LESSON GOAL
Let’s check our lesson goal.
In this material, you will learn how to use singular and plural nouns in sentences.
In this material, you will learn how to use singular and plural nouns in sentences.
この教材では、名詞の単数形と複数形を文章内で使う練習をします。
GRAMMAR POINT
この教材では、名詞の単数形と複数形について学びます。
名詞を複数形にするときは、ほとんどの名詞では語尾に s または es をつけます。
〇 Those are my pencils. それらは私の鉛筆です。
〇 There are five apples on the table. テーブルの上にリンゴが五個あります。
× She has two dog.
※詳細な用法については、文法書等でご確認されることをおすすめします。
PART A_1
Let’s introduce ourselves to each other.
自己紹介をしましょう。
PART A_2
My name is ________. What is your name?
私の名前は________です。あなたの名前は何ですか?
PART A_3
I am ________. Nice to meet you.
私は________です。はじめまして。
PART B_1
Please repeat after me.
講師に続いて読みましょう。
PART B_2
lunch box
|
お弁当箱
|
egg
|
たまご
|
cookie
|
クッキー
|
What~?
|
何~?
|
in
|
の中
|
have
|
持っている
|
PART C_1
Let’s read the dialogue.
会話文を読みましょう。
PART C_2
TUTOR:
|
What do you have in your bag? |
STUDENT:
|
I have 2 lunch boxes in my bag. |
TUTOR:
|
What is in your lunch boxes? |
STUDENT:
|
There is an egg and 5 cookies in my lunch boxes. |
TUTOR:
|
Oh, that sounds good! I have an apple and 2 potatoes in my lunch box. |
STUDENT:
|
It’s lunchtime. |
PART D_1
Please answer the questions.
質問に答えましょう。
PART D_2
1. How many pens do you have?
何本のペンを持っていますか?
PART D_3
_________です。
PART D_4
2. How many classes do you have today?
今日はいくつ授業がありますか?
PART D_5
_________です。
PART D_6
3. How many students are there in your class?
あなたのクラスには何人の生徒がいますか?
PART D_7
_________です。
PART D_8
4. How many brothers do you have?
何人の兄弟がいますか?
PART D_9
_________です。
PART D_10
5. How many teachers are there in your classroom?
教室には人の先生がいますか?
PART D_11
_________です。
PART E_1
Please ask me the following questions.
今度は講師に質問しましょう。
PART E_2
1. How many sisters do you have?
何人の姉妹がいますか?
PART E_3
_________です。
PART E_4
2. How many churches are there in your city?
あなたの街にはいくつの教会がありますか?
PART E_5
_________です。
REVIEW AND FEEDBACK
Now, let us review the things that you learned in this lesson.
ではこのレッスンで学んだことを振り返りましょう。
(Please give a short feedback on how your student did in your class.)
Grammar 文法 |
Pronunciation 発音 | Vocabulary 単語 |
Comprehension 理解 |
|
---|---|---|---|---|
GOOD | 文法の誤りはほとんどなく、完全な文章で話すことができる | ほとんどの単語をはっきりと正しく発音することができる | 習った表現を適切に使うことができる | 文章を理解し、質問に正しく答えることができる |
FAIR |
文法の誤りはあるが、完全な文章で話すことができる | 発音の練習が必要な言葉がいくつかある | たまにミスはあるが、習った表現を適切に使うことができる | 文章を完全に理解するのは難しく、質問に正しく答えられないときもある |
POOR |
文章で話すのは難しく、単語だけで話すことができる | 発音の練習が必要である | 習った単語と表現を少しだけ使うことができる | 文章を理解するのは難しく、質問に答えるのは難しい |
レッスン教材に関するアンケートのお願い
レッスン教材の改善・拡充を図ることを目的とし、アンケートを実施しております。
以下のURLからアンケートにお答えいただき、 ご意見・ご要望をお聞かせください。
アンケートはこちら