Grammar|英文法
Lesson4: (We_They) 人称代名詞

LESSON GOAL

Let’s check our lesson goal.
In this material, you will learn how to use “we” and “they” in sentences.

GRAMMAR POINT

PART A_1

Let’s read!

suit_double_businessman
My friends and I work in a computer company.
友達と私はコンピューターの会社で働いています。
We are programmers.
私たちはプログラマーです。
We are making computer programs.
私たちはコンピューターのプログラムを作っています。

PART A_2

smartphone_strap_kubi_girl
My father and his friends work at a school.
私の父と彼の友達は学校で働いています。
They are teachers.
彼らは先生です。
They are teaching children.
彼らは子供たちに教えています。

PART A_3

I’ll tell you about myself. Then, please talk about me by using “They are~”.

My friends and I work in ________.
友達と私は_______で働いています。
We are _______.
私たちは_______です。
We are ________.
私たちは_______です。

PART A_4

My tutor’s friends and my tutor work in ________.
先生の友達と先生は_______で働いています。
They are _______.
彼らは_______です。
They are ________.
彼らは_______です。

PART A_5

Now, you’ll tell me about yourself. I will talk about you by using “They are~” .

PART A_6

My friends and I go to ________.
友達と私は_______に通っています。
We are _______.
私たちは_______です。
We are ________.
私たちは_______です。

PART A_7

My student’s friends and my student go to ________.
生徒の友達と生徒は_______に通っています。
They are _______.
彼らは_______です。
They are ________.
彼らは_______です。

PART B_1

Let’s meet some people. Please read after me.

PART B_2

hanashiai_business_woman
We are lawyers.
私たちは弁護士です。
We are talking.
私たちは話しています。

Picture1
They are lawyers.
彼らは弁護士です。
They are talking.
彼らは話しています。

kjhou_seifuku
We are businessmen.
私たちはビジネスマンです。
We are planning.
私たちは計画を立てています。

Picture1
They are businessmen.
彼らはビジネスマンです。
They are planning.
彼らは計画を立てています。

PART B_3

Tell me what they are doing. Complete each sentence.

PART B_4

hanashiai_business_woman

______ lawyers.
私たちは弁護士です。

Picture1

______ lawyers.
彼らは弁護士です。

kjhou_seifuku

______ businessmen.
私たちはビジネスマンです。

Picture1

______ businessmen.
彼らはビジネスマンです。

test_shiken_businessman

______ writers.
私たちは作家です。

Picture1

______ writers.
彼らは作家です。

PART C_1

Let’s read!

That is a book.
あれは本です。
It is thick.
それは分厚いです。
It is blue.
それは青いです。

PART C_2

Those are books.
あれらは本です。
They are thick.
それらは分厚いです。
They are heavy.
それらは重いです。

PART D_1

I will describe some things. Then, please talk about what I said by using “that / those”.

講師がものを説明します。そのあと、”that/those”を使って聞いたことを話しましょう。

__________ is a __________.
あれは_______ です。
__________ are __________.
あれらは_______ です。
They are __________.
それは_______ です。

PART D_2

__________ is a __________.
あれは_______ です。
__________ are __________.
あれらは_______ です。
They are __________.
それは_______ です。

PART E_1

Now, you’ll describe some things. I will talk about what you said by using “that/those” .

PART E_2

__________ is a __________.
あれは_______ です。
__________ are __________.
あれらは_______ です。
They are __________.
それは_______ です。

PART E_3

__________ is a __________.
あれは_______ です。
__________ are __________.
あれらは_______ です。
They are __________.
それは_______ です。

PART F_1

Let’s name some things in the office. Please read after me.

PART F_2

That is a book.
あれは本です。
It is thick.
それは分厚いです。
It is blue.
それは青いです。

Those are books.
あれらは本です。
They are thick.
それは分厚いです。
They are heavy.
それらは重いです。

That is a desk.
あれは机です。
It is hard.
それはかたいです。
It is brown.
それは茶色です。

Those are desks.
あれらは机です。
They are hard.
それらは固いです。
They are brown.
それらは茶色です。

PART F_3

Name the thing/s in the picture. Complete each sentence.

PART F_4

________ is a book.
あれは本です。

________ are books.
あれらは本です。

________ is a desk.
あれは_______ です。

________ are desks.
あれらは机です。

________ is a pen.
あれはペンです。

________ are pens.
あれらはペンです。

PART G_1

I will ask you some questions. Please answer.

1. Are we ready to start the questions?
私たちは質問を始める準備ができていますか?
2. There are your classmates. Are they speaking English?
あなたのクラスメイトがいますね。彼らは英語を話していますか?
3. Are we Japanese?
私たちは日本人ですか?

PART G_2

1.
2.
3.

PART G_3

Now, you will ask me some questions. I will answer.

PART G_4

1. Are we studying Spanish?
私たちはスペイン語を勉強していますか?
2. Are we seeing each other?
私たちはお互いの姿が見ていますか?
3. There are some Japanese in the Philippines. Do they speak your language?
フィリピンには日本人がいます。彼らはフィリピンの言葉を話しますか?

PART G_5

1.
2.
3.

REVIEW AND FEEDBACK

Now, let us review the things that you learned in this lesson.
(Please give a short feedback on how your student did in your class.)
Grammar
文法
Pronunciation 発音 Vocabulary
単語
Comprehension
理解
GOOD 文法の誤りはほとんどなく、完全な文章で話すことができる ほとんどの単語をはっきりと正しく発音することができる 習った表現を適切に使うことができる 文章を理解し、質問に正しく答えることができる

FAIR
文法の誤りはあるが、完全な文章で話すことができる 発音の練習が必要な言葉がいくつかある たまにミスはあるが、習った表現を適切に使うことができる 文章を完全に理解するのは難しく、質問に正しく答えられないときもある

POOR
文章で話すのは難しく、単語だけで話すことができる 発音の練習が必要である 習った単語と表現を少しだけ使うことができる 文章を理解するのは難しく、質問に答えるのは難しい
TUTOR FEEDBACK

GRAMMAR
Good: Was able to speak in complete sentences with minimal grammatical errors.
Fair: Was able to speak in complete sentences with evident grammatical errors.
Poor: Was able to speak using words only.
PRONUNCIATION
Good: Was able to pronounce most of the words clearly and correctly.
Fair: Mispronounced a few words.
Poor: Mispronounced most of the words.
VOCABULARY
Good: Used appropriate expressions learned in class.
Fair: Used appropriate expressions learned in class and made a few errors in word choice.
Poor: Used only a few words and expressions.
COMPREHENSION
Good: Was able to understand the passages and answer the questions correctly.
Fair: Had a little difficulty in understanding passages and answering questions.
Poor: Had a hard time understanding passages and answering questions.