PART A 先生と自己紹介をしてみよう
A_1
あいさつをしよう。
Hello! My name is _______.
How about you?
How about you?
A_2
_______! My name is ___________.
A_3
How are you?
A_4
I’m _____________.
A_5
Are you ready?
A_6
Yes!
PART B 単語を英語で言ってみよう
B_1
Listen!
(Please read the word TWICE.)
先生が単語を2回ずつ読むので、聞いてみよう
B_2
apple
りんご
|
B_3
Let’s read together. One, two…
(Please read the word TWICE with your student.)
つぎは、先生が「One, two!」と言ったら一緒に言ってみよう
B_4
apple
りんご
|
B_5
Very good! Next, listen…
(Please read the word TWICE.)
先生が単語を2回ずつ読むので、聞いてみよう
B_6
lemon
レモン
|
B_7
Let’s read together. One, two…
(Please read the word TWICE with your student.)
つぎは、先生が「One, two!」と言ったら一緒に言ってみよう
B_8
lemon
レモン
|
B_9
Very good! Next, listen…
(Please read the word TWICE.)
先生が単語を2回ずつ読むので、聞いてみよう
B_10
peach
もも
|
B_11
Let’s read together. One, two…
(Please read the word TWICE with your student.)
つぎは、先生が「One, two!」と言ったら一緒に言ってみよう
B_12
peach
もも
|
B_13
Very good! Next, listen…
(Please read the word TWICE.)
先生が単語を2回ずつ読むので、聞いてみよう
B_14
orange
オレンジ
|
B_15
Let’s read together. One, two…
(Please read the word TWICE with your student.)
つぎは、先生が「One, two!」と言ったら一緒に言ってみよう
B_16
orange
オレンジ
|
B_17
Very good! Next, listen…
(Please read the word TWICE.)
先生が単語を2回ずつ読むので、聞いてみよう
B_18
strawberry
いちご
|
B_19
Let’s read together. One, two…
(Please read the word TWICE with your student.)
つぎは、先生が「One, two!」と言ったら一緒に言ってみよう
B_20
strawberry
いちご
|
B_21
Great! Good job!
よくできました!
PART C どの単語かな?
C_1
Listen and Circle.
(Please read aloud ALL items ONE BY ONE. Student will circle it on the worksheet. Then, ask student to show the worksheet to you.)
先生が単語を読み上げるので、聞こえたものをワークシートに〇をしよう
C_2
Circle _______.
(Please read aloud the words again if it seems difficult.)
C_3
(Student circles the pictures on the worksheet.)
ワークシートに聞こえたものを〇をしよう
C_4
Great! Show your worksheet to me.
ワークシートに〇をつけたら、先生に見せてあげてね
PART D どのアルファベットかな?
D_1
Let’s check the spelling.
(Please read the sentence TWICE. )
どのアルファベットを使うのかな
先生が2回ずつ読むので、聞いてみよう
先生が2回ずつ読むので、聞いてみよう
D_2
Apple is A-P-P-L-E. |
D_3
Let’s read together. One, two…
(Please read the sentence TWICE with your student.)
つぎは、先生が「One, two!」と言ったら一緒に言ってみよう
D_4
Apple is A-P-P-L-E. |
D_5
Next, listen…
(Please read the sentence TWICE.)
どのアルファベットを使うのかな
先生が2回ずつ読むので、聞いてみよう
先生が2回ずつ読むので、聞いてみよう
D_6
Lemon is L-E-M-O-N. |
D_7
Let’s read together. One, two…
(Please read the sentence TWICE with your student.)
つぎは、先生が「One, two!」と言ったら一緒に言ってみよう
D_8
Lemon is L-E-M-O-N. |
D_9
Next, listen…
(Please read the sentence TWICE.)
先生が2回ずつ読むので、聞いてみよう
D_10
Peach is P-E-A-C-H. |
D_11
Let’s read together. One, two…
(Please read the sentence TWICE with your student.)
つぎは、先生が「One, two!」と言ったら一緒に言ってみよう
D_12
Peach is P-E-A-C-H. |
D_13
Next, listen…
(Please read the sentence TWICE.)
先生が2回ずつ読むので、聞いてみよう
D_14
Orange is O-R-A-N-G-E. |
D_15
Let’s read together. One, two…
(Please read the sentence TWICE with your student.)
つぎは、先生が「One, two!」と言ったら一緒に言ってみよう
D_16
Orange is O-R-A-N-G-E. |
D_17
Next, listen…
(Please read the sentence TWICE.)
先生が2回ずつ読むので、聞いてみよう
D_18
Strawberry is S-T-R-A-W-B-E-R-R-Y. |
D_19
Let’s read together. One, two…
(Please read the sentence TWICE with your student.)
つぎは、先生が「One, two!」と言ったら一緒に言ってみよう
D_20
Strawberry is S-T-R-A-W-B-E-R-R-Y. |
D_21
Great! You spelled the words very well!
よくできました!
PART E 単語をかんせいさせいさせよう
E_1
Listen.
(Read aloud the words TWICE. Student will circle the letter that is missing in the word on the worksheet. Then, ask student to show the worksheet.)
先生の言った英語の単語を聞いて
虫くいになっているところに入るアルファベットに〇をしよう。
虫くいになっているところに入るアルファベットに〇をしよう。
E_2
APPLE. APPLE.
Circle the missing letter.
Circle the missing letter.
E_3
(Student circles the missing letter on the worksheet.)
ワークシートに、抜けているアルファベットを書いて
単語をかんせいさせよう
単語をかんせいさせよう
E_4
Listen. LEMON. LEMON.
Circle the missing letter.
Circle the missing letter.
E_5
(Student circles the missing letter on the worksheet.)
ワークシートに、抜けているアルファベットを書いて
単語をかんせいさせよう
単語をかんせいさせよう
E_6
Listen. PEACH. PEACH.
Circle the missing letter.
Circle the missing letter.
E_7
(Student circles the missing letter on the worksheet.)
ワークシートに、抜けているアルファベットを書いて
単語をかんせいさせよう
単語をかんせいさせよう
E_8
Listen. ORANGE. ORANGE.
Circle the missing letter.
Circle the missing letter.
E_9
(Student circles the missing letter on the worksheet.)
ワークシートに、抜けているアルファベットを書いて
単語をかんせいさせよう
単語をかんせいさせよう
E_10
Listen. STRAWBERRY. STRAWBERRY.
Circle the missing letter.
Circle the missing letter.
E_11
(Student circles the missing letter on the worksheet.)
ワークシートに、抜けているアルファベットを書いて
単語をかんせいさせよう
単語をかんせいさせよう
E_12
Great! Now, please show your worksheet to me.
よくできました!ワークシートを先生にみせてね
PART F フレーズを英語で言ってみよう
F_1
Listen!
(Please read the sentence TWICE.)
先生が単語を2回ずつ読むので、聞いてみよう
F_2
What fruit do you like?
|
F_3
Let’s read together. One, two…
(Please read the sentence TWICE with your student.)
つぎは、先生が「One, two!」と言ったら一緒に言ってみよう
F_4
What fruit do you like?
|
F_5
Very good! Next, listen…
(Please read the sentence TWICE.)
先生が単語を2回ずつ読むので、聞いてみよう
F_6
I like apple.
|
F_7
Let’s read together. One, two…
(Please read the sentence TWICE with your student.)
つぎは、先生が「One, two!」と言ったら一緒に言ってみよう
F_8
I like apple.
|
F_9
Very good! Next, listen…
(Please read the sentence TWICE.)
先生が単語を2回ずつ読むので、聞いてみよう
F_10
I don’t like lemon.
|
F_11
Let’s read together. One, two…
(Please read the sentence TWICE with your student.)
つぎは、先生が「One, two!」と言ったら一緒に言ってみよう
F_12
I don’t like lemon.
|
F_13
Great!
頑張ったね よくできました!
PART G 同じかな?ちがうかな?
G_1
Let’s play! Is it TRUE or FALSE?
If YES, clap ONCE. If NO, clap TWICE.
If YES, clap ONCE. If NO, clap TWICE.
先生の言ったことを聞こう。
絵と同じことを言っていたら1回手をたたこう。
絵とちがうことを言っていたら2回手をたたこう。
絵と同じことを言っていたら1回手をたたこう。
絵とちがうことを言っていたら2回手をたたこう。
G_2
Look at this picture. Listen…
(Please read aloud the sentence TWICE.)
絵をみてね
先生がフレーズを2回読むので、聞いてみよう
先生がフレーズを2回読むので、聞いてみよう
I like lemon. |
G_3
(If TRUE, clap ONCE. If FALSE, clap TWICE.)
絵と同じことを言っていたら1回手をたたこう。
絵とちがうことを言っていたら2回手をたたこう。
絵とちがうことを言っていたら2回手をたたこう。
G_4
Look at this picture. Listen…
(Please read aloud the sentence TWICE.)
絵をみてね
先生がフレーズを2回読むので、聞いてみよう
先生がフレーズを2回読むので、聞いてみよう
I like strawberry. |
G_5
(If TRUE, clap ONCE. If FALSE, clap TWICE.)
絵と同じことを言っていたら1回手をたたこう。
絵とちがうことを言っていたら2回手をたたこう。
絵とちがうことを言っていたら2回手をたたこう。
G_6
Look at this picture. Listen…
(Please read aloud the sentence TWICE.)
絵をみてね
先生がフレーズを2回読むので、聞いてみよう
先生がフレーズを2回読むので、聞いてみよう
I don’t like apple. |
G_7
(If TRUE, clap ONCE. If FALSE, clap TWICE.)
絵と同じことを言っていたら1回手をたたこう。
絵とちがうことを言っていたら2回手をたたこう。
絵とちがうことを言っていたら2回手をたたこう。
G_8
Great! Good job.
よくできました!
PART H 英語で話してみよう
H_1
Listen and answer.
(Please read aloud the questions and let the student answer them. Their answer should match the images.)
先生の言ったことを聞いて、絵の内容を英語で伝えよう
H_2
What fruit do you like?
|
H_3
I like ____.
|
H_4
What food do you not like?
|
H_5
I don’t like ____.
|
H_5
Wow! Good job.
よくできたね!
PART I 英語で自分のことを話してみよう
I_1
Listen and answer.
(Please read aloud the questions and let the student answer them. Their answers should be their ideas.)
先生の言ったことを聞いて、自分のことを答えよう。
I_2
(student name), what fruit do you like?
|
I_3
I like ____.
|
I_4
(student name), what food do you not like?
|
I_5
I don’t like ____.
|
H_5
Wow! Good job.
よくできたね!
PART J 単語を英語で言ってみよう
J_1
Listen!
(Please read the word TWICE.)
先生が単語を2回ずつ読むので、聞いてみよう
J_2
rabbit
うさぎ
|
J_3
Let’s read together. One, two…
(Please read the word TWICE with your student.)
つぎは、先生が「One, two!」と言ったら一緒に言ってみよう
J_4
rabbit
うさぎ
|
J_5
Great! Next, Listen.
(Please read the word TWICE.)
先生が単語を2回ずつ読むので、聞いてみよう
J_6
cat
ねこ
|
J_7
Let’s read together. One, two…
(Please read the word TWICE with your student.)
つぎは、先生が「One, two!」と言ったら一緒に言ってみよう
J_8
cat
ねこ
|
J_9
Listen!
(Please read the word TWICE.)
先生が単語を2回ずつ読むので、聞いてみよう
J_10
dog
いぬ
|
J_11
Let’s read together. One, two…
(Please read the word TWICE with your student.)
つぎは、先生が「One, two!」と言ったら一緒に言ってみよう
J_12
dog
いぬ
|
J_13
Listen!
(Please read the word TWICE.)
先生が単語を2回ずつ読むので、聞いてみよう
J_14
gorilla
ゴリラ
|
J_15
Let’s read together. One, two…
(Please read the word TWICE with your student.)
つぎは、先生が「One, two!」と言ったら一緒に言ってみよう
J_16
gorilla
ゴリラ
|
J_17
Listen!
(Please read the word TWICE.)
先生が単語を2回ずつ読むので、聞いてみよう
J_18
tiger
とら
|
J_19
Let’s read together. One, two…
(Please read the word TWICE with your student.)
つぎは、先生が「One, two!」と言ったら一緒に言ってみよう
J_20
tiger
とら
|
J_21
Great! Good job.
よくできたね!
PART K 英語で単語を書いてみよう
K_1
Listen and write.
(Read the letters SLOWLY. Then, let the student write the letters on the worksheet.)
先生がアルファベットをゆっくり読み上げます
ワークシートに聞こえたアルファベットを書こう
ワークシートに聞こえたアルファベットを書こう
K_2
Listen. R-A-B-B-I-T.
K_3
(The student writes the letters on the worksheet. Please wait and kindly help them by reading aloud the spell again if they are struggling.)
ワークシートに聞こえたアルファベットを書こう
K_4
Listen. C-A-T.
K_5
(The student writes the letters on the worksheet. Please wait and kindly help them by reading aloud the spell again if they are struggling.)
ワークシートに聞こえたアルファベットを書こう
K_6
Listen. D-O-G.
K_7
(The student writes the letters on the worksheet. Please wait and kindly help them by reading aloud the spell again if they are struggling.)
ワークシートに聞こえたアルファベットを書こう
K_8
Listen. G-O-R-I-L-L-A.
Part K_9 JP
(The student writes the letters on the worksheet. Please wait and kindly help them by reading aloud the spell again if they are struggling.)
ワークシートに聞こえたアルファベットを書こう
K_10
Listen. T-I-G-E-R.
K_11
(The student writes the letters on the worksheet. Please wait and kindly help them by reading aloud the spell again if they are struggling.)
ワークシートに聞こえたアルファベットを書こう
K_12
Great! Now, please show your worksheet to me.
よくできたね!ワークシートを先生にみせてね
PART L 英語で自分のことを答えよう
L_1
Now, I will ask you the same questions about yourself. Then, you will answer.
先生の言ったことを聞いて、自分のことを答えよう
L_2
(student name), what animal do you like?
|
L_3
I like ____.
|
L_4
(student name), what animal do you not like?
|
L_5
I don’t like ____.
|
L_5
Wow! Good job.
よくできたね!
PART M おわりの挨拶をしよう
M_1
That’s all for today. Was it fun?
今日のレッスンはこれで終わりです。楽しかったかな?
M_2
Yes!
M_3
Great job, ________! See you!
よく頑張ったね!レッスンにさんかしてくれてありがとう。またね!
M_4
See you.