Grammar|英文法
Lesson19 :  時間の前にくる前置詞 (In, On, At)

LESSON GOAL

Let’s check our lesson goal.
In this material, you will learn how to use prepositions of time (in, on, at) in sentences.

GRAMMAR POINT

PART A_1

Let’s read!

読んでみましょう!

It is my birthday on Monday.
私の誕生日は月曜日です。
I am excited.
私はわくわくしています。

PART A_2

It is Mother’s day in May.
母の日は5月にあります。
It is a special day.
それは特別な日です。

PART A_3

I’ll describe my morning. Then, please talk about it by using “in, on, at~”.

講師が朝の様子について説明します。そのあと、“in, on, at~”を使って聞いたことを話しましょう。

I wake up ___ 7:00 AM.
私は7:00に起きます。
I eat ______ for breakfast.
私は朝食に_______ を食べます。

PART A_4

S/he wakes up ____ 7:00 AM.
彼/彼女は7:00に起きます。
S/he eats ___________ for breakfast.
彼/彼女は朝食に_______ を食べます。

PART B_1
Now, please tell me something about your morning. I will talk about it by using “in, on, at”.

次はあなたが朝の様子について話してください。そのあと講師が、”in, on, at”を使って聞いたことを話します。

PART B_2
I wake up _____.
私は_______時に起きます。
I eat _____ for breakfast.
私は朝食に_______ を食べます。
PART B_3
S/he wakes up _________.
彼/彼女は_________に起きます。
S/he eats ___________.
私は朝食に_______ を食べます。
PART C_1

Let’s talk about some events. Please read after me.

イベントについて話しましょう。私のあとに続いて読んでみましょう。

PART C_2

It is Christmas Eve on Tuesday.
火曜日はクリスマスイブです。
It is wonderful!
それは素晴らしいです。

I will go to school at 7:00 AM.
私は7時に学校に行きます。
I will study English.
私は英語の勉強をします。

I will travel on Wednesday.
私は水曜日に旅行に行きます。
I will go to Japan.
私は日本に行きます。

I play tennis in the afternoon.
私は午後にテニスをします。
I love sports.
私はスポーツが大好きです。

PART C_3

Tell me when the events happen.Complete each sentence.

いつの行われているイベントか教えてください。文章を完成させましょう。

PART C_4

It is Christmas eve ____ Tuesday.
火曜日はクリスマスイブです。

I will go to school ____ 7:00 AM.
私は7時に学校に行きます。

I will travel ____ Wednesday.
私は水曜日に旅行に行きます。

I play tennis ____ the afternoon.
私は午後にテニスをします。

It is summer ____ July.
7月は夏です。

It is sports day ____ Friday.
金曜日はスポーツの日です。

PART D_1

I will ask you some questions. Please answer.

講師が学校の先生について質問します。答えましょう。

1. What time do you eat lunch?
何時に昼食を食べますか?
2. When is your spring vacation?
春休みはいつですか?
3. What time do you go to school?
何時に学校に行きますか?

PART D_2

1.
2.
3.

PART E_1
Now, you will ask me some questions. I will answer.

次はあなたが質問しましょう。

PART E_2
1. What time do you prepare for work?
何時に仕事の準備をしますか?
2. When do you usually eat dinner?
普段、何時に夕食を食べますか?
3. When is your rest day?
あなたのお休みの日はいつですか?
PART E_3
1.
2.
3.
REVIEW AND FEEDBACK

Now, let us review the things that you learned in this lesson.
(Please give a short feedback on how your student did on your class.)
Grammar
文法
Pronunciation 発音 Vocabulary
単語
Comprehension
理解
GOOD 文法の誤りはほとんどなく、完全な文章で話すことができる ほとんどの単語をはっきりと正しく発音することができる 習った表現を適切に使うことができる 文章を理解し、質問に正しく答えることができる

FAIR
文法の誤りはあるが、完全な文章で話すことができる 発音の練習が必要な言葉がいくつかある たまにミスはあるが、習った表現を適切に使うことができる 文章を完全に理解するのは難しく、質問に正しく答えられないときもある

POOR
文章で話すのは難しく、単語だけで話すことができる 発音の練習が必要である 習った単語と表現を少しだけ使うことができる 文章を理解するのは難しく、質問に答えるのは難しい
TUTOR FEEDBACK

GRAMMAR
Good: Was able to speak in complete sentences with minimal grammatical errors.
Fair: Was able to speak in complete sentences with evident grammatical errors.
Poor: Was able to speak using words only.
PRONUNCIATION
Good: Was able to pronounce most of the words clearly and correctly.
Fair: Mispronounced a few words.
Poor: Mispronounced most of the words.
VOCABULARY
Good: Used appropriate expressions learned in class.
Fair: Used appropriate expressions learned in class and made a few errors in word choice.
Poor: Used only a few words and expressions.
COMPREHENSION
Good: Was able to understand the passages and answer the questions correctly.
Fair: Had a little difficulty in understanding passages and answering questions.
Poor: Had a hard time understanding passages and answering questions.