LESSON GOAL
Let’s check our lesson goal. In this material, you will practice using gerunds in sentences.
この教材では、動名詞を使って文章を作る練習をします。
GRAMMAR POINT
この教材では、動名詞を使う練習をします。
動名詞は、動詞が名詞の役割を果たせる形態です。動詞の語尾に ing をつけて作り、文章の主語や目的語になることができます。
e.g., I like jogging. 私は走ることが好きです。
e.g., Watching movies is my hobby. 映画を見ることは私の趣味です。
e.g., Drinking too much alcohol is not good for your health. お酒を飲みすぎるのは体によくありません。
※詳細な用法については、文法書等でご確認されることをおすすめします。
PART A_1
Let’s read the following sentences. I will read part A, and you will read part B.
講師が A の部分を読みますので、B を制限時間 10 秒で音読しましょう。
PART A_2
A:
|
I like walking in the park at night. |
B:
|
That’s nice! Walking is good for your health. |
PART A_3
A:
|
What do you like doing during your free time? |
B:
|
I like reading books during my free time. |
PART A_4
A:
|
Why do you like studying foreign languages? |
B:
|
Because speaking other languages is a great skill. |
PART A_5
A:
|
Why do you want to become a writer? |
B:
| Because writing has always been my passion. |
PART A_6
A:
|
Alex is really good at painting. |
B:
|
I agree. |
PART A_7
A:
|
What do you think is the best way to learn English words? |
B:
|
Watching English movies is one of the best ways to learn English words. |
PART B_1
Based on the given information, please answer the questions.
与えられた情報をもとに、質問に答えてください。
PART B_2
Students’ Hobbies
Name of Student | Hobby |
---|---|
Lana | Singing |
John | Reading books |
Karl | Playing video games |
Jean | Dancing |
1. What is Lana’s hobby?
Answer: _______________________________________________
2. What is John’s hobby?
Answer: _______________________________________________
3. Is Karl’s hobby playing video games?
Answer: _______________________________________________
4. Is Jean’s hobby dancing?
Answer: _______________________________________________
PART B_3
Based on the series of pictures, make a short story. You have 20 seconds to prepare and 60 seconds to answer.
次のイラストのストーリーを説明してください。準備時間は 20 秒、回答時間は 60 秒です。
PART B_4
PART C_1
Express your opinion on the following topic. Give at least one reason to support your opinion. You have 60 seconds to prepare and 60 seconds to answer.
次の内容に関して、自分の意見とその理由を 1 つ以上述べましょう。 準備時間は 60 秒、回答時間は 60 秒です。
PART C_2
Question: | Some people say that going to college is expensive. What do you think about that? | ||||||||||||||||||||
Answer: |
REVIEW AND FEEDBACK
Now, let us review the things that you learned in this lesson.
ではこのレッスンで学んだことを振り返りましょう。
(Please give a short feedback on how your student did in your class.)
Grammar 文法 |
Pronunciation 発音 | Vocabulary 単語 |
Comprehension 理解 |
|
---|---|---|---|---|
GOOD | 文法の誤りはほとんどなく、完全な文章で話すことができる | ほとんどの単語をはっきりと正しく発音することができる | 習った表現を適切に使うことができる | 文章を理解し、質問に正しく答えることができる |
FAIR |
文法の誤りはあるが、完全な文章で話すことができる | 発音の練習が必要な言葉がいくつかある | たまにミスはあるが、習った表現を適切に使うことができる | 文章を完全に理解するのは難しく、質問に正しく答えられないときもある |
POOR |
文章で話すのは難しく、単語だけで話すことができる | 発音の練習が必要である | 習った単語と表現を少しだけ使うことができる | 文章を理解するのは難しく、質問に答えるのは難しい |
レッスン教材に関するアンケートのお願い
レッスン教材の改善・拡充を図ることを目的とし、アンケートを実施しております。
以下のURLからアンケートにお答えいただき、 ご意見・ご要望をお聞かせください。
アンケートはこちら