Let’s read the following sentences. I will read part A, and you will read part B.
講師が A の部分を読みますので、B を制限時間 10 秒で音読しましょう。
A: | What did you do yesterday? |
B: | I played basketball with my friends. |
A: | What did you eat for breakfast? |
B: | I ate bread for breakfast. |
A: | Did you attend the sports club meeting? |
B: | Yes, I attended the sports club meeting. |
A: | How many cupcakes did you bake? |
B: | I baked eleven cupcakes. |
A: | Who washed the dishes? |
B: | My mother washed the dishes. |
A: | What did he show you? |
B: | He showed me his new invention for the science fair. |
Based on the given information, please answer the questions in the past tense.
与えられた情報をもとに、過去形を使って質問に答えてください。
Class Schedule
Time | Jacob | Bella |
---|---|---|
9:00 | English | Physical Education |
10:00 | Science | Social Studies |
11:00 | Social Studies | English |
12:00 | Lunch break | Lunch break |
1:00 | Mathematics | Music |
2:00 | Physical Education | Science |
1. What subject did Bella study at 9:00?
Answer: _______________________________________________
2. What subject did Jacob study at 11:00?
Answer: _______________________________________________
3. What time did they take their lunch break?
Answer: _______________________________________________
4. Who studied Mathematics?
Answer: _______________________________________________
Based on the series of pictures, make a short story in the past tense.
You have 20 seconds to prepare and 1 minute to answer.
過去形を使って、次のイラストのストーリーを説明してください。準備時間は 20 秒、回答時間は 1 分です。
Express your opinion on the following topic. Give at least one reason to support your opinion. You have 60 seconds to prepare and 60 seconds to answer.
次の内容に関して、自分の意見とその理由を 1 つ以上述べましょう。 準備時間は 60 秒、回答時間は 60 秒です。
Question: | Some people think that mobile phones have harmful effects on our bodies. What do you think about this? |
Answer: | _______________________________________________ |
Grammar 文法 |
Pronunciation 発音 | Vocabulary 単語 |
Comprehension 理解 |
|
---|---|---|---|---|
GOOD | 文法の誤りはほとんどなく、完全な文章で話すことができる | ほとんどの単語をはっきりと正しく発音することができる | 習った表現を適切に使うことができる | 文章を理解し、質問に正しく答えることができる |
FAIR |
文法の誤りはあるが、完全な文章で話すことができる | 発音の練習が必要な言葉がいくつかある | たまにミスはあるが、習った表現を適切に使うことができる | 文章を完全に理解するのは難しく、質問に正しく答えられないときもある |
POOR |
文章で話すのは難しく、単語だけで話すことができる | 発音の練習が必要である | 習った単語と表現を少しだけ使うことができる | 文章を理解するのは難しく、質問に答えるのは難しい |
レッスン教材の改善・拡充を図ることを目的とし、アンケートを実施しております。
以下のURLからアンケートにお答えいただき、 ご意見・ご要望をお聞かせください。
アンケートはこちら