LESSON GOAL
Let’s check our lesson goal.
In this material, you will learn how to use prepositions of time (“in,” “on,” and “at”) in sentences.
In this material, you will learn how to use prepositions of time (“in,” “on,” and “at”) in sentences.
この教材では、時間を表す前置詞(in, on, at)を文章内で使う練習をします。
GRAMMAR POINT
この教材では、時間を表す前置詞について学びます。
月や年、季節や時間帯について話す時は in 、曜日や日付について話す時は on 、特定の時刻について話す時は at を使います。
e.g., John was born in 1984. ジョンは1984年に生まれました。
e.g., We have a big competition on December 4th. 私たちは12月4日に大きな試合があります。
e.g., I usually get up at seven o’clock. 私は普段7時に起きます。
※詳細な用法については、文法書等でご確認されることをおすすめします。
PART A_1
Let’s read!
読んでみましょう!
It is my birthday on Monday.
私の誕生日は月曜日です。
I am excited.
私はわくわくしています。
私の誕生日は月曜日です。
I am excited.
私はわくわくしています。
PART A_2
It is Mother’s Day in May.
母の日は5月にあります。
It is a special day.
それは特別な日です。
母の日は5月にあります。
It is a special day.
それは特別な日です。
PART A_3
I’ll describe my morning. Then, please talk about it by using “in, on, at”.
講師が朝の様子について説明します。そのあと、“in, on, at~”を使って聞いたことを話しましょう。
I get up ___ 7:00 AM.
私は7:00に起きます。
I eat ______ for breakfast.
私は朝食に_______ を食べます。
私は7:00に起きます。
I eat ______ for breakfast.
私は朝食に_______ を食べます。
PART A_4
S/he gets up ____ 7:00 AM.
彼/彼女は7:00に起きます。
S/he eats ___________ for breakfast.
彼/彼女は朝食に_______ を食べます。
彼/彼女は7:00に起きます。
S/he eats ___________ for breakfast.
彼/彼女は朝食に_______ を食べます。
PART B_1
Now, please tell me something about your morning. I will talk about it by using “in, on, at”.
次はあなたが朝の様子について話してください。そのあと講師が、”in, on, at”を使って聞いたことを話します。
PART B_2
I get up _____.
私は_______時に起きます。
I eat _____ for breakfast.
私は朝食に_______ を食べます。
私は_______時に起きます。
I eat _____ for breakfast.
私は朝食に_______ を食べます。
PART B_3
S/he gets up _________.
彼/彼女は_________に起きます。
S/he eats ___________.
私は朝食に_______ を食べます。
彼/彼女は_________に起きます。
S/he eats ___________.
私は朝食に_______ を食べます。
PART C_1
Let’s talk about some events. Please read after me.
イベントについて話しましょう。私のあとに続いて読んでみましょう。
PART C_2
It is Christmas Eve on Tuesday.
火曜日はクリスマスイブです。 It is wonderful! それは素晴らしいです。 |
I will go to school at 7:00 AM.
私は7時に学校に行きます。 I will study English. 私は英語の勉強をします。 |
I will travel on Wednesday.
私は水曜日に旅行に行きます。 I will go to Japan. 私は日本に行きます。 |
I play tennis in the afternoon.
私は午後にテニスをします。 I love sports. 私はスポーツが大好きです。 |
PART C_3
Tell me when the events happen. Complete each sentence.
いつの行われているイベントか教えてください。文章を完成させましょう。
PART C_4
It is Christmas Eve ____ Tuesday.
火曜日はクリスマスイブです。 |
I will go to school ____ 7:00 AM.
私は7時に学校に行きます。 |
I will travel ____ Wednesday.
私は水曜日に旅行に行きます。 |
I play tennis ____ the afternoon.
私は午後にテニスをします。 |
It is summer ____ July.
7月は夏です。 |
It is sports day ____ Friday.
金曜日はスポーツの日です。 |
PART D_1
I will ask you some questions. Please answer.
講師が学校の先生について質問します。答えましょう。
1. What time do you eat lunch?
何時に昼食を食べますか?
2. When is your spring vacation?
春休みはいつですか?
3. What time do you go to school?
何時に学校に行きますか?
何時に昼食を食べますか?
2. When is your spring vacation?
春休みはいつですか?
3. What time do you go to school?
何時に学校に行きますか?
PART D_2
1. | |
2. | |
3. |
PART E_1
Now, you will ask me some questions. I will answer.
次はあなたが質問しましょう。
PART E_2
1. What time do you prepare for work?
何時に仕事の準備をしますか?
2. When do you usually eat dinner?
普段、何時に夕食を食べますか?
3. When is your rest day?
あなたのお休みの日はいつですか?
何時に仕事の準備をしますか?
2. When do you usually eat dinner?
普段、何時に夕食を食べますか?
3. When is your rest day?
あなたのお休みの日はいつですか?
PART E_3
1. | |
2. | |
3. |
REVIEW AND FEEDBACK
Now, let us review the things that you learned in this lesson.
ではこのレッスンで学んだことを振り返りましょう。
(Please give a short feedback on how your student did in your class.)
Grammar 文法 |
Pronunciation 発音 | Vocabulary 単語 |
Comprehension 理解 |
|
---|---|---|---|---|
GOOD | 文法の誤りはほとんどなく、完全な文章で話すことができる | ほとんどの単語をはっきりと正しく発音することができる | 習った表現を適切に使うことができる | 文章を理解し、質問に正しく答えることができる |
FAIR |
文法の誤りはあるが、完全な文章で話すことができる | 発音の練習が必要な言葉がいくつかある | たまにミスはあるが、習った表現を適切に使うことができる | 文章を完全に理解するのは難しく、質問に正しく答えられないときもある |
POOR |
文章で話すのは難しく、単語だけで話すことができる | 発音の練習が必要である | 習った単語と表現を少しだけ使うことができる | 文章を理解するのは難しく、質問に答えるのは難しい |
レッスン教材に関するアンケートのお願い
レッスン教材の改善・拡充を図ることを目的とし、アンケートを実施しております。
以下のURLからアンケートにお答えいただき、 ご意見・ご要望をお聞かせください。
アンケートはこちら