Part 0 今日の学習内容
今日のレッスンで学ぶことを事前に確認しよう
Let’s have a look at what we will learn in today’s lesson
Part 0 今日の学習内容
Whatを使って、時間、日付についてたずねることができるようになりましょう。
「What time … ?」で時間を、「What is the date … ?」で日にちを聞くことができます。
「What time … ?」で時間を、「What is the date … ?」で日にちを聞くことができます。
例文:
“What time is it?”
「今何時?」
“What is the date today? – It’s the 3rd.”
「今日何日だっけ?」-「3日だよ。」
Part A セルフイントロダクション
まずは講師の先生と自己紹介をしてみよう。
Let’s introduce each other.
Part A_1 セルフイントロダクション
Let’s introduce ourselves to each other.
自己紹介をしましょう。
My name is ________. What is your name?
Part A_2 セルフイントロダクション
I am ________. Nice to meet you.
Part A_3 セルフイントロダクション
Nice to meet you too, ________. Let’s begin our lesson!
Part B ボキャブラリー
英単語の意味と発音を確認しよう
Let’s check the meaning and pronunciation of English words.
Part B_1 ボキャブラリー
We’ll read aloud the words below. Please repeat after me. I will check your pronunciation.
(Please send the mispronounced words and expressions to your student.)
講師の真似をして単語を発音しましょう。
Part B_2 ボキャブラリー
What time is it?
何時ですか?
|
|
It is ~.
~です。
|
|
o’clock
~時
|
|
late
遅れた
|
|
next
次の
|
|
class
授業
|
Part B_3 ボキャブラリー
Now, let’s review some words from part B_2.
(Please review the mispronounced words and expressions from part B_2.)
復習しましょう。
Part B_4 ボキャブラリー
Answer: |
Part C リーディング
長文を読んで、発音を確認しよう
Read sentences and check your pronunciation. Make sure you understand the content.
Part C_1 リーディング
We’ll read aloud the dialogue below. I will check your pronunciation and intonation.
(Please send the mispronounced words and expressions that need improvements to your student.)
会話文を読みましょう。講師がチェックします。
Part C_2 リーディング
TUTOR:
|
What time is it? |
STUDENT:
|
It is two o’clock. |
TUTOR:
|
Thank you. Are we late for our next class? |
STUDENT:
|
No, we’re not. |
Part C_3 リーディング
Now, let’s switch roles and read aloud the dialogue below. I will check your pronunciation and intonation.
(Please send the mispronounced words and expressions to your student.)
役割を交代して会話文を読みましょう。
Part C_4 リーディング
STUDENT:
|
What time is it? |
TUTOR:
|
It is two o’clock. |
STUDENT:
|
Thank you. Are we late for our next class? |
TUTOR:
|
No, we’re not. |
Part D イラスト
絵を説明できるようになろう
Let’s learn to describe the pictures.
Part D_1 イラスト
Let’s study the example below. I will read the sample question, and you will read the sample answer.
下の例を見てみましょう。講師がサンプルの質問を読むので、あなたはサンプルの答えを読みましょう。
Part D_2 イラスト
Sample Question: | Is February 14 Valentine’s Day? |
Sample Answer: | Yes, it is. |
Part D_3 イラスト
Now, please answer the following questions. I will check if your sentences are complete and if the grammar is correct.
講師が質問しますので答えましょう。
Part D_4 イラスト
1. | What time is it now? |
Part D_5 イラスト
Answer: |
Part D_6 イラスト
2. | What is the date tomorrow? |
Part D_7 イラスト
Answer: |
Part D_8 イラスト
Now, you will ask me the following questions. I will check your pronunciation and intonation.
次は講師に質問してみましょう。
Part D_9 イラスト
1. | What time is your next class? |
Part D_10 イラスト
Answer: |
Part D_11 イラスト
2. | Is Christmas Day on December 25? |
Part D_12 イラスト
Answer: |
Part E 並び替え
文章を組み立てる練習をしよう
Let’s rearrange the sentences.
Part E_1 並び替え
Now, you will rearrange the words to ask me questions using the grammar topics you learned.
(Please send the sentences that need grammar corrections to your student.)
単語を並べ替えて、講師に質問してみましょう。
Part E_2 並び替え
( time / what / is ) your lunch break? | |
? |
Part E_3 並び替え
Answer: |
Part E_4 並び替え
( the date / What / is ) today? | |
? |
Part E_5 並び替え
Answer: |
Part E_6 並び替え
Now, let’s review your answers.
(Please review your student’s answers by sending the correct answers in complete sentences. After that, ask your student to read aloud his or her corrected answers.)
復習してみましょう。
Part E_7 並び替え
Answer: |
Part F フリートーク
フリートークで講師と会話をしてみましょう。
Let’s have a conversation
Part F_1 フリートーク
Let’s have a conversation about the following topics.
フリートークをしましょう。もし更に時間が余れば自由に講師と話をしてみましょう。
(Please do a free talk if you have time left.)
Part F_2 フリートーク
Tell me about your best birthday gift.
What day of the week do you like? And what day of the week don’t you like?
What day of the week do you like? And what day of the week don’t you like?
Part F_3
Answer: |