LESSON GOAL
Let’s check our lesson goal.
In this material, you will learn how to ask questions using “who”.
In this material, you will learn how to ask questions using “who”.
この教材では、who を使って質問をする練習をします。
GRAMMAR POINT
この教材では、疑問詞 who の使い方について学びます。
whoは、「誰」を意味し、人について尋ねる時に使います。
e.g., Who washes the dishes? 誰が皿を洗いますか?
e.g., Who do you talk to? 誰と話しますか?
※詳細な用法については、文法書等でご確認されることをおすすめします。
PART A_1
Let’s introduce ourselves to each other.
自己紹介をしましょう。
PART A_2
My name is ________. What is your name?
私の名前は________です。あなたの名前は何ですか?
PART A_3
I am ________. Nice to meet you.
私は________です。はじめまして。
PART B_1
Please repeat after me.
講師に続いて読みましょう。
PART B_2
know |
知っている
|
next to |
のとなり
|
tall |
背の高い
|
Who~? |
だれ~?
|
see |
見る
|
picture |
写真
|
PART C_1
Let’s read the dialogue below.
会話文を読みましょう。
PART C_2
TUTOR:
|
This is a picture of my family. Do you want to see it? |
STUDENT:
|
Yes, I do. Who is this tall boy? |
TUTOR:
|
He is my brother. He plays basketball. |
STUDENT:
|
Who is the woman next to you? |
TUTOR:
|
She is my aunt. Do you know this man? |
STUDENT:
|
No, I don’t know him. |
TUTOR:
|
He is a famous tennis player. He is my uncle. |
PART D_1
Please look at the picture and answer the questions.
写真を見て、質問に答えましょう。
PART D_2
1. | Who is the boy? |
男の子は誰ですか?
|
|
2. | Who is the girl? |
女の子は誰ですか?
|
|
3. | Who is the man next to Ken? |
ケンの隣の男性は誰ですか?
|
|
4. | Who is the woman next to their mother? |
お母さんの隣の女性は誰ですか?
|
|
5. | Who is the man next to their father? |
お父さんの隣の男性は誰ですか?
|
PART D_3
1. | |
2. | |
3. | |
4. | |
5. |
PART E_1
Please ask me the questions below.
今度は講師に質問しましょう。
PART E_2
1. Who is the woman?
女性は誰ですか?
2. Who is the student next to James?
ジェームスの隣の生徒は誰ですか?
PART E_3
1. | |
2. |
REVIEW AND FEEDBACK
Now, let us review the things that you learned in this lesson.
ではこのレッスンで学んだことを振り返りましょう。
(Please give a short feedback on how your student did in your class.)
Grammar 文法 |
Pronunciation 発音 | Vocabulary 単語 |
Comprehension 理解 |
|
---|---|---|---|---|
GOOD | 文法の誤りはほとんどなく、完全な文章で話すことができる | ほとんどの単語をはっきりと正しく発音することができる | 習った表現を適切に使うことができる | 文章を理解し、質問に正しく答えることができる |
FAIR |
文法の誤りはあるが、完全な文章で話すことができる | 発音の練習が必要な言葉がいくつかある | たまにミスはあるが、習った表現を適切に使うことができる | 文章を完全に理解するのは難しく、質問に正しく答えられないときもある |
POOR |
文章で話すのは難しく、単語だけで話すことができる | 発音の練習が必要である | 習った単語と表現を少しだけ使うことができる | 文章を理解するのは難しく、質問に答えるのは難しい |
レッスン教材に関するアンケートのお願い
レッスン教材の改善・拡充を図ることを目的とし、アンケートを実施しております。
以下のURLからアンケートにお答えいただき、 ご意見・ご要望をお聞かせください。
アンケートはこちら