![](https://eikaiwa.weblio.jp/information/wp-content/uploads/2017/11/tutor-icon.png)
In this material, you will learn how and when to use “there is” and “there are” in sentences.
![](https://eikaiwa.weblio.jp/information/wp-content/uploads/2017/11/tutor-icon.png)
![](https://eikaiwa.weblio.jp/information/wp-content/uploads/2017/11/tutor-icon.png)
Let’s read the following sentences. I will read part A, and you will read part B.
講師が A の部分を読みますので、B を制限時間 10 秒で音読しましょう。
A: | Is there an apple on the table? |
B: | Yes, there is an apple on the table. |
![](https://eikaiwa.weblio.jp/information/wp-content/uploads/2017/11/student-icon.png)
A: | Is there a book on the shelf? |
B: | Yes, there is a book on the shelf. |
![](https://eikaiwa.weblio.jp/information/wp-content/uploads/2017/11/student-icon.png)
A: | How many bottles are there in the box? |
B: | There are twenty bottles in the box. |
![](https://eikaiwa.weblio.jp/information/wp-content/uploads/2017/11/student-icon.png)
A: | How many students are there in the classroom? |
B: | There are 28 students in the classroom. |
![](https://eikaiwa.weblio.jp/information/wp-content/uploads/2017/11/student-icon.png)
A: | Are there 31 days in August? |
B: | Yes, there are 31 days in August. |
![](https://eikaiwa.weblio.jp/information/wp-content/uploads/2017/11/student-icon.png)
A: | Are there shopping malls near your house? |
B: | No, there are no shopping malls near my house. |
![](https://eikaiwa.weblio.jp/information/wp-content/uploads/2017/11/student-icon.png)
![](https://eikaiwa.weblio.jp/information/wp-content/uploads/2017/11/tutor-icon.png)
Based on the given information, please answer the questions.
与えられた情報をもとに、質問に答えてください。
Shopping List
List | Number | Price |
---|---|---|
Math book | 1 | ¥500 |
Science book | 1 | ¥600 |
History book | 1 | ¥590 |
Notebook | 5 | ¥300 |
Drawing pencils | 7 | ¥280 |
Pens | 2 | ¥70 |
1. Is there a Science book on the list?
Answer: _______________________________________________
2. How many drawing pencils are there on the list?
Answer: _______________________________________________
3. Is there a computer on the list?
Answer: _______________________________________________
4. How many notebooks are there on the list?
Answer: _______________________________________________
![](https://eikaiwa.weblio.jp/information/wp-content/uploads/2017/11/student-icon.png)
![](https://eikaiwa.weblio.jp/information/wp-content/uploads/2017/11/tutor-icon.png)
Based on the series of pictures, make a short story.
You have 20 seconds to prepare and 60 seconds to answer.
次のイラストのストーリーを説明してください。準備時間は 20 秒、回答時間は 60 秒です。
![gtec---there-is--there-are---zel-highres (1)](https://eikaiwa.weblio.jp/information/wp-content/uploads/2018/08/gtec-there-is-there-are-zel-highres-1.png)
![](https://eikaiwa.weblio.jp/information/wp-content/uploads/2017/11/student-icon.png)
![](https://eikaiwa.weblio.jp/information/wp-content/uploads/2017/11/tutor-icon.png)
Express your opinion on the following topic. Give at least one reason to support your opinion. You have 60 seconds to prepare and 60 seconds to answer.
次の内容に関して、自分の意見とその理由を 1 つ以上述べましょう。 準備時間は 60 秒、回答時間は 60 秒です。
Question: | Some people say that playing sports is the best way to stay healthy. What do you think about that? |
Answer: | _______________________________________________ |
![](https://eikaiwa.weblio.jp/information/wp-content/uploads/2017/11/student-icon.png)
![](https://eikaiwa.weblio.jp/information/wp-content/uploads/2017/11/tutor-icon.png)
Grammar 文法 |
Pronunciation 発音 | Vocabulary 単語 |
Comprehension 理解 |
|
---|---|---|---|---|
![]() |
文法の誤りはほとんどなく、完全な文章で話すことができる | ほとんどの単語をはっきりと正しく発音することができる | 習った表現を適切に使うことができる | 文章を理解し、質問に正しく答えることができる |
![]() FAIR |
文法の誤りはあるが、完全な文章で話すことができる | 発音の練習が必要な言葉がいくつかある | たまにミスはあるが、習った表現を適切に使うことができる | 文章を完全に理解するのは難しく、質問に正しく答えられないときもある |
![]() POOR |
文章で話すのは難しく、単語だけで話すことができる | 発音の練習が必要である | 習った単語と表現を少しだけ使うことができる | 文章を理解するのは難しく、質問に答えるのは難しい |
レッスン教材の改善・拡充を図ることを目的とし、アンケートを実施しております。
以下のURLからアンケートにお答えいただき、 ご意見・ご要望をお聞かせください。
アンケートはこちら