRUE, clap ONCE. If FALSE, clap TWICE.)
絵と同じことを言っていたら1回手をたたこう。
絵とちがうことを言っていたら2回手をたたこう。
絵とちがうことを言っていたら2回手をたたこう。
G_4
Look at this picture. Listen…
(Please read aloud the sentence TWICE.)
絵をみてね
先生がフレーズを2回読むので、聞いてみよう
先生がフレーズを2回読むので、聞いてみよう
I like strawberries. I like strawberries.
G_5
(If TRUE, clap ONCE. If FALSE, clap TWICE.)
絵と同じことを言っていたら1回手をたたこう。
絵とちがうことを言っていたら2回手をたたこう。
絵とちがうことを言っていたら2回手をたたこう。
G_6
Look at this picture. Listen…
(Please read aloud the sentence TWICE.)
絵をみてね
先生がフレーズを2回読むので、聞いてみよう
先生がフレーズを2回読むので、聞いてみよう
I don’t like apples. I don’t like apples.
G_7
(If TRUE, clap ONCE. If FALSE, clap TWICE.)
絵と同じことを言っていたら1回手をたたこう。
絵とちがうことを言っていたら2回手をたたこう。
絵とちがうことを言っていたら2回手をたたこう。
G_8
Great! Good job.
よくできました!
PART H 英語で質問し合おう
H_1
Listen and answer.
(Please read aloud the questions and let the student answer them. Their answers should be their ideas.)
先生の言ったことを聞いて、自分のことを答えよう。
H_2
(student name), what fruit do you like?
|
H_3
I like ____.
|
H_4
Good job! Now, please ask me.
(Please let the student ask the tutor, and answer it.)
よくできたね!つぎは、先生に質問しよう。
H_5
What fruit do you like?
|
H_6
I like _________.
PART I 単語を英語で言ってみよう
I_1
Listen!
(Please read the word TWICE.)
先生が単語を2回ずつ読むので、聞いてみよう
rabbit
Please say it. One, two…
(Please let the student read aloud the word TWICE.)
先生が「One, two!」と言ったら2回言ってみよう
I_2
rabbit
うさぎ
|
I_3
Listen!
(Please read the word TWICE.)
先生が単語を2回ずつ読むので、聞いてみよう
cat
Please say it. One, two…
(Please let the student read aloud the word TWICE.)
先生が「One, two!」と言ったら2回言ってみよう
I_4
cat
ねこ
|
I_5
Listen!
(Please read the word TWICE.)
先生が単語を2回ずつ読むので、聞いてみよう
dog
Please say it. One, two…
(Please let the student read aloud the word TWICE.)
先生が「One, two!」と言ったら2回言ってみよう
I_6
dog
いぬ
|
I_7
Listen!
(Please read the word TWICE.)
先生が単語を2回ずつ読むので、聞いてみよう
gorilla
Please say it. One, two…
(Please let the student read aloud the word TWICE.)
先生が「One, two!」と言ったら2回言ってみよう
I_8
gorilla
ゴリラ
|
I_9
Listen!
(Please read the word TWICE.)
先生が単語を2回ずつ読むので、聞いてみよう
tiger
Please say it. One, two…
(Please let the student read aloud the word TWICE.)
先生が「One, two!」と言ったら2回言ってみよう
I_10
tiger
とら
|
I_11
Great! Good job.
よくできたね!
PART J 英語で単語を書いてみよう
J_1
Listen and write.
(Read the letters SLOWLY. Then, let the student write the letters on the worksheet.)
先生がアルファベットをゆっくり読み上げます
ワークシートに聞こえたアルファベットを書こう
ワークシートに聞こえたアルファベットを書こう
J_2
Listen. R-A-B-B-I-T.
(The student writes the letters on the worksheet. Please wait and kindly help them by reading aloud the spell again if they are struggling.)
J_3
ワークシートに聞こえたアルファベットを書こう
|
J_4
Listen. C-A-T.
(The student writes the letters on the worksheet. Please wait and kindly help them by reading aloud the spell again if they are struggling.)
J_5
ワークシートに聞こえたアルファベットを書こう
|
J_6
Listen. D-O-G.
(The student writes the letters on the worksheet. Please wait and kindly help them by reading aloud the spell again if they are struggling.)
J_7
ワークシートに聞こえたアルファベットを書こう
|
J_8
Listen. G-O-R-I-L-L-A.
(The student writes the letters on the worksheet. Please wait and kindly help them by reading aloud the spell again if they are struggling.)
J_9
ワークシートに聞こえたアルファベットを書こう
|
J_10
Listen. T-I-G-E-R.
(The student writes the letters on the worksheet. Please wait and kindly help them by reading aloud the spell again if they are struggling.)
J_11
ワークシートに聞こえたアルファベットを書こう
|
J_12
Great! Please show me your worksheet.
よくできたね!ワークシートを先生にみせてね
PART K 同じかな?ちがうかな?
K_1
Let’s play! Is it TRUE or FALSE?
If YES, clap ONCE. If NO, clap TWICE.
If YES, clap ONCE. If NO, clap TWICE.
先生の言ったことを聞こう。
絵と同じことを言っていたら1回手をたたこう。
絵とちがうことを言っていたら2回手をたたこう。
絵と同じことを言っていたら1回手をたたこう。
絵とちがうことを言っていたら2回手をたたこう。
K_2
Look at this picture. Listen…
(Please read aloud the sentence TWICE.)
絵をみてね
先生がフレーズを2回読むので、聞いてみよう
先生がフレーズを2回読むので、聞いてみよう
I like gorillas. I like gorillas.
K_3
(If TRUE, clap ONCE. If FALSE, clap TWICE.)
絵と同じことを言っていたら1回手をたたこう。
絵とちがうことを言っていたら2回手をたたこう。
絵とちがうことを言っていたら2回手をたたこう。
K_4
Look at this picture. Listen…
(Please read aloud the sentence TWICE.)
絵をみてね
先生がフレーズを2回読むので、聞いてみよう
先生がフレーズを2回読むので、聞いてみよう
I like tigers. I like tigers.
K_5
(If TRUE, clap ONCE. If FALSE, clap TWICE.)
絵と同じことを言っていたら1回手をたたこう。
絵とちがうことを言っていたら2回手をたたこう。
絵とちがうことを言っていたら2回手をたたこう。
K_6
Great! Good job.
よくできました!
PART L 英語で質問し合おう
L_1
Listen and answer.
(Please read aloud the questions and let the student answer them. Their answers should be their ideas.)
先生の言ったことを聞いて、自分のことを答えよう
L_2
(student name), what animal do you like?
|
L_3
I like ____.
|
L_4
Wow! Good job. Now, please ask me.
(Please let the student ask the tutor, and answer it.)
よくできたね!つぎは、先生に質問しよう。
L_5
What animal do you like?
L_6
I like ____.
|
PART M おわりのあいさつをしよう
M_1
That’s all for today. Was it fun?
今日のレッスンはこれで終わりです。楽しかったかな?
M_2
Yes!
M_3
Great job, ________! See you!
よくがんばったね!レッスンにさんかしてくれてありがとう。またね!
M_4
See you.