READING ALOUD
First, let’s practice the common expressions used in the presentation.
まず、プレゼンテーションでよく使われる表現を練習しましょう。
READ
In summary, … 要約すると、 … |
In summary, students who enrolled top university used the following textbooks. まとめると、トップの大学に入学した生徒は以下の教科書を使っていました。 |
Therefore, I conclude… したがって、 結論は … |
Therefore, I conclude their English speaking skill is not in proportion to their amount of knowledge したがって、結論は彼らの英語のスピーキング力は知識の量に比例しないということです。 |
let me summarize … (私に)… をまとめさせて |
Let me summarize important points of my presentation. プレゼンテーションの重要なポイントをまとめさせてください。 |
WATCHING VIDEO
We will watch a video from 3:00 to the end. Your tutor will send you a URL in the chat box.
ビデオを見ます。講師がチャットボックスにURLを送ります。3:00から最後まで見ましょう。
PLAY VIDEO
Let’s watch from 3:00 to the end.
3:00から最後まで見ましょう。
3:00から最後まで見ましょう。
READING ALOUD
We will read aloud the follwing sentence. Repeat after me.
以下の文章を音読します。講師に続いて音読しましょう。
READ
So far,
これまで
これまで
So far, the best idea I’ve heard about building grit in kids is something called “growth mindset.”
これまで聞いた中で子どものやり抜く力を育てるのに一番よいのは 「成長思考」と呼ばれるものです。
これまで聞いた中で子どものやり抜く力を育てるのに一番よいのは 「成長思考」と呼ばれるものです。
WATCHING VIDEO
We’ll watch the video from 4:48 to 4:56. Then, your tutor will read aloud the sentence along with the intonation and pause in the video.
4:48から4:56ビデオを見ますビデオを見ます。その後、講師がビデオで見たイントネーションや間を真似して音読します。
PRACTICE READING
So far, the best idea I’ve heard about building grit in kids is something called “growth mindset.”
これまで聞いた中で子どものやり抜く力を育てるのに一番よいのは 「成長思考」と呼ばれるものです。
これまで聞いた中で子どものやり抜く力を育てるのに一番よいのは 「成長思考」と呼ばれるものです。
PRACTICE READING
Please read aloud the sentence along with the intonation and the pause you heard.
聞いたイントネーションや間を真似して音読してください。
PRACTICE READING
So far, the best idea I’ve heard about building grit in kids is something called “growth mindset.”
これまで聞いた中で子どものやり抜く力を育てるのに一番よいのは 「成長思考」と呼ばれるものです。
これまで聞いた中で子どものやり抜く力を育てるのに一番よいのは 「成長思考」と呼ばれるものです。
READING ALOUD
We will read aloud the follwing sentence. Please repeat after me.
以下の文章を音読します。講師に続いて音読しましょう。
READ
it is the belief that …
… と信じることだ
… と信じることだ
it is the belief that the ability to learn is not fixed, that it can change with your effort.
成功思考とは学習する能力は固定しておらず、努力によって変えられると信じることです。
成功思考とは学習する能力は固定しておらず、努力によって変えられると信じることです。
WATCHING VIDEO
We’ll watch the video from 5:00 to 5:08. Then, your tutor will read aloud the sentence along with the intonation and pause in the video.
5:00から5:08ビデオを見ますビデオを見ます。その後、講師がビデオで見たイントネーションや間を真似して音読します。
PRACTICE READING
it is the belief that the ability to learn is not fixed, that it can change with your effort.
成功思考とは学習する能力は固定しておらず、努力によって変えられると信じることです。
成功思考とは学習する能力は固定しておらず、努力によって変えられると信じることです。
PRACTICE READING
Please read aloud the sentence along with the intonation and the pause you heard.
聞いたイントネーションや間を真似して音読してください。
PRACTICE READING
it is the belief that the ability to learn is not fixed, that it can change with your effort.
成功思考とは学習する能力は固定しておらず、努力によって変えられると信じることです。
成功思考とは学習する能力は固定しておらず、努力によって変えられると信じることです。
READING ALOUD
We’ll read aloud the following expression and the sentence. Please repeat after me.
表現と文章を音読します。講師に続いて音読しましょう。
READ
In other words, …
つまり、 …
つまり、 …
In other words, we need to be gritty about getting our kids grittier.
つまり子どもたちのやり抜く力を高めるため私たち自身がやり抜かないといけないんです。
つまり子どもたちのやり抜く力を高めるため私たち自身がやり抜かないといけないんです。
WATCHING VIDEO
We’ll watch the video from 5:51 to 6:00. Then, your tutor will read aloud the sentence with the intonation and pause in the video.
5:51から6:00ビデオを見ますビデオを見ます。その後、講師がビデオで見たイントネーションや間を真似して音読します。
PRACTICE READING
In other words, we need to be gritty about getting our kids grittier.
つまり子どもたちのやり抜く力を高めるため私たち自身がやり抜かないといけないんです。
つまり子どもたちのやり抜く力を高めるため私たち自身がやり抜かないといけないんです。
PRACTICE READING
Now, please read aloud the sentence and copy intonation and pause you heard.
聞いたイントネーションや間を真似して音読してください。
READ
In other words, we need to be gritty about getting our kids grittier.
つまり子どもたちのやり抜く力を高めるため私たち自身がやり抜かないといけないんです。
つまり子どもたちのやり抜く力を高めるため私たち自身がやり抜かないといけないんです。
READING ALOUD
We will practice related expressions.
関連する表現の練習をしましょう。
READ
in short 一口に言えば |
In short, it was a failure. つまりそれは失敗でした。 |
stated differently, … 言い換えれば、 … |
Stated differently, the students who can speak English attended the meeting. 言い換えれば、英語を話せる生徒がその会議に参加しました。 |
this is what … これが … だ |
This is what I want to say. これが私の言いたいことです。 |