Part 0 今日の学習内容
今日のレッスンで学ぶことを事前に確認しよう
Let’s have a look at what we will learn in today’s lesson
Part 0 今日の学習内容
形容詞を使って、自分以外の人について紹介したり、たずねることができるようになりましょう。
形容詞とは、人やものなどの名詞の状態や性質を説明する語句です。
名詞の前につけて説明(修飾)する方法と、be動詞の後ろで使う方法の2つ使い方があります。
形容詞とは、人やものなどの名詞の状態や性質を説明する語句です。
名詞の前につけて説明(修飾)する方法と、be動詞の後ろで使う方法の2つ使い方があります。
・名詞の前につける:a small flower, popular songs
・be動詞の後ろで使う:The children are cute. That movie is funny.
例文:
“It’s hot in Japan in August. It’s summer.”(be動詞の後ろにつける用法)
「日本の8月は暑いよ。夏だからね。」
“The English teacher made a difficult homework.”(名詞の前につける用法)
「英語の先生は難しい宿題を作成した。」
Part A セルフイントロダクション
まずは講師の先生と自己紹介をしてみよう。
Let’s introduce each other.
Part A_1 セルフイントロダクション
Let’s introduce ourselves to each other.
自己紹介をしましょう。
My name is ________. What is your name?
Part A_2 セルフイントロダクション
I am ________. Nice to meet you.
Part A_3 セルフイントロダクション
Nice to meet you too, ________. Let’s begin our lesson!
Part B ボキャブラリー
英単語の意味と発音を確認しよう
Let’s check the meaning and pronunciation of English words.
Part B_1 ボキャブラリー
We’ll read aloud the words below. Please repeat after me. I will check your pronunciation.
(Please send the mispronounced words and expressions to your student.)
講師の真似をして単語を発音しましょう。
Part B_2 ボキャブラリー
hot
暑い
|
|
cold
寒い
|
|
interesting
興味深い
|
|
new
新しい
|
|
old
古い
|
|
famous
有名な
|
Part B_3 ボキャブラリー
Now, let’s review some words from part B_2.
(Please review the mispronounced words and expressions from part B_2.)
復習しましょう。
Part B_4 ボキャブラリー
Answer: |
Part C リーディング
長文を読んで、発音を確認しよう。
Read sentences and check your pronunciation. Make sure you understand the content.
Part C_1 リーディング
We’ll read aloud the dialogue below. I will check your pronunciation and intonation.
(Please send the mispronounced words and expressions that need improvements to your student.)
会話文を読みましょう。講師がチェックします。
Part C_2 リーディング
TUTOR:
|
Is it cold in February in Japan? |
STUDENT:
|
Yes, it is. |
TUTOR:
|
It’s hot in the Philippines. It’s summer. |
STUDENT:
|
It’s interesting! |
Part C_3 リーディング
Now, let’s switch roles and read aloud the dialogue below. I will check your pronunciation and intonation.
(Please send the mispronounced words and expressions to your student.)
役割を交代して会話文を読みましょう。
Part C_4 リーディング
STUDENT:
|
Is it cold in February in Japan? |
TUTOR:
|
Yes, it is. |
STUDENT:
|
It’s hot in the Philippines. It’s summer. |
TUTOR:
|
It’s interesting! |
Part D Q&A
自分のことを答えたり、質問できるようになろう
Learn to express yourself and ask questions
Part D_1 Q&A
Let’s study the example below. I will read the sample question, and you will read the sample answer.
下の例を見てみましょう。講師がサンプルの質問を読むので、あなたはサンプルの答えを読みましょう。
Part D_2 Q&A
Sample Question: | Is your pen new? |
Sample Answer: | Yes, it is. |
Part D_3 Q&A
Now, please answer the following questions. I will check if your sentences are complete and if the grammar is correct.
講師が質問しますので答えましょう。
Part D_4 Q&A
1. | Is your bag new? |
Part D_5 Q&A
Answer: |
Part D_6 Q&A
2. | Is it cold in December in Japan? |
Part D_7 Q&A
Answer: |
Part D_8 Q&A
Now, you will ask me the following questions. I will check your pronunciation and intonation.
次は講師に質問しましょう。
Part D_9 Q&A
1. | Is your father tall? |
Part D_10 Q&A
Answer: |
Part D_11 Q&A
2. | Is it hot in July in the Philippines? |
Part D_12 Q&A
Answer: |
Part E 並び替え
文章を組み立てる練習をしよう
Let’s rearrange the sentences.
Part E_1 並び替え
Now, you will rearrange the words to make the correct sentence.
(Please send the sentences that need grammar corrections to your student.)
意味の通る英文になるよう下記の単語を並べ替えましょう。
Part E_2 並び替え
( Sushi / a / is / famous ) Japanese food. | |
. |
Part E_3 並び替え
( job / your/ Is ) interesting? | |
? |
Part E_4 並び替え
Answer: |
Part E_5 並び替え
Now, let’s review your answers.
(Please review your student’s answers by sending the correct answers in complete sentences. After that, ask your student to read aloud his or her corrected answers.)
復習してみましょう。
Part E_6 並び替え
Part F フリートーク
フリートークで講師と会話をしてみましょう。
Let’s have a conversation
Part F_1 フリートーク
Let’s have a conversation about the following topics.
フリートークをしましょう。もし更に時間が余れば自由に講師と話をしてみましょう。
(Please do a free talk if you have time left.)
Part F_2 フリートーク
Tell me something about your class/club activities/school.
Tell me about your family or friends.
Tell me about your family or friends.
Part F_3 フリートーク
Answer: |