LESSON GOAL
Let’s check our lesson goal.
In this material, you will learn how to use “we” and “they” in sentences.
In this material, you will learn how to use “we” and “they” in sentences.
この教材では、we や they を文章内で使う練習をします。
GRAMMAR POINT
この教材では、主語が複数形の文章について学びます。
主語が複数形(We, Theyなど)の場合、be動詞はareとなります。
〇 We are students. 私たちは学生です。
〇 They are not doctors. 彼らは医者ではありません。
× We am teachers.
※詳細な用法については、文法書等でご確認されることをおすすめします。
PART A_1
Let’s read!
読んでみましょう!
My friends and I work in a computer company.
友達と私はコンピューターの会社で働いています。
We are programmers.
私たちはプログラマーです。
We are making computer programs.
私たちはコンピューターのプログラムを作っています。
友達と私はコンピューターの会社で働いています。
We are programmers.
私たちはプログラマーです。
We are making computer programs.
私たちはコンピューターのプログラムを作っています。
PART A_2
My father and his friends work at a school.
私の父と彼の友達は学校で働いています。
They are teachers.
彼らは先生です。
They are teaching children.
彼らは子供たちに教えています。
私の父と彼の友達は学校で働いています。
They are teachers.
彼らは先生です。
They are teaching children.
彼らは子供たちに教えています。
PART A_3
I’ll tell you about myself. Then, please talk about me by using “They are~”.
講師が自身のことについて話します。そのあと、”They are~”を使って聞いたことを話しましょう。
My friends and I work in ________.
友達と私は_______で働いています。
We are _______.
私たちは_______です。
We are ________.
私たちは_______です。
友達と私は_______で働いています。
We are _______.
私たちは_______です。
We are ________.
私たちは_______です。
PART A_4
My tutor’s friends and my tutor work in ________.
先生の友達と先生は_______で働いています。
They are _______.
彼らは_______です。
They are ________.
彼らは_______です。
先生の友達と先生は_______で働いています。
They are _______.
彼らは_______です。
They are ________.
彼らは_______です。
PART A_5
Now, you’ll tell me about yourself. I will talk about you by using “They are~” .
次はあなたについて話してください。そのあと講師が、”They are~”を使って聞いたことを話します。
PART A_6
My friends and I go to ________.
友達と私は_______に通っています。
We are _______.
私たちは_______です。
We are ________.
私たちは_______です。
友達と私は_______に通っています。
We are _______.
私たちは_______です。
We are ________.
私たちは_______です。
PART A_7
My student’s friends and my student go to ________.
生徒の友達と生徒は_______に通っています。
They are _______.
彼らは_______です。
They are ________.
彼らは_______です。
生徒の友達と生徒は_______に通っています。
They are _______.
彼らは_______です。
They are ________.
彼らは_______です。
PART B_1
Let’s meet some people. Please read after me.
いろんな人に会ってみましょう。私のあとに読んでください。
PART B_2
We are lawyers.
私たちは弁護士です。 We are talking. 私たちは話しています。 |
They are lawyers.
彼らは弁護士です。 They are talking. 彼らは話しています。 |
We are businessmen.
私たちはビジネスマンです。 We are planning. 私たちは計画を立てています。 |
They are businessmen.
彼らはビジネスマンです。 They are planning. 彼らは計画を立てています。 |
PART B_3
Tell me what they are doing. Complete each sentence.
何をしているか言って、文章を完成させましょう。
PART B_4
______ lawyers.
私たちは弁護士です。 |
______ lawyers.
彼らは弁護士です。 |
______ businessmen.
私たちはビジネスマンです。 |
______ businessmen.
彼らはビジネスマンです。 |
______ writers.
私たちは作家です。 |
______ writers.
彼らは作家です。 |
PART C_1
Let’s read!
読んでみましょう!
That is a book.
あれは本です。
It is thick.
それは分厚いです。
It is blue.
それは青いです。
あれは本です。
It is thick.
それは分厚いです。
It is blue.
それは青いです。
PART C_2
Those are books.
あれらは本です。
They are thick.
それらは分厚いです。
They are heavy.
それらは重いです。
あれらは本です。
They are thick.
それらは分厚いです。
They are heavy.
それらは重いです。
PART D_1
I will describe some things. Then, please talk about what I said by using “that / those”.
講師がものを説明します。そのあと、”that/those”を使って聞いたことを話しましょう。
__________ is a __________.
あれは_______ です。
__________ are __________.
あれらは_______ です。
They are __________.
それは_______ です。
あれは_______ です。
__________ are __________.
あれらは_______ です。
They are __________.
それは_______ です。
PART D_2
__________ is a __________.
あれは_______ です。
__________ are __________.
あれらは_______ です。
They are __________.
それは_______ です。
あれは_______ です。
__________ are __________.
あれらは_______ です。
They are __________.
それは_______ です。
PART E_1
Now, you’ll describe some things. I will talk about what you said by using “that/those” .
次はあなたがものについて説明します。そのあと講師が、”that/those”を使って聞いたことを話します。
PART E_2
__________ is a __________.
あれは_______ です。
__________ are __________.
あれらは_______ です。
They are __________.
それは_______ です。
あれは_______ です。
__________ are __________.
あれらは_______ です。
They are __________.
それは_______ です。
PART E_3
__________ is a __________.
あれは_______ です。
__________ are __________.
あれらは_______ です。
They are __________.
それは_______ です。
あれは_______ です。
__________ are __________.
あれらは_______ です。
They are __________.
それは_______ です。
PART F_1
Let’s name some things in the office. Please read after me.
オフィスにあるものを当ててみましょう。そして、私のあとに続いて読んでみましょう。
PART F_2
That is a book.
あれは本です。 It is thick. それは分厚いです。 It is blue. それは青いです。 |
Those are books.
あれらは本です。 They are thick. それは分厚いです。 They are heavy. それらは重いです。 |
That is a desk.
あれは机です。 It is hard. それはかたいです。 It is brown. それは茶色です。 |
Those are desks.
あれらは机です。 They are hard. それらは固いです。 They are brown. それらは茶色です。 |
PART F_3
Name the thing/s in the picture. Complete each sentence.
イラストの中にものを挙げてみましょう。それぞれの文章を完成させてみましょう。
PART F_4
________ is a book.
あれは本です。 |
________ are books.
あれらは本です。 |
________ is a desk.
あれは_______ です。 |
________ are desks.
あれらは机です。 |
________ is a pen.
あれはペンです。 |
________ are pens.
あれらはペンです。 |
PART G_1
I will ask you some questions. Please answer.
講師が質問します。答えましょう。
1. Are we ready to start the questions?
私たちは質問を始める準備ができていますか?
2. There are your classmates. Are they speaking English?
あなたのクラスメイトがいますね。彼らは英語を話していますか?
3. Are we Japanese?
私たちは日本人ですか?
私たちは質問を始める準備ができていますか?
2. There are your classmates. Are they speaking English?
あなたのクラスメイトがいますね。彼らは英語を話していますか?
3. Are we Japanese?
私たちは日本人ですか?
PART G_2
1. | |
2. | |
3. |
PART G_3
Now, you will ask me some questions. I will answer.
次はあなたが質問しましょう。
PART G_4
1. Are we studying Spanish?
私たちはスペイン語を勉強していますか?
2. Are we seeing each other?
私たちはお互いの姿が見ていますか?
3. There are some Japanese in the Philippines. Do they speak your language?
フィリピンには日本人がいます。彼らはフィリピンの言葉を話しますか?
私たちはスペイン語を勉強していますか?
2. Are we seeing each other?
私たちはお互いの姿が見ていますか?
3. There are some Japanese in the Philippines. Do they speak your language?
フィリピンには日本人がいます。彼らはフィリピンの言葉を話しますか?
PART G_5
1. | |
2. | |
3. |
REVIEW AND FEEDBACK
Now, let us review the things that you learned in this lesson.
ではこのレッスンで学んだことを振り返りましょう。
(Please give a short feedback on how your student did in your class.)
Grammar 文法 |
Pronunciation 発音 | Vocabulary 単語 |
Comprehension 理解 |
|
---|---|---|---|---|
GOOD | 文法の誤りはほとんどなく、完全な文章で話すことができる | ほとんどの単語をはっきりと正しく発音することができる | 習った表現を適切に使うことができる | 文章を理解し、質問に正しく答えることができる |
FAIR |
文法の誤りはあるが、完全な文章で話すことができる | 発音の練習が必要な言葉がいくつかある | たまにミスはあるが、習った表現を適切に使うことができる | 文章を完全に理解するのは難しく、質問に正しく答えられないときもある |
POOR |
文章で話すのは難しく、単語だけで話すことができる | 発音の練習が必要である | 習った単語と表現を少しだけ使うことができる | 文章を理解するのは難しく、質問に答えるのは難しい |
レッスン教材に関するアンケートのお願い
レッスン教材の改善・拡充を図ることを目的とし、アンケートを実施しております。
以下のURLからアンケートにお答えいただき、 ご意見・ご要望をお聞かせください。
アンケートはこちら