READING ALOUD
First, let’s practice the common expressions used in the presentation.
まず、プレゼンテーションでよく使われる表現を練習しましょう。
READ
Please take a look at the graph about … … についてのグラフをご覧ください。 |
Please take a look at the graph about the tendency of English examination. 英語テストの傾向についてのグラフをご覧ください。 |
According to the data, … データによると、 … |
According to the data, almost 90% students enrolled university last year. データによると、昨年はほぼ90%の生徒が大学に入学しました。 |
Now, let me move on … では、 … に移りましょう。 |
Now, let me move on a study abroad program. では、留学プログラムの話に移りましょう。 |
WATCHING VIDEO
We will watch a video from 3:00 to the end. Your tutor will send you a URL in the chat box.
ビデオを見ます。講師がチャットボックスにURLを送ります。3:00から最後まで見ましょう。
PLAY VIDEO
Let’s watch from 3:00 to the end.
3分00秒から最後まで見ましょう。
3分00秒から最後まで見ましょう。
READING ALOUD
We will read aloud the follwing sentence. Repeat after me.
以下の文章を音読します。講師に続いて音読しましょう。
READ
even …
… としても
… としても
even when I matched them on every characteristic I could measure, things like family income, standardized achievement test scores, even how safe kids felt when they were at school.
それは様々な数値指標を同じにして比較したとしてもです。家族の収入や標準学力試験の成績、学校でどれだけ安全に感じているかが同じでもです。
それは様々な数値指標を同じにして比較したとしてもです。家族の収入や標準学力試験の成績、学校でどれだけ安全に感じているかが同じでもです。
WATCHING VIDEO
We’ll watch the video from 3:45 to 3:57. Then, your tutor will read aloud the sentence along with the intonation and pause in the video.
3:45から3:57ビデオを見ます。その後、講師がビデオで見たイントネーションや間を真似して音読します。
PRACTICE READING
even when I matched them on every characteristic I could measure, things like family income, standardized achievement test scores, even how safe kids felt when they were at school.
それは様々な数値指標を同じにして比較したとしてもです。家族の収入や標準学力試験の成績、学校でどれだけ安全に感じているかが同じでもです。
それは様々な数値指標を同じにして比較したとしてもです。家族の収入や標準学力試験の成績、学校でどれだけ安全に感じているかが同じでもです。
PRACTICE READING
Please read aloud the sentence along with the intonation and the pause you heard.
聞いたイントネーションや間を真似して音読してください。
PRACTICE READING
even when I matched them on every characteristic I could measure, things like family income, standardized achievement test scores, even how safe kids felt when they were at school.
それは様々な数値指標を同じにして比較したとしてもです。家族の収入や標準学力試験の成績、学校でどれだけ安全に感じているかが同じでもです。
それは様々な数値指標を同じにして比較したとしてもです。家族の収入や標準学力試験の成績、学校でどれだけ安全に感じているかが同じでもです。
READING ALOUD
We will read aloud the follwing sentence. Please repeat after me.
以下の文章を音読します。講師に続いて音読しましょう。
READ
how little …
何と少ない …
何と少ない …
To me, the most shocking thing about grit is how little we know, how little science knows, about building it.
私にとってやり抜く力について最もショックだったのは,やり抜く力を育てることについて私たちも科学もほとんど知らないことです。
私にとってやり抜く力について最もショックだったのは,やり抜く力を育てることについて私たちも科学もほとんど知らないことです。
READ
We’ll watch the video from 4:07 to 4:14. Then, your tutor will read aloud the sentence along with the intonation and pause in the video.
4:07から4:14までビデオを見ます。その後、講師がビデオで見たイントネーションや間を真似して音読します。
PRACTICE READING
To me, the most shocking thing about grit is how little we know, how little science knows, about building it.
私にとってやり抜く力について最もショックだったのは,やり抜く力を育てることについて私たちも科学もほとんど知らないことです。
私にとってやり抜く力について最もショックだったのは,やり抜く力を育てることについて私たちも科学もほとんど知らないことです。
PRACTICE READING
Please read aloud the sentence along with the intonation and the pause you heard.
聞いたイントネーションや間を真似して音読してください。
PRACTICE GESTURE
To me, the most shocking thing about grit is how little we know, how little science knows, about building it.
私にとってやり抜く力について最もショックだったのは,やり抜く力を育てることについて私たちも科学もほとんど知らないことです。
私にとってやり抜く力について最もショックだったのは,やり抜く力を育てることについて私たちも科学もほとんど知らないことです。
READING ALOUD
We’ll read aloud the following expression and the sentence. Please repeat after me.
表現と文章を音読します。講師に続いて音読しましょう。
READ
In fact, …
事実、 …
in our data
私たちのデータ上では
事実、 …
in our data
私たちのデータ上では
inversely
反比例して
related to
関係した
In fact, in our data, grit is usually unrelated or even inversely related to measures of talent.
事実、データによればやり抜く力は才能の高さとは通常関係ない、 むしろ反比例さえするのです。
事実、データによればやり抜く力は才能の高さとは通常関係ない、 むしろ反比例さえするのです。
READING ALOUD
We’ll watch the video from 4:41 to 4:49. Then, your tutor will read aloud the sentence with the intonation and pause in the video.
4:41から4:49までビデオを見ます。その後、講師がビデオで見たイントネーションや間を真似して音読します。
PRACTICE READING
In fact, in our data, grit is usually unrelated or even inversely related to measures of talent.
事実、データによればやり抜く力は才能の高さとは通常関係ない、 むしろ反比例さえするのです。
事実、データによればやり抜く力は才能の高さとは通常関係ない、 むしろ反比例さえするのです。
PRACTICE READING
Now, please read aloud the sentence and copy intonation and pause you heard.
聞いたイントネーションや間を真似して音読してください。
READ
In fact, in our data, grit is usually unrelated or even inversely related to measures of talent.
事実、データによればやり抜く力は才能の高さとは通常関係ない、 むしろ反比例さえするのです。
事実、データによればやり抜く力は才能の高さとは通常関係ない、 むしろ反比例さえするのです。
READING ALOUD
We will practice related expressions.
関連した表現の練習をしましょう。
READ
… be in proportion to ~ … は ~ に比例する |
Their test socre is in proportion to their age. テストの得点は年齢に比例しています。 |
in reality, 実際に、現実に |
In reality, they are interested in only money. 実際には、彼らはお金にしか興味がありません。 |
barely ほとんど … ない |
I was barely able to study last night. 昨夜、私はほとんど勉強できませんでした。 |