Part 0 今日の学習内容
今日のレッスンで学ぶことを事前に確認しよう。
Let’s go over in advance what we will learn in today’s lesson.
Part 0 今日の学習内容
JP
例文:
“Hello, I’m Sarah. What’s your name?”
JP
“Are you from the USA?”
JP
Part A セルフイントロダクション
まずは講師の先生と自己紹介をしてみよう。
Let’s introduce each other.
Part A_1 セルフイントロダクション
Let’s introduce ourselves to each other.
自己紹介をしましょう。
My name is ________. What is your name?
Part A_2 セルフイントロダクション
I am ________. Nice to meet you.
Part A_3 セルフイントロダクション
Nice to meet you too, ________. Let’s begin our lesson!
Part B ボキャブラリー
英単語の意味と発音を確認しよう
Let’s check the meaning and pronunciation of English words.
Part B_1 ボキャブラリー
We’ll read aloud the words below. Please repeat after me. I will check your pronunciation.
(Please send the mispronounced words and expressions to your student.)
講師の真似をして単語を発音しましょう。
Part B_2 ボキャブラリー
I am~
私は~です。
|
|
I’m from~
私は~出身です。
|
|
You are~
あなたは~です。
|
|
Are you~?
あなたは~ですか?
|
|
Canada
あなたは~ですか?
|
|
the USA
アメリカ合衆国
|
Part B_3 ボキャブラリー
Now, let’s review some words from part B_2.
(Please review the mispronounced words and expressions from part B_2.)
復習しましょう。
Part B_4 ボキャブラリー
Answer: |
Part C リーディング
長文を読んで、発音を確認しよう。内容を把握しているかも確認しよう。
Read sentences and check your pronunciation. Make sure you understand the content.
Part C_1 リーディング
We’ll read aloud the dialogue below. I will check your pronunciation and intonation.
(Please send the mispronounced words and expressions that need improvements to your student.)
会話文を読みます。講師が発音、イントネーションについて確認します。
Part C_2 リーディング
TUTOR:
|
Hello, I’m Sarah. What is your name? |
STUDENT:
|
Hi, Sarah. I’m Jack. Nice to meet you. |
TUTOR:
|
Nice to meet you too, Jack. Are you from the USA? |
STUDENT:
|
No, I’m not. I’m from Canada. |
TUTOR:
|
I see. Canada is a nice place. |
Part C_3 リーディング
Now, let’s switch roles and read aloud the dialogue below. I will check your pronunciation and intonation.
(Please send the mispronounced words and expressions to your student.)
役割を交代して会話文を読みましょう。
Part C_4 リーディング
STUDENT:
|
Hello, I’m Sarah. What is your name? |
TUTOR:
|
Hi, Sarah. I’m Jack. Nice to meet you. |
STUDENT:
|
Nice to meet you too, Jack. Are you from the USA? |
TUTOR:
|
No, I’m not. I’m from Canada. |
STUDENT:
|
I see. Canada is a nice place. |
Part D イラスト
絵を説明できるようになろう
Let’s learn to explain the pictures.
Part D_1 イラスト
Let’s study the example below. I will read the sample question, and you will read the sample answer.
下の例を見てみましょう。講師がサンプルの質問を読むので、あなたはサンプルの答えを読みましょう。
Part D_2 イラスト
Sample Question: | Are you thirteen years old? |
Sample Answer: | Yes, I am./No, I’m not. |
Part D_3 イラスト
Now, please answer the following questions. I will check if your sentences are complete and if the grammar is correct.
講師が質問しますので答えましょう。講師は文法と完全な文章であるかを確認します。
Part D_4 イラスト
1. | Are you a junior high school student? |
Answer: |
Part D_5 イラスト
Answer: |
Part D_6 イラスト
2. | Are you from Tokyo? |
Answer: |
Part D_7 イラスト
Answer: |
Part D_8 イラスト
Now, you will ask me the following questions. I will check your pronunciation and intonation.
JP
Part D_9 イラスト
1. | Are you hungry? |
Part D_10 イラスト
Answer: |
Part D_11 イラスト
2. | Are you sleepy? |
Part D_12 イラスト
Answer: |
Part E 並び替え
文章を組み立てる練習をしよう
Let’s rearrange the sentences.
Part E_1 並び替え
Now, you will rearrange the words to ask me questions using the grammar topics you learned.
(Please send the sentences that need grammar corrections to your student.)
単語を並べ替えて、講師に質問してみよう。
Part E_2 並び替え
( you / are / a / worker) ? | |
? |
Part E_3 並び替え
Answer: |
Part E_4 並び替え
( happy / are / you ) ? | |
? |
Part E_5 並び替え
Answer: |
Part E_6 並び替え
Now, let’s review your answers.
(Please review your student’s answers by sending the correct answers in complete sentences. After that, ask your student to read aloud his or her corrected answers.)
復習してみましょう。
Part E_7 並び替え
Answer: |
Part F フリートーク
フリートークで講師と会話をしてみましょう。
Let’s have a free talk.
Part F_1 フリートーク
Let’s do a free talk about the following topic.
フリートークをしましょう。もし更に時間が余れば自由に講師と話をしてみましょう。
(Please do a free talk if you have time left.)
Part F_2 フリートーク
Are you excited about this weekend?
Part F_3
Answer: |