In this material, you will learn how and when to use “there is” and “there are” in sentences.
Let’s read the following sentences. I will read part A, and you will read part B.
講師が A の部分を読みますので、B を制限時間 10 秒で音読しましょう。
A: | Is there an apple on the table? |
B: | Yes, there is an apple on the table. |
A: | Is there a book on the shelf? |
B: | Yes, there is a book on the shelf. |
A: | How many bottles are there in the box? |
B: | There are twenty bottles in the box. |
A: | How many students are there in the classroom? |
B: | There are 28 students in the classroom. |
A: | Are there 31 days in August? |
B: | Yes, there are 31 days in August. |
A: | Are there shopping malls near your house? |
B: | No, there are no shopping malls near my house. |
Based on the given information, please answer the questions.
与えられた情報をもとに、質問に答えてください。
Shopping List
List | Number | Price |
---|---|---|
Math book | 1 | ¥500 |
Science book | 1 | ¥600 |
History book | 1 | ¥590 |
Notebook | 5 | ¥300 |
Drawing pencils | 7 | ¥280 |
Pens | 2 | ¥70 |
1. Is there a Science book on the list?
Answer: _______________________________________________
2. How many drawing pencils are there on the list?
Answer: _______________________________________________
3. Is there a computer on the list?
Answer: _______________________________________________
4. How many notebooks are there on the list?
Answer: _______________________________________________
Based on the series of pictures, make a short story.
You have 20 seconds to prepare and 60 seconds to answer.
次のイラストのストーリーを説明してください。準備時間は 20 秒、回答時間は 60 秒です。
Express your opinion on the following topic. Give at least one reason to support your opinion. You have 60 seconds to prepare and 60 seconds to answer.
次の内容に関して、自分の意見とその理由を 1 つ以上述べましょう。 準備時間は 60 秒、回答時間は 60 秒です。
Question: | Some people say that playing sports is the best way to stay healthy. What do you think about that? |
Answer: | _______________________________________________ |
Grammar 文法 |
Pronunciation 発音 | Vocabulary 単語 |
Comprehension 理解 |
|
---|---|---|---|---|
GOOD | 文法の誤りはほとんどなく、完全な文章で話すことができる | ほとんどの単語をはっきりと正しく発音することができる | 習った表現を適切に使うことができる | 文章を理解し、質問に正しく答えることができる |
FAIR |
文法の誤りはあるが、完全な文章で話すことができる | 発音の練習が必要な言葉がいくつかある | たまにミスはあるが、習った表現を適切に使うことができる | 文章を完全に理解するのは難しく、質問に正しく答えられないときもある |
POOR |
文章で話すのは難しく、単語だけで話すことができる | 発音の練習が必要である | 習った単語と表現を少しだけ使うことができる | 文章を理解するのは難しく、質問に答えるのは難しい |
レッスン教材の改善・拡充を図ることを目的とし、アンケートを実施しております。
以下のURLからアンケートにお答えいただき、 ご意見・ご要望をお聞かせください。
アンケートはこちら