LESSON GOAL
Let’s check our lesson goal.
In this material, you will learn how to use third-person singular pronouns to describe someone’s activities.
In this material, you will learn how to use third-person singular pronouns to describe someone’s activities.
この教材では、動詞の三人称単数現在形を使って、他の人の行動について話す練習をします。
GRAMMAR POINT
この教材では、三人称・単数・現在形の動詞について学びます。
三人称で単数の主語(he, she, itなど)につくほとんどの動詞には、語尾に s を付けます。また、質問文や否定形にする場合はdoesを使います。
〇 She plays guitar. 彼女はギターを弾きます。
〇 Jack likes to swim. ジャックは泳ぐのが好きです。
× He like to swim.
※詳細な用法については、文法書等でご確認されることをおすすめします。
PART A_1
Let’s introduce ourselves to each other.
自己紹介をしましょう。
PART A_2
My name is ________. What is your name?
私の名前は________です。あなたの名前は何ですか?
PART A_3
I am ________. Nice to meet you.
私は________です。はじめまして。
PART B_1
Please repeat after me.
講師に続いて読みましょう。
PART B_2
draw |
描く
|
with ~ |
~と一緒に
|
does |
doの3人称単数現在形
|
how to draw |
描き方
|
How about ~? |
~はどうですか?
|
has |
haveの3人称単数現在形
|
PART C_1
Let’s read the dialogue below.
会話文を読みましょう。
PART C_2
TUTOR:
|
I draw a picture with my sister every evening. |
STUDENT:
|
Does she know how to draw a picture? |
TUTOR:
|
Yes, she does. |
STUDENT:
|
How about your brother? |
TUTOR:
|
No, he doesn’t. He plays baseball with his friends every day. |
STUDENT:
|
That’s nice. He has good friends. |
PART D_1
Please look at the picture and answer the questions.
写真を見て、質問に答えましょう。
PART D_2
1. What does the woman do?
女性は何をしていますか?
PART D_3
PART D_4
2. What does the man do?
男性は何をしていますか?
PART D_5
PART D_6
3. What does the boy have?
男の子は何を持っていますか?
PART D_7
PART D_8
4. What does the girl do?
女の子は何をしていますか?
PART D_9
PART D_10
5. What does the doctor do?
博士は何をしていますか?
PART D_11
PART E_1
Please ask me the questions below.
今度は講師に質問しましょう。
PART E_2
1. What does the man do?
男性は何をしていますか?
PART E_3
PART E_4
2. What does the man do?
男性は何をしていますか?
PART E_5
REVIEW AND FEEDBACK
Now, let us review the things that you learned in this lesson.
ではこのレッスンで学んだことを振り返りましょう。
(Please give a short feedback on how your student did in your class.)
Grammar 文法 |
Pronunciation 発音 | Vocabulary 単語 |
Comprehension 理解 |
|
---|---|---|---|---|
GOOD | 文法の誤りはほとんどなく、完全な文章で話すことができる | ほとんどの単語をはっきりと正しく発音することができる | 習った表現を適切に使うことができる | 文章を理解し、質問に正しく答えることができる |
FAIR |
文法の誤りはあるが、完全な文章で話すことができる | 発音の練習が必要な言葉がいくつかある | たまにミスはあるが、習った表現を適切に使うことができる | 文章を完全に理解するのは難しく、質問に正しく答えられないときもある |
POOR |
文章で話すのは難しく、単語だけで話すことができる | 発音の練習が必要である | 習った単語と表現を少しだけ使うことができる | 文章を理解するのは難しく、質問に答えるのは難しい |
レッスン教材に関するアンケートのお願い
レッスン教材の改善・拡充を図ることを目的とし、アンケートを実施しております。
以下のURLからアンケートにお答えいただき、 ご意見・ご要望をお聞かせください。
アンケートはこちら